AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Del Skrevet 29. mars 2022 Jeg har lyst til å ta bachelor på nett, hva er din erfaring? Og hva studerer du? Vurderer lektor som går over fem år, men er det mulig å slutte etter tre år hvis man ikke orker masteren? Er dessverre ikke nettstudier til kun å bli grunnskolelærer.. Anonymkode: ee6f4...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Del Skrevet 29. mars 2022 Kanskje ikke dette du vil høre, men. Ville aldri tatt verken bachelor eller master nettbasert. Det virker også som at det ikke er like mye verdt når man skal søke jobb. Du blir fort nedprioritert i søkerlista, fremfor de som har studert fysisk ved høyskole/ universitet. Dette er det bare å google! Å ta en bachelor er tungt nok som det er, men å ta det over internett høres mye verre ut. Du skal ha mye viljestyrke for å klare det! Føler nok at man går glipp av mye. Man kan finne mye støtte i medstudenter og forelesere ved å studere fysisk. Det høres ekstremt langdrygt ut å ta en master nettbasert. Men om du har viljestyrke er det bare å kjøre på Du kan vel også søke permisjon etter 3 år, for så å fortsette på master senere. Det kan jo være en mulighet. Uansett, lykke til - hva enn du bestemmer deg for å gjøre Anonymkode: 6b767...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Del Skrevet 29. mars 2022 Det er ikke en bachelor/master, det er et profesjonsstudiet. Dvs at slutter du etter 3 år, så har du en ufullstendig grad. Anonymkode: 16a9a...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke dette du vil høre, men. Ville aldri tatt verken bachelor eller master nettbasert. Det virker også som at det ikke er like mye verdt når man skal søke jobb. Du blir fort nedprioritert i søkerlista, fremfor de som har studert fysisk ved høyskole/ universitet. Dette er det bare å google! Å ta en bachelor er tungt nok som det er, men å ta det over internett høres mye verre ut. Du skal ha mye viljestyrke for å klare det! Føler nok at man går glipp av mye. Man kan finne mye støtte i medstudenter og forelesere ved å studere fysisk. Det høres ekstremt langdrygt ut å ta en master nettbasert. Men om du har viljestyrke er det bare å kjøre på Du kan vel også søke permisjon etter 3 år, for så å fortsette på master senere. Det kan jo være en mulighet. Uansett, lykke til - hva enn du bestemmer deg for å gjøre Anonymkode: 6b767...901 Og dette med nedprioritering stemmer selvfølgelig ikke, da nettstudiene er anerkjente i dag. Men universitet veier alltid mer enn høyskole, uavhengig om det er nettbasert eller ikke. Likevel, i dag er det mange som tilbyr "nettstudier" offentlig, men da ofte gjennom møteplikt. Det er noe dritt. Bare studér der du vil du. Tar du høyskole så slipper du ex.phil på universitet, som ofte er et fag mange dumper i og avbryter studiene. Anonymkode: 2facd...86e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke dette du vil høre, men. Ville aldri tatt verken bachelor eller master nettbasert. Det virker også som at det ikke er like mye verdt når man skal søke jobb. Du blir fort nedprioritert i søkerlista, fremfor de som har studert fysisk ved høyskole/ universitet. Dette er det bare å google! Å ta en bachelor er tungt nok som det er, men å ta det over internett høres mye verre ut. Du skal ha mye viljestyrke for å klare det! Føler nok at man går glipp av mye. Man kan finne mye støtte i medstudenter og forelesere ved å studere fysisk. Det høres ekstremt langdrygt ut å ta en master nettbasert. Men om du har viljestyrke er det bare å kjøre på Du kan vel også søke permisjon etter 3 år, for så å fortsette på master senere. Det kan jo være en mulighet. Uansett, lykke til - hva enn du bestemmer deg for å gjøre Anonymkode: 6b767...901 Hvordan blir man nedprioritert på søkerliste? Det fremkommer ingen steder at jeg har tatt min bachlorgrad på nett. Mange studerer også på vanlige studier, men møter kun til eksamen, dette fremkommer heller ikke noe sted på vitnemålet. Anonymkode: 45758...790 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Del Skrevet 29. mars 2022 Ts her. Jeg er 36 år og skal omskoleres. Men ønsker nettundervisning fordi jeg kommer til å bruke tre timer daglig på levering og henting i bhg + dra fram og tilbake til høyskolen. Så satser på at nettstudier med obligatorisk oppmøte blir et bra valg for meg 😊🤞 Anonymkode: ee6f4...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #7 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg er 36 år og skal omskoleres. Men ønsker nettundervisning fordi jeg kommer til å bruke tre timer daglig på levering og henting i bhg + dra fram og tilbake til høyskolen. Så satser på at nettstudier med obligatorisk oppmøte blir et bra valg for meg 😊🤞 Anonymkode: ee6f4...1d2 *obligatorisk oppmøte innimellom 😉 Anonymkode: ee6f4...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke en bachelor/master, det er et profesjonsstudiet. Dvs at slutter du etter 3 år, så har du en ufullstendig grad. Anonymkode: 16a9a...1ee Tusen takk for info, det visste jeg ikke (leste om studiet først i dag) 🙊 De to siste årene, er det like mye arbeid som de tre første årene? Anonymkode: ee6f4...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Del Skrevet 30. mars 2022 Bare tull at nettstudier blir sett ned på når man søker jobb. Sjekk ut usn - de er veldig gode på nettstudier! Anonymkode: 1a6c4...0f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 31. mars 2022 #10 Del Skrevet 31. mars 2022 Jeg studerer på nett og anbefaler det veldig. Tar bachelor ved siden av jobb. Det er gjort mulig nettopp fordi det er på nett. Det er ikke like sosialt, men det er ikke derfor jeg studerer uansett. Sparer mye tid på å slippe å reise frem og tilbake til campus. Eneste ulempen som jeg ser er at mange av mine medstudenter er veldig lite aktive i forelesningene. Vi er liksom den samme gjengen som skrur på kamera og stiller spørsmål. Men jeg opplevde den samme stillheten på universitet hvor jeg var observatør en gang. Bare at vi fremdeles kunne se fjeset deres i det minste. Jeg må ofte bite meg i tunga for å ikke ta ordet med en gang og vente litt for å se om noen andre sier noe. Vi som er aktive er alle voksne og vi er kanskje ikke så redd for å stille dumme spørsmål eller svare feil. Noen studenter logger seg på, men forsvinner også underveis. Glemmer å skru av mikrofonen og kjefter på folk i bakgrunnen. Det er ufattelig plagsomt og dumt hvis vi blir delt i grupper og så er egentlig ikke personen til stede. Men ellers er det topp topp! Kjempeglad for at nettstudier er en mulighet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 6.21): Bare tull at nettstudier blir sett ned på når man søker jobb. Sjekk ut usn - de er veldig gode på nettstudier! Anonymkode: 1a6c4...0f1 Kan heller ikke skjønne det skal bli sett ned på, altså en må være rimelig strukturert om en skal klare fullføre. Anonymkode: 6a098...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå