Gå til innhold

Hva betyr fysikken /utholdenheten under sexen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den sexuelle tenning, og kåtheten går på det psykiske, men  for å komme i mål med orgasmen så  handler det om en kombinasjon av det  fysiske  , og det psykiske.  Det er mye fokus på forskjellige sexstillinger, men liten grad  fokus på at fysikken, og delaktigheten under igjennomføring av sexen.  

Når lenestolen, og bilen blir menneskets beste venn, og den fysiske aktiviteten gradvis avtar går ein gradvis  over i en modus tilstand av "størhet" både i ledd, muskelaturen.  

Menn tenner sexuelt på kvinner m/ vakker figur, og det sender noen signaler som menn generelt reagerer på som er vanskeleg å forklare.   Har ein følelse av at kvinner flest   tenner også  på kroppsfiguren hos menn. 

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med å forstå hva du er etter her, men. 

Min sexvenn er veldig godt trent, jeg er veldig stor. Jeg gjør jobben 80% tiden.. Jeg er dårlig trent, men jeg tenker jo akkurat over det i øyeblikket. Sex har alltid vært fysisk utmattende, selv når jeg var slankere. 

Han tenner veldig på kroppen min, jeg gjør det med hans også, men for meg er kroppen noe av det minst viktigte skal jeg være ærlig. Kjemien har alt å si.

• Liker 3
Skrevet
Lyxros skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med å forstå hva du er etter her, men. 

Min sexvenn er veldig godt trent, jeg er veldig stor. Jeg gjør jobben 80% tiden.. Jeg er dårlig trent, men jeg tenker jo akkurat over det i øyeblikket. Sex har alltid vært fysisk utmattende, selv når jeg var slankere. 

Han tenner veldig på kroppen min, jeg gjør det med hans også, men for meg er kroppen noe av det minst viktigte skal jeg være ærlig. Kjemien har alt å si.

Det er selvsagt ikkje eit vilkår at ein helst bør springe Oslo maraton for å ha sex med noen, men  at sex krever både fysikk, kondis , og utholdenhet er vel noe dei fleste legg vekt på i forbindelse med sex. 

Han tenner på din kropp, og du erkjenner å tenne på hans kropp, og har  også da  en viss  innflytelse på  kjemien mellom dere.  Det er sjølvsagt kjemien som betyr mest , og  "skinnet kan ofte bedra " vert det sagt.  

AnonymBruker
Skrevet

Hmm vet ikke hvor du trekker konklusjonen fra du skriver i første avsnitt. Seksuell tenning går veldig mye på det fysiske for meg, altså på kroppen hans. Og en stilling hvor jeg ser kroppen hans godt er hva jeg blir mest kåt av i stillinger. 

Kvinner tenner også på det visuelle ja og jeg skjønner ikke helt hvorfor du fremstiller det som en filosoferende tanke som du har en følelse av, det er like selvsagt det at kvinner liker en flott kropp på mannen som at menn liker en flott kropp på kvinnen. 

Forskjellen er kanskje at kvinner i høyere grad enn menn vektlegger personlighet og andre egenskaper mer i et parforhold enn hva menn gjør i et parforhold, men det betyr ikke at vi ikke også vektlegger eller generelt tenner på fysikken. 

Personlig tenner jeg kjempemye på trente menn og det er vel ingen banebrytende ting akuratt da det gjelder begge kjønn og er helt normalt. Jeg trenger ikke en mann med sixpack som partner, men vet at det blir mye mer sex og tenning i forholdet med en mann som har bra fysikk enn med en som ikke har det :)

Anonymkode: 9f810...c5b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hmm vet ikke hvor du trekker konklusjonen fra du skriver i første avsnitt. Seksuell tenning går veldig mye på det fysiske for meg, altså på kroppen hans. Og en stilling hvor jeg ser kroppen hans godt er hva jeg blir mest kåt av i stillinger. 

Kvinner tenner også på det visuelle ja og jeg skjønner ikke helt hvorfor du fremstiller det som en filosoferende tanke som du har en følelse av, det er like selvsagt det at kvinner liker en flott kropp på mannen som at menn liker en flott kropp på kvinnen. 

Forskjellen er kanskje at kvinner i høyere grad enn menn vektlegger personlighet og andre egenskaper mer i et parforhold enn hva menn gjør i et parforhold, men det betyr ikke at vi ikke også vektlegger eller generelt tenner på fysikken. 

Personlig tenner jeg kjempemye på trente menn og det er vel ingen banebrytende ting akuratt da det gjelder begge kjønn og er helt normalt. Jeg trenger ikke en mann med sixpack som partner, men vet at det blir mye mer sex og tenning i forholdet med en mann som har bra fysikk enn med en som ikke har det :)

Personleg tenner du mye på trente menn.

Det er vel  kjent for de fleste kvinner  at menn tenner ofte sexuelt  i "utgangspunktet på det de ser" men  også menn har  følelser, og legger vekt på personligheten.  Både menn, og kvinner kan føle seg smigret, betatt av det di ser, men når det kommer til sexen så stemmer ikkje kjemien. 

Utssende treng vel ikkje nødvendigvis ha noe med hvor god eller dårleg ein er under sexen, men her handler det om kjemien. "Like barn leker best" og slik er det også under sexen.    

AnonymBruker
Skrevet
Skybe skrev (36 minutter siden):

Personleg tenner du mye på trente menn.

Det er vel  kjent for de fleste kvinner  at menn tenner ofte sexuelt  i "utgangspunktet på det de ser" men  også menn har  følelser, og legger vekt på personligheten.  Både menn, og kvinner kan føle seg smigret, betatt av det di ser, men når det kommer til sexen så stemmer ikkje kjemien. 

Utssende treng vel ikkje nødvendigvis ha noe med hvor god eller dårleg ein er under sexen, men her handler det om kjemien. "Like barn leker best" og slik er det også under sexen.    

Ja hva vil du frem til? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være ærlig og si at det ikke er noe særlig med en mann som er i så dårlig form at han ikke orker særlig under sex. Min eks la temmelig mye på seg og sluttet med å trene. Jeg ville ha løyet om jeg sa at det ikke påvirket sexlivet. Han ble sliten med en gang, og la seg på ryggen, så jeg fikk gjøre jobben. Hans penis, som var helt ok tidligere, ble også mye mindre, og magen sto i veien for det som ikke var blitt dekket av fett. 

Der var ikke særlig tilfredstillende sexliv for min del. Han orket jo bare å ta imot, og det var vanskelig å gi for meg også, med magen i veien. 

Han tok seg heldigvis sammen, slanket seg og begynte å trene igjen. At ham bare la seg på rygg og ville bli forsynt forsvant dessverre ikke igjen. 

Anonymkode: d0263...ee0

Gjest Drigo
Skrevet

For oss som er blitt godt voksne med over 30 års fartstid i senga, synes jeg (vi) fysikk spiller en viktig rolle. Vi bruker lengre tid til klimaks (men heldigvis også noen raske innimellom), så utholdenhet er viktig.

Trener styrke og kondisjon (rask gange/tur i terreng). Vi regner også sex som en treningsøkt. Deilig å bli tilført endorfiner på ulike måter. På den måten holder vi ennå koken med et aktivt sexliv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...