AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #41 Skrevet 30. mars 2022 Tror kanskje dette kommer litt an på hvordan en bruker chat? Forbauser meg at flere her forbinder det med repeterende smalltalk. For meg er det tvert imot, chat gir meg muligheten til å hoppe over smalltalk som en blir tvunget gjennom ved tradisjonelle første møter. For meg er kjappe møter uten å ha fått snakket litt på forhånd helt bortkastet tid. Det blir bare vanskeligere å se hva som egentlig bor i dette mennesket, og jeg bruker lengre tid på å finne ut om det er noe her. Men så blir jeg ikke hovedsaklig tiltrukket av utseendet. Jeg bryr meg om mennesket. Anonymkode: 295f2...2e7 2 1
Ænema Skrevet 30. mars 2022 #42 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror kanskje dette kommer litt an på hvordan en bruker chat? Forbauser meg at flere her forbinder det med repeterende smalltalk. For meg er det tvert imot, chat gir meg muligheten til å hoppe over smalltalk som en blir tvunget gjennom ved tradisjonelle første møter. For meg er kjappe møter uten å ha fått snakket litt på forhånd helt bortkastet tid. Det blir bare vanskeligere å se hva som egentlig bor i dette mennesket, og jeg bruker lengre tid på å finne ut om det er noe her. Men så blir jeg ikke hovedsaklig tiltrukket av utseendet. Jeg bryr meg om mennesket. Anonymkode: 295f2...2e7 helt enig med deg 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #43 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror kanskje dette kommer litt an på hvordan en bruker chat? Forbauser meg at flere her forbinder det med repeterende smalltalk. For meg er det tvert imot, chat gir meg muligheten til å hoppe over smalltalk som en blir tvunget gjennom ved tradisjonelle første møter. For meg er kjappe møter uten å ha fått snakket litt på forhånd helt bortkastet tid. Det blir bare vanskeligere å se hva som egentlig bor i dette mennesket, og jeg bruker lengre tid på å finne ut om det er noe her. Men så blir jeg ikke hovedsaklig tiltrukket av utseendet. Jeg bryr meg om mennesket. Anonymkode: 295f2...2e7 Enig. Det å bli kjent med menneskene bak profilene først legger en mye bedre inngang foran en date enn ellers. Å gå på date etter 3 chat-meldinger kan fort bli kleint. Lettere å gå på date og møte noen face til face hvis man har bygd opp kjemi, stemning og fellese interesser over tid først. Men det er klart, vedkommende må jo være interessert i å bruke tid på dette. Det viser seg av tråden at fåtallet ikke er det, og legger ikke en særlig innsats i det, fordi de har bestemt seg for å "hate" chat fordi de er så elendige på det. Anonymkode: fe6dc...381 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #44 Skrevet 30. mars 2022 KrXs skrev (2 timer siden): Når jeg snakker om å bli kjent før man møtes så gjør jeg det på telefon og på webcam samtale. jeg sitter ikke å skriver på en liten telefon. denne metoden LIKER jeg. jeg hiver meg ikke ut i møter med folk jeg har sagt to ord med. det finnes også folk der ute med samme tanker som meg. og nei overvekt og fedme kan man fint klare å avkrefte på en cam samtale. Har andre ting å gjøre enn å løpe på turer eller kaffe med masse forskjellige folk. jeg blir kjent med EN person av gangen. folk som sjekker opp 15 stk pr dag og driver med "copy-paste" meldinger er ikke interessant. 5stk dates med forskjellige personer pr uke, er ikke tiltrekkende i mine øyne. det er samlebånd mentalitet. man rekker ikke å bli kjent med noen på EN date. man kan kjenne på fysisk attraksjon slik. Et forhold er mer enn det. Men du vet jo ikke om den du chatter med, chatter med 15 andre samtidig Anonymkode: 3f050...647
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #45 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tror kanskje dette kommer litt an på hvordan en bruker chat? Forbauser meg at flere her forbinder det med repeterende smalltalk. For meg er det tvert imot, chat gir meg muligheten til å hoppe over smalltalk som en blir tvunget gjennom ved tradisjonelle første møter. For meg er kjappe møter uten å ha fått snakket litt på forhånd helt bortkastet tid. Det blir bare vanskeligere å se hva som egentlig bor i dette mennesket, og jeg bruker lengre tid på å finne ut om det er noe her. Men så blir jeg ikke hovedsaklig tiltrukket av utseendet. Jeg bryr meg om mennesket. Anonymkode: 295f2...2e7 Så du forteller random folk du aldri har møtt noen private, personlige ting? Anonymkode: 3f050...647 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #46 Skrevet 30. mars 2022 AprilRyan skrev (3 timer siden): Jeg synes kanskje at det er en viss forskjell på et diskusjonsforum og det å chatte med en person. Joda, jeg har chattet med folk som er interessante å chatte med og da har vi chattet ganske lenge. Før var det også vanligere å ta kontakt med fremmede eller bare chatte med folk (uten at det var noe seksuelt eller romantisk bak det) på for eksempel MySpace, diverse forum, Nettby, mIRC osv og der også har jeg chattet lenge med folk. Men på datingsider blir det ofte repeterende og masse smalltalk og overfladisk pjatt. Det er heller ikke alle man har særlig kjemi med og for at det skal være interessant å chatte over tid så må begge gi av seg selv og skrive litt mer utfyllende svar enn mange gjør. På et diskusjonsforum er det gjerne spesifikke tema og problemstillinger. Det er enklere å oppsøke tema jeg ønsker å diskutere og der jeg kan skrive utfyllende på enn det er å finne personer som er interessante å skrive utfyllende med. Tja. Klarer du å engasjere deg i nonescence tråder på KG og skrive lange innlegg til AB'ere her, så bør du ha et OK fundament til å være aktiv, skrive, spørre og engasjere deg i møtet med en potensiell "drømmepartner" på chat, tenker jeg. Det å faktisk ha interesse for å skrive "meningsløse" innlegg, gjerne tusenvis i løpet av året, til fremmede på KG bør ha gitt deg et snev av interesse for å gjøre det samme mot "the one" i jakten etter kjærligheten. Men kanskje dere sitter på gjerdet og venter på at den andre skal ta initiativet og lede an? Vet ikke. Men litt ironisk ta dere heller velger å skrive meningsløse innlegg til meg, en AB, på KG, i en samtale som vil være avglemt om ca. 3 sekunder. Smalltalket på chaten blir AKKURAT det DU vil at det skal bli. Still spørsmål. Dype spørsmål. Kjør på. Hva har du å tape? Får du ikke respons så er jo den grei, da var dere ingen god match og vedkommende var ikke særlig interessert i dag. Flott, da fikk du utelukket vedkommende. Får du engasjerte svar så VET du jo at vedkommende faktisk er interessert. Når dere sliter så med smalltalk på chat, hvordan overlever dere smalltalken på date da? Å chatte er verdens enkleste ting, selv om det er tidkrevende. Å møte face-to-face er ikke det, og ofte stivt og kleint, med mindre man har chattet godt før møtet og da bygd seg opp mot hverandre før date. Anonymkode: fe6dc...381 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #47 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du forteller random folk du aldri har møtt noen private, personlige ting? Anonymkode: 3f050...647 Hva er private, personlige ting? Jeg forteller ingen at jeg har klødd meg i ræven, onanert og vært på do. Men jeg ser ingen grunn til å la være å prate om ting som er "offentlig" om meg. Historien, interessene, hobbyene, verdiene, holdningene, erfaringene osv osv. Hvis man ikke er interessert i å dele dette eller noe annet med andre, hvordan overlever dere smalltalk på date da? Anonymkode: fe6dc...381 4
Ænema Skrevet 30. mars 2022 #48 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du vet jo ikke om den du chatter med, chatter med 15 andre samtidig Anonymkode: 3f050...647 nei det gjør jeg jo ikke, jeg ser jo på hvor mye/lite/ofte vi snakker. jeg blir kjent på telefon og cam. ikke ved kun å skrive, så det begrenser seg hvor mye vedkommende kan gjøre samtidig. jeg føler oddsen for å klare 15 stk på likemye tid jeg bruker på å bli kjent er vanskelig. men jeg kan jo aldri være helt sikker. uansett så blir iallefall vedkommende mye bedre kjent med meg enn de 15 andre han møter en gang. 1
Gjest AprilRyan Skrevet 30. mars 2022 #49 Skrevet 30. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja. Klarer du å engasjere deg i nonescence tråder på KG og skrive lange innlegg til AB'ere her, så bør du ha et OK fundament til å være aktiv, skrive, spørre og engasjere deg i møtet med en potensiell "drømmepartner" på chat, tenker jeg. Det å faktisk ha interesse for å skrive "meningsløse" innlegg, gjerne tusenvis i løpet av året, til fremmede på KG bør ha gitt deg et snev av interesse for å gjøre det samme mot "the one" i jakten etter kjærligheten. Men kanskje dere sitter på gjerdet og venter på at den andre skal ta initiativet og lede an? Vet ikke. Men litt ironisk ta dere heller velger å skrive meningsløse innlegg til meg, en AB, på KG, i en samtale som vil være avglemt om ca. 3 sekunder. Smalltalket på chaten blir AKKURAT det DU vil at det skal bli. Still spørsmål. Dype spørsmål. Kjør på. Hva har du å tape? Får du ikke respons så er jo den grei, da var dere ingen god match og vedkommende var ikke særlig interessert i dag. Flott, da fikk du utelukket vedkommende. Får du engasjerte svar så VET du jo at vedkommende faktisk er interessert. Når dere sliter så med smalltalk på chat, hvordan overlever dere smalltalken på date da? Å chatte er verdens enkleste ting, selv om det er tidkrevende. Å møte face-to-face er ikke det, og ofte stivt og kleint, med mindre man har chattet godt før møtet og da bygd seg opp mot hverandre før date. Anonymkode: fe6dc...381 Her påstår du masse greier som ingen har skrevet noe om så du burde kanskje lese det som står der heller enn å påstå alt mulig. Ikke er du nødt til å sitere meg eller andre heller, men det er nå så. Poenget var at det er forskjell på et diskusjonsforum og det å chatte med noen på en datingside. Det å tro at det bare er å stille spørsmål så vil samtale flyte avgårde er ikke akkurat noe som har rot i virkeligheten. Jeg har møtt på min andel av menn som ikke spør spørsmål tilbake og ikke svarer annet enn ja, nei, vet ikke osv. Slike hjelper det ikke å få i gang en samtale med uansett hvor mange spørsmål man stiller. Andre igjen så flyter samtalen avgårde og man har masse til felles. Hvor fort man ønsker å møte får være opp til hver enkelt. Noen ønsker å møtes kjapt og andre ikke. Det å chatte over tid er ikke nødvendigvis den beste løsningen siden en person kan være veldig forskjellig i virkeligheten. Dessuten kanskje noen synes det er enklere å kommunisere i virkeligheten og det er uansett kleint i begynnelsen, men hva så? Da får man i hvert fall sett ganske kjapt om det er kjemi i virkeligheten. Jeg har i hvert fall ikke behov for å chatte i ukesvis eller månedsvis om man bor i samme område, men greit å bruke noen dager for å se om det kan være noe der. Endret 30. mars 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #50 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Etter match...hvor lenge gidder du chatte før det renner ut i sanden? Det er liksom noen samtaler som aldri eskalerer....på stedet hvil med hverdagsprat og litt annet. Spør dere rett ut hva det blir til? Anonymkode: a9942...7e8 Møtes så fort som mulig. Chatting er turnoff. Anonymkode: 6ef1f...291
Gjest Warrior Skrevet 30. mars 2022 #51 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Ikke lenge hvis personen maser på meg, skriver hele tiden og forventer svar nesten på sekundet. Det gidder jeg ikke. Har faktisk andre ting å gjøre også. Kan ikke sitte å chatte hele tiden. Det er jo møtes jeg vil. Ikke sitte å chatte. Eller hvis noen sier de ikke bryr seg om sex/ikke vil ha sex. Da er vi alt for forskjellig. Endret 30. mars 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #52 Skrevet 30. mars 2022 Chatting er dritkjedelig, foretrekker face to face. Anonymkode: 874ad...3e9
sicario Skrevet 30. mars 2022 #53 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når dere sliter så med smalltalk på chat, hvordan overlever dere smalltalken på date da? Å chatte er verdens enkleste ting, selv om det er tidkrevende. Å møte face-to-face er ikke det, og ofte stivt og kleint, med mindre man har chattet godt før møtet og da bygd seg opp mot hverandre før date. Anonymkode: fe6dc...381 Har egentlig motsatt erfaring. Ikke fra Tinder da jeg aldri har prøvd Tinder. Jeg fikser ikke å skrive meldinger/snap/messenger med min egen kjæreste en gang. Samtaler gjøres best ansikt til ansikt er min erfaring. Sist jeg datet, fantes ikke Tinder. Da ba man om telefonnummer, eller rett og slett spurte den man likte om hen ville møtes/gå på date etc. Folk ble jo kjærester og/eller hadde sex før Tinder også 😊
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #54 Skrevet 30. mars 2022 AprilRyan skrev (6 timer siden): Her påstår du masse greier som ingen har skrevet noe om så du burde kanskje lese det som står der heller enn å påstå alt mulig. Ikke er du nødt til å sitere meg eller andre heller, men det er nå så. Poenget var at det er forskjell på et diskusjonsforum og det å chatte med noen på en datingside. Det å tro at det bare er å stille spørsmål så vil samtale flyte avgårde er ikke akkurat noe som har rot i virkeligheten. Jeg har møtt på min andel av menn som ikke spør spørsmål tilbake og ikke svarer annet enn ja, nei, vet ikke osv. Slike hjelper det ikke å få i gang en samtale med uansett hvor mange spørsmål man stiller. Andre igjen så flyter samtalen avgårde og man har masse til felles. Hvor fort man ønsker å møte får være opp til hver enkelt. Noen ønsker å møtes kjapt og andre ikke. Det å chatte over tid er ikke nødvendigvis den beste løsningen siden en person kan være veldig forskjellig i virkeligheten. Dessuten kanskje noen synes det er enklere å kommunisere i virkeligheten og det er uansett kleint i begynnelsen, men hva så? Da får man i hvert fall sett ganske kjapt om det er kjemi i virkeligheten. Jeg har i hvert fall ikke behov for å chatte i ukesvis eller månedsvis om man bor i samme område, men greit å bruke noen dager for å se om det kan være noe der. Sorry, jeg svarte deg basert på det du skrev - siden du hadde sitert meg -, men skrev ikke om deg i den forstand. Jeg skrev mer generelt. Beklager at jeg ikke presiserte det. Utifra hva du skriver og hvordan du skriver, så burde det være "grei skuring" for deg å holde mer dype samtaler på chat med en potensiell mann som du i utgangspunktet burde vært interessert i. Bare en observasjon. Så jeg forstår ikke problemstillingen du fremstiller med chatting. Men det er klart, for å chatte så må man treffe på noen som også er villig til å legge innsats i å chatte. Kanskje du/dere ikke har opplevd det i den grad, og dermed har blitt overøst med dårlige og overfladiske samtaler. Jeg tror likevel at hvis du hadde møtt en som meg, som faktisk får deg til å chatte (hvis du er interessert i det), så kan det hende du også hadde satt mer pris på chattingen på forhånd for å føle på hverandre og bygge bånd først, før et eventuelt møte. Jeg mener æresord at det er 10x bedre å chattet ganske omfattende på forhånd om alt og ingenting før man møtes. Men jeg aksepterer at du/dere mener noe annet. Og for å si det på en annen måte. Møter jeg ei som ikke ønsker chat, som ikke setter pris på det, som er overfladisk og som ikke virker engasjert, så gidder jeg ikke møte henne heller. Anonymkode: fe6dc...381 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #55 Skrevet 30. mars 2022 sicario skrev (9 minutter siden): Har egentlig motsatt erfaring. Ikke fra Tinder da jeg aldri har prøvd Tinder. Jeg fikser ikke å skrive meldinger/snap/messenger med min egen kjæreste en gang. Samtaler gjøres best ansikt til ansikt er min erfaring. Sist jeg datet, fantes ikke Tinder. Da ba man om telefonnummer, eller rett og slett spurte den man likte om hen ville møtes/gå på date etc. Folk ble jo kjærester og/eller hadde sex før Tinder også 😊 Hver sin smak, selvfølgelig, men skriftlig kommunikasjon har svært mye lavere terskler enn muntlig kommunikasjon. Man har både tid til å tenke, vurdere, reflektere, uttrykke seg og korrigere det man uttrykker. Og hvordan man skriver på KG viser jo at chating med andre bør være en grei sak hvis du ellers er hypp på det. Men, enkelte har vel kanskje barrierer mot det. Vet ikke. Jeg har iallefall behovet for å chatte i en startfase. Etterhvert får jeg ikke behovet, og etter mange år i et forhold så chatter jeg ikke slikt med en eventuell kjæreste eller samboer. Anonymkode: fe6dc...381 1
Ænema Skrevet 30. mars 2022 #56 Skrevet 30. mars 2022 møtte folk på byen før i tiden. eller gjennom venner/interesser.. nå som gammel og ikke ute på byen eller veldig mye med venner så er det begrenset med nye bekjentskaper. før i tiden var det vanskeligere å date 5 stk i uka uten å bli oppdaget. før i tiden måtte man fysisk gå bort å snakke med noen for å bli kjent. dvs at det synets ganske lett om du løp fra bord til bord og sjekket damer. nå er det bare å sveipe til en eller annen retning på mobilen. trenger ikke guts for å bli kjent i dag. glad jeg var ung før SoMe. nå er det som et koldtbord/godteri butikk. hvor man plukker på "øverste" hylle, alle legger seg ned så ingen trenger gjør en innsats for å få seg noe. not for me 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #57 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men du vet jo ikke om den du chatter med, chatter med 15 andre samtidig Anonymkode: 3f050...647 Eller om vedkommende er den han påstår at han er. Kjedelig å møtest etter 2 mnd chatting, og så er vedkommende 10 år eldre enn oppgitt, eller en god del kilo mer, eller sitter i rullestol men glemte å nevne det, eller kommer røykende til daten. Komisk at folk her inne påstår at vi som ikke liker chatting er dårlige til det😂 Jeg er veldig god i chatting, men bruker heller 1-2 timer på en tur, enn chatting over flere dager. Herregud så slitsomt å hele tiden måtte sende/svare på meldinger. Jeg liker ikke å være en av 15 som vedkommende chatter samtidig med. Kjemi over nett er noe HELT annet enn i virkeligheten. Fallhøyden blir mye større ved å utsette et treff. Jeg foretrekker å ikke bare chatte, men se, høre og lukte på vedkommende og. Da kan man oppleve ekte kjemi. Anonymkode: 2e372...9f5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #58 Skrevet 30. mars 2022 Det kommer helt an på personen. Synes det er teit å ha faste regler, da blir alt bare et kynisk maskineri. Folk har et liv utafor tinder, både jeg og de på den andre siden har det, forhåpentligvis! Anonymkode: adca6...29a
Gjest AprilRyan Skrevet 30. mars 2022 #59 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Sorry, jeg svarte deg basert på det du skrev - siden du hadde sitert meg -, men skrev ikke om deg i den forstand. Jeg skrev mer generelt. Beklager at jeg ikke presiserte det. Utifra hva du skriver og hvordan du skriver, så burde det være "grei skuring" for deg å holde mer dype samtaler på chat med en potensiell mann som du i utgangspunktet burde vært interessert i. Bare en observasjon. Så jeg forstår ikke problemstillingen du fremstiller med chatting. Men det er klart, for å chatte så må man treffe på noen som også er villig til å legge innsats i å chatte. Kanskje du/dere ikke har opplevd det i den grad, og dermed har blitt overøst med dårlige og overfladiske samtaler. Jeg tror likevel at hvis du hadde møtt en som meg, som faktisk får deg til å chatte (hvis du er interessert i det), så kan det hende du også hadde satt mer pris på chattingen på forhånd for å føle på hverandre og bygge bånd først, før et eventuelt møte. Jeg mener æresord at det er 10x bedre å chattet ganske omfattende på forhånd om alt og ingenting før man møtes. Men jeg aksepterer at du/dere mener noe annet. Og for å si det på en annen måte. Møter jeg ei som ikke ønsker chat, som ikke setter pris på det, som er overfladisk og som ikke virker engasjert, så gidder jeg ikke møte henne heller. Anonymkode: fe6dc...381 Poenget er vel at jeg ikke ønsker å bruke masse tid på å chatte. Noen dager eller en uke er greit kanskje, men det kommer helt an på. Jo lenger jeg chatter med noen uten å møte dem, jo mer lei blir jeg. Selv om jeg ikke har noen problemer med å skrive så er jeg egentlig ikke spesielt glad i å chatte sånn egentlig. Jeg ser egentlig ikke den at det å chatte mye om alt mulig egentlig skal sikre noe som helst. Det overfladiske har litt å si det også uansett hva man sier om det og man kan oppleve en person helt annerledes i virkeligheten enn skriftlig. Jeg har chattet over lengre tid med flere menn og for min del er det ikke positivt å bare chatte og chatte og chatte. For meg så oppstår det et behov for å møte personen og se hvordan de er og hvem de er i virkeligheten også. Men jeg har egentlig sjeldent opplevd noen som har vært gode på det å chatte. Jeg kan sikkert telle på en hånd de gangene det har skjedd og ingen av dem ønsket å møtes. Da hadde vi også chattet i flere uker så er kanskje ikke så rart at jeg ikke ser poenget med det å chatte over lang tid når jeg har lyst til å møte noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå