Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg vurderer å omskolere meg fra en jobb i helsesektoren da kroppen har begynt å krangle. Kan kanskje få hjelp av nav til dette, da med å ta noe utdanning på nki. Vurderer å prøve å få meg en kontorjobb, men lurer da på hvor mye tjener dere i årslønn som kontormedarbeider? Hva slags nki utdannelse er lurest å ta med tanke på å få en så bred kunnskap som mulig og lett mulighet til å få jobb? 

Noen tanker? Alt tas imot med takk :) 

Anonymkode: 06718...06d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg omskolerer meg i voksen alder, men jeg omskolerer meg fra to veldig forskjellige retninger. 

Er det noe spesiell grunn til at du først og fremst tenker nki? :)

Jeg ville først og fremst prøvd å se på hva du interesserer deg for, fremfor lønn og studiested som førstepri. Hva kunne du tenke deg å jobbe med? Kontorjobb kan være så mangt, alt fra telefonoperatør til ingeniør. Ønsker du å skifte retning fullstendig, eller innenfor helsesektor? Eller er lønn det viktigste, og veien dit og hva det er, spiller ingen rolle for deg? 

Først når du finner ut av disse tingene, kan du snevre ned å se hva du mangler. :)

Anonymkode: 330d9...7bf

AnonymBruker
Skrevet

trådstarter her: Lønn spiller såklart en rolle da det er en viktig del av hverdagen, men er jo ikke alt såklart. Nei, var hun fra nav som nevnte nki, jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt. Jeg syns data er spennende og kunne tenke meg en jobb med data i jobben, mer enn i helsevesenet :) Kan gjerne bytte retning totalt, har jobbet 20 år i helsevesenet så vet jeg mester dette, så hadde vært spennende å prøve seg på noe annet :)  Nav sa de dekte inntill ett år, er sykemeldt fra min stilling nå, så hadde vært ideelt med en utdanning som ikke tok mange år, med tanke på at jeg har flere barn og er avhengig av en stabil økonomi :)

Kan jeg spørre hva og til hva du omskolerer deg til?

Anonymkode: 06718...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...