Gå til innhold

Hvor lenge gidder du chatte...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater chatting, og liker å få avklart så fort som mulig om det er kjemi. Om vi ikke har avtalt treff etter en uke, så får det bare være. 

Anonymkode: f433a...25a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (10 timer siden):

for meg utgår date om han vil møtes i 3 meldingen og ikke har spurt om noe annet enn høyde og vekt.

date utgår også om han ikke er interessert i å bli kjent med meg, jo kjappere mas om møter jo mindre sjans.

jeg vil snakke med mennesket og bli kjent først. men kan gjerne snakke på cam vs melding. 

min erfaring med de som skal møtes fort er pule-pule-pule. kjappe møte for å sjekke om det er noe håp for pule/sjekke om du er pulbar.

Dette løser du enkelt med noen enkle regler: aldri hjemmedate, aldri alkoholdate.

Anbefaler sterkt tur-date. Ikke fjelltur men spasering feks i en park, noen spesielle gater (der man kan plukke opp en kaffe), eller nær vann/havet. Praten går mer naturlig ansikt til ansikt, enn skjerm til skjerm. Kjemi finner man ikke ut av via chatting.

Min erfaring er at de som «aldri vil møtes»/utsetter møter lengst mulig sliter med noe psykisk (ofte sosial angst) eller vil skjule overvekt/fedme lengst mulig. 

Jeg skjønner hvorfor enkelte ALDRI får seg kjærester, når de skal chatte i ukesvis/månedsvis.

(jeg har forresten aldri møtt en pulepule-fyr på tur-date. Mulig det er de som utsetter eller kun vil drikke øl på date 🤷‍♀️ )

Anonymkode: 2e372...9f5

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen vet nok om noen på 5 meldinger til å vite om det er et godt og passende partneremne for seg. Skryt så mye du vil av at du liksom er en god menneskekjenner men ethvert menneske kan utgi seg for å være noen de ikke er på meldinger og det er umulig å kjenne et menneske på så lite tid. Det som er harry er å kalle seg god menneskekjenner på fem meldinger lol 

Anonymkode: 33a68...aa5

For bare noen få år siden kunne man faktisk gå på date uten å chatte først. Man trengte faktisk ikke en gang smarttelefon for å få seg kjæreste. Tenk det!

Det er veldig lett å fremstå akkurat sånn som man vil når man kommuniserer via tekst og selv etter 1000 meldinger kan du sitte igjen med et inntrykk som ikke stemmer med virkeligheten over hode.

Jeg hadde en kort Tinderkarriere før jeg fant ut at det overhode ikke var for meg. Det er helt greit å tekste litt før man møtes, men det føles veldig upersonlig og overfladisk.

Jeg hadde aldri orket å chatte i månedsvis som noen over skrev. Det handler ikke omat jeg må pule-pule-pule som noen over skrev. Spør du meg er det først når man møtes at man faktisk kan se om dette er liv laga. Like greit å hoppe i det heller enn kaste bort ukesvis på å stirre ned i mobilen.

Tur i skogen eller andre uformelle møtearenaer utløser svært sjelden forventninger om pule-pule-pule fra noen av partene. Inviterer aldri til hjemmedate på første date.

Endret av Jdz
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette løser du enkelt med noen enkle regler: aldri hjemmedate, aldri alkoholdate.

Anbefaler sterkt tur-date. Ikke fjelltur men spasering feks i en park, noen spesielle gater (der man kan plukke opp en kaffe), eller nær vann/havet. Praten går mer naturlig ansikt til ansikt, enn skjerm til skjerm. Kjemi finner man ikke ut av via chatting.

Min erfaring er at de som «aldri vil møtes»/utsetter møter lengst mulig sliter med noe psykisk (ofte sosial angst) eller vil skjule overvekt/fedme lengst mulig. 

Jeg skjønner hvorfor enkelte ALDRI får seg kjærester, når de skal chatte i ukesvis/månedsvis.

(jeg har forresten aldri møtt en pulepule-fyr på tur-date. Mulig det er de som utsetter eller kun vil drikke øl på date 🤷‍♀️ )

Anonymkode: 2e372...9f5

Riktig, eller de chatter med 15 andre samtidig, og derfor ikke så gira på å møte deg snarest. 

Anonymkode: 3f050...647

• Liker 1
Skrevet

Har ingen regler på det der. Har kontakt med folk jeg ble kjent med på OkCupid og Myspace for over ti år siden, som jeg aldri har møtt. Har også møtt folk samme dag som vi har matchet. Nå skal det sies at jeg er åpen for det meste da. Seriøst forhold, friends with benefits, one night stand, aktivitetspartner, venn, "brevvenn", det spørs jo helt på meg, på henne, hvor vi bor i forhold til hverandre og hvordan vi kommer overens. 

Jeg hadde nok sett det litt annerledes om målet kun var et livslangt eksklusivt forhold, og alt annet var nederlag og bortkastet tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes chating er koselig. Men man må være interessert og nysgjerrig, samt by på seg selv, for at det skal gå i lengden. Er man ikke det så har man skyld i at chatingen er kjedelig selv. 

Finner chat like interessant som å skrive i trådene på KG. Rart at dere "krever" mye av chating og hater det, men samtidig "bor" på KG hvor det kun chattes. 

Jeg chatter gjerne lenge med folk. Også folk jeg ikke har av naturlige årsaker noe planer med å bli kjent i lengden.

Anonymkode: fe6dc...381

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finner chat like interessant som å skrive i trådene på KG. Rart at dere "krever" mye av chating og hater det, men samtidig "bor" på KG hvor det kun chattes. 

Vet ikke, synes det er repeterende spørsmål i sjekkeappene.  hvor bor du? hva gjør du? fisking om info osv. vet ikke med deg men jeg får 3 nye hei hver dag og foretrekker å si hei. skal vi ta en kaffe.

KG er jo et diskusjonsforum, det er helt annerledes.

Anonymkode: 7f764...21e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke, synes det er repeterende spørsmål i sjekkeappene.  hvor bor du? hva gjør du? fisking om info osv. vet ikke med deg men jeg får 3 nye hei hver dag og foretrekker å si hei. skal vi ta en kaffe.

KG er jo et diskusjonsforum, det er helt annerledes.

Anonymkode: 7f764...21e

Høres ut som du selv er veldig passiv, og forventer mye av andre. 

Du kan jo fint gjøre en chat om til et diskusjonsforum. Hva med å spørre om Gudstro, om politikk, familieliv, følelser, oppvekst, utdanning, kursing, fremtid, hva man tenker på, hobbyer, hva man er opptatt av, verdier, holdninger OSV OSV. 

Å drive på med "hvor bor du", "hva gjør du" osv er utrolig passivt av dere begge, og da er det jammen ikke rart at dere aldri kommer noen vei. 

For øvrig er det ingenting galt med å starte med "Hei", "hvor bor du" og "hva gjør du" for å innlede en samtale, men blir chaten på dette nivået hele tiden så mangler dere interesse begge to til å starte en samtale. 

Ta ansvar selv! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis ikke så lenge, foreslår gjerne date etter å ha skrevet over en dag. Det er en fryktelig tung og lite spontan kommunikasjonsform, og sjansen for at det klaffer ved et møte er ikke stort mer enn 1% uansett. Da er det bedre å møtes fort, så man kan gå videre om det ikke er noe der. Det er bortkasta å skrive side opp og side ned i flere dager når man heller kan bruke et par timer på å møtes, og i verste fall får man en hyggelig prat og sosial trening ut av det .

Anonymkode: 61123...42c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 uke, maks! Har ikke lyst på ny skrivevenn og er ikke glad i å skrive lange avhandlinger (de samme hver gang) på mobilen. 

Anonymkode: 483d4...cd4

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Etter match...hvor lenge gidder du chatte før det renner ut i sanden? 

Det er liksom noen samtaler som aldri eskalerer....på stedet hvil med hverdagsprat og litt annet.  

Spør dere rett ut hva det blir til?

Anonymkode: a9942...7e8

Jeg sender kun ei melding til hver match. Som regel får jeg ikke svar på den første meldingen, så da gidder jeg ikke å jage etter de for å booste selvtilliten deres ytterligere. Får være grenser. Om de liksom skal være interesserte, så får de jaggu legge ned en innsats selv også.

Anonymkode: 9ea02...869

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan chattinga er.

Sender hun mye bilder av kroppen sin kan jeg holde ut lenge.

Anonymkode: 0d9ec...45d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes chating er koselig. Men man må være interessert og nysgjerrig, samt by på seg selv, for at det skal gå i lengden. Er man ikke det så har man skyld i at chatingen er kjedelig selv. 

Jeg chatter gjerne lenge med folk. Også folk jeg ikke har av naturlige årsaker noe planer med å bli kjent i lengden.

Jeg synes kanskje at det er en viss forskjell på et diskusjonsforum og det å chatte med en person. Joda, jeg har chattet med folk som er interessante å chatte med og da har vi chattet ganske lenge. Før var det også vanligere å ta kontakt med fremmede eller bare chatte med folk (uten at det var noe seksuelt eller romantisk bak det) på for eksempel MySpace, diverse forum, Nettby, mIRC osv og der også har jeg chattet lenge med folk.

Men på datingsider blir det ofte repeterende og masse smalltalk og overfladisk pjatt. Det er heller ikke alle man har særlig kjemi med og for at det skal være interessant å chatte over tid så må begge gi av seg selv og skrive litt mer utfyllende svar enn mange gjør.

På et diskusjonsforum er det gjerne spesifikke tema og problemstillinger. Det er enklere å oppsøke tema jeg ønsker å diskutere og der jeg kan skrive utfyllende på enn det er å finne personer som er interessante å skrive utfyllende med.

Endret av AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjemi er alfa omega, og den finner man uansett ikke ut av før man møtes, så ingen grunn til å utsette det og få for høye forventninger. Det har absolutt ingenting med at jeg bare vil ha meg å gjøre, men så er jeg ikke så harry at jeg spør om kvinners høyde eller vekt heller.

Anonymkode: 5324d...cc7

Dette 👏🏻

Man får rett og slett ikke et realistisk bilde av en person om man drar chatten ut over lengre tid etter min mening. Man er ALLTID annerledes i virkeligheten enn over chat, og hvis det går for lang tid bygger man et bilde i hodet av den andre personen som ikke stemmer med virkeligheten i det hele tatt - for man kjenner jo ikke han/hun enda. Og kjemi er virkelig alt, og den vet man ikke om eksisterer før man fysisk møter personen. 

Typen min og jeg skrev sånn 4-5 setninger til hverandre før vi hoppet uti det og møttes. Jeg gikk inn med åpent sinn og hadde ikke rukket å bygge opp noen forventninger. Det ble suksess, for å si det sånn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker å chatte noen uker først. Det er spennende og gjør noe med den betattheten som gjerne har bygget seg opp i forkant. Folk som skal møtes umiddelbart er stort sett harry typer uten dybde.

Men det bør ikke gå for lang tid heller. Da blir fallhøyden desto større om man skuffer hverandre.

Anonymkode: 5bedd...7c5

• Liker 2
Skrevet

Når jeg snakker om å bli kjent før man møtes så gjør jeg det på telefon og på webcam samtale. jeg sitter ikke å skriver på en liten telefon. denne metoden LIKER jeg. jeg hiver meg ikke ut i møter med folk jeg har sagt to ord med. det finnes også folk der ute med samme tanker som meg. og nei overvekt og fedme kan man fint klare å avkrefte på en cam samtale.

Har andre ting å gjøre enn å løpe på turer eller kaffe med masse forskjellige folk. jeg blir kjent med EN person av gangen. folk som sjekker opp 15 stk pr dag og driver med "copy-paste" meldinger er ikke interessant. 5stk dates med forskjellige personer pr uke, er ikke tiltrekkende i mine øyne. det er samlebånd mentalitet. man rekker ikke å bli kjent med noen på EN date. man kan kjenne på fysisk attraksjon slik. Et forhold er mer enn det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, KrXs said:

jeg blir kjent med EN person av gangen. folk som sjekker opp 15 stk pr dag og driver med "copy-paste" meldinger er ikke interessant. 5stk dates med forskjellige personer pr uke, er ikke tiltrekkende i mine øyne. det er samlebånd mentalitet. man rekker ikke å bli kjent med noen på EN date. man kan kjenne på fysisk attraksjon slik. Et forhold er mer enn det.

Ikke noe jeg er uenig med her. Tenker helt på samme måten, men har nok en helt annen erfaring med det å møte noen etter korte korrespondanser, kanskje fordi jeg er mann.

Det skal også sies at metoden man bruker nok i stor grad henger sammen med hvor man bor. Sentralt i en større by, med dertil større utvalg, koster det langt mindre å gjennomføre et kort, uforpliktende møte, hvor man kan bli litt kjent med personen. Bor man derimot i en liten bygd der alle kjenner alle, og hvor det kanskje er mangfoldige kilometer til nærmeste match, må man nødvendigvis basere seg på å bli kjent på andre måter i første omgang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe jeg er uenig med her. Tenker helt på samme måten, men har nok en helt annen erfaring med det å møte noen etter korte korrespondanser, kanskje fordi jeg er mann.

Det skal også sies at metoden man bruker nok i stor grad henger sammen med hvor man bor. Sentralt i en større by, med dertil større utvalg, koster det langt mindre å gjennomføre et kort, uforpliktende møte, hvor man kan bli litt kjent med personen. Bor man derimot i en liten bygd der alle kjenner alle, og hvor det kanskje er mangfoldige kilometer til nærmeste match, må man nødvendigvis basere seg på å bli kjent på andre måter i første omgang.

ja jeg bor i en mindre by. i fortid når jeg var ute etter sex med de jeg chattet med, så gjorde jeg som alle andre i tråden her. gikk på dates etter 3 meldinger. men som eldre og ute etter noe seriøst så er det ikke metoden jeg synes virker for annet enn puling. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hvor hun bor. Om hun bor i samme by eller nabobyen møtes jeg helst ganske raskt, innen en uke eller to, for å se om det er kjemi der. Har gjerne første møte på en kafé, kaffebar eller liknende.

Om hun bor lenger unna kan jeg vente litt lengre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg kan fint chatte/ringes i noen måneder før møte. Har ganske travle dager selv, så har ikke noen hastverk med å få noen inn i hverdagen min. Synes det er koslig å leve litt i den bobla at alt er spennende, og man gleder seg til å møtes ettervert. Også greit å bli godt kjent først Synes jeg. 

Anonymkode: 85cf2...407

En blir ikke godt kjent over chat. Det er så mye der som kan dekkes og skjules at det for kan bygges opp en illusjon ovenfor hverandre angående hvordan man er. Litt chat om felles interesser og litt opplysninger er helt greit, da jeg datet holdt jeg maks på med dette en ukes tid. Om det ikke utviklet seg til noe mer, at det var en interesse da for å møtes så bare avsluttet jeg på en høflig måte. En av forutsetningene for å bruke nettet til å treffe en potensiell partner er å treffes rimelig kjapt, se om kjemien er der og bli bedre kjent ved å treffe hverandre i livene til hverandre. Først da ser man over tid om dette er noe som kan bli noe varig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...