AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Jeg har null energi uansett hvor mye jeg sover og hviler, blir utmattet av den minste ting jeg må gjøre og kroppen gjør bare vondt. Jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom en fødsel sånn her, er dette normalt?? Har ikke fått påvist jernmangel etc, tar mulitivitamin og har tatt tran. Spiser sundt og gått opp 12 kg ca, er slank. Anonymkode: 3b26e...625
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt vanlig Anonymkode: 7874b...c56 Men hva skjer under fødsel da, jeg har jo ingen krefter eller noe som helst å gå på? Anonymkode: 3b26e...625
Gjest tullerikke Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 De fleste har det sånn og når fødselen er i gang, så kommer krefter du ikke visste du hadde.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Smerter og adrenalin gjør at du ikke merker at du er sliten. Jeg var selv helt død på slutten og hadde en lang fødsel, men det at jeg var sliten var det siste jeg tenkte på. Husk at kroppen er laget for dette, så den skiller ut hormoner som hjelper deg gjennom fødselen. Anonymkode: 643cf...272
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har null energi uansett hvor mye jeg sover og hviler, blir utmattet av den minste ting jeg må gjøre og kroppen gjør bare vondt. Jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom en fødsel sånn her, er dette normalt?? Har ikke fått påvist jernmangel etc, tar mulitivitamin og har tatt tran. Spiser sundt og gått opp 12 kg ca, er slank. Anonymkode: 3b26e...625 Kontakt lege og sjekk urin for protein, blodtrykk og lytt på hjertet ditt. hvordan er hevelser i beina? Anonymkode: 6eaef...169 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 Aktiv fødsel er kun ca en time. Min fødsel tok nesten 24 timer fra vi ankom føden. Så jeg hadde ikke sovet på to netter da jeg begynte å presse. Presset alt jeg klarte, men de måtte ta ham med sugekopp. Det var fremdeles ganske overkommelig og ikke så ille som jeg trodde det kom til å bli. Dette klarer du! Anonymkode: 70148...99c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 Jeg mente aktiv fase av utdrivingen. Altså selve pressingen Anonymkode: 70148...99c
Gjest Hottentått Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hva skjer under fødsel da, jeg har jo ingen krefter eller noe som helst å gå på? Anonymkode: 3b26e...625 Joda, du har alltid mer å gå på. Det er jo ikke noe annet alternativ. Ungen må ut 😅
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 ❤ Til deg. Den siste tiden er tøff! Jeg var som deg, helt på felgen før fødsel. Gikk ti dager over termin. Når fødselen var igang, kjente jeg ikke på det at jeg var sliten. Var for opptatt med smerter og det å komme meg gjennem riene. Du får uante krefter. Ur-krefter. Anonymkode: c2f47...74a 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Jeg tenkte på det samme på slutten, var så sliten og fysisk dårlig form, vondt overalt ++ Men tenkte ikke så mye på det under fødsel egentlig, annet enn at pressfasen tok tid hos meg og det nok hadde hjulpet om jeg var sterkere (men tenkte ikke på at jeg var sliten for hadde så vondt akkurat da så tenkte bare på det). Fikk epidural da jeg ankom sykehuset som funket veldig bra så fra 4 til 8-9 cm kjente jeg nesten ingenting og bare lå og hvilte, det tok noen timer så da fikk jeg en god pause mellom hjemme-fasen og press-fasen Var også redd for å ikke orke men selv om pressfasen tok tid og jeg hadde det vondt så var det ikke sånn at jeg følte at jeg var for sliten/ikke orket presse iallfall Og ungen kom ut uten tang eller noe sånt. Anonymkode: e07d6...deb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontakt lege og sjekk urin for protein, blodtrykk og lytt på hjertet ditt. hvordan er hevelser i beina? Anonymkode: 6eaef...169 Dette sjekkes nesten hver uke hos jordmor. Anonymkode: 3b26e...625 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 Helt vanlig. Tror det er laget sånn for at man skal bli så drit lei av å være gravid, og bare ha lyst til å føde. Fødselen kommer man gjennom på merkelig vis... Anonymkode: 44196...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig. Tror det er laget sånn for at man skal bli så drit lei av å være gravid, og bare ha lyst til å føde. Fødselen kommer man gjennom på merkelig vis... Anonymkode: 44196...ab2 😂 Anonymkode: 3b26e...625
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig. Tror det er laget sånn for at man skal bli så drit lei av å være gravid, og bare ha lyst til å føde. Fødselen kommer man gjennom på merkelig vis... Anonymkode: 44196...ab2 Er selv gravid i 9.måned og har ikke født. Men tenker så likt som deg. Har elsket å gå gravid helt fram til 9.måned. Nå gleder jeg meg til å føde på tross av at jeg grydde meg så mye. Det var liksom noe litt negativt som måtte til for å få meg til å faktisk ville føde😂 Anonymkode: db513...62d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 Jeg var også sliten før fødsel, og hadde mye smerter. Det hjalp ikke at kroppen min brukte et døgn på å skjønne hvordan rier skal fungere, slik at jeg ble ytterligere utslitt. Likevel kom jeg meg gjennom en vaginal fødsel. Det er utrolig hvor mye krefter man kan hente frem, når man må. Etterpå var jeg utslitt. Anonymkode: 99dd5...c83 1
Heln Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 Helt vanlig og ufattelig slitsomt. Du er inne i den værste perioden som gravid, har desverre få trøstende ord. Men for meg hjalp tanken om at barn har blitt født av mødre som ligger i koma. Selv om du er sliten så er livmoren en eneste stor muskel som har til jobb å få ut dette lille mennesket. Under fødsel kan du få smertestillende som hjelper deg å slappe av, så du er klar til pressfasen.
Amatariel Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 Du kommer til å klare dette 👍 Jeg var også kjempesliten i ukene før fødsel. Alt var vondt! Sov ekstremt mye. I tillegg klarte jeg å bli syk også! 😫 Vond hals, potte tett i nesen og jammen en visdomstann som brøt ut og var plagsom. Jeg så ekstremt mørkt på fødsel! Men da fødsel skjedde glemte jeg 80% av dette og forløpet skjedde naturlig. Først etterpå tenkte jeg 'herregud, tenk at jeg gjorde det og det'. Tenkte på ting jeg ikke ville drømt om i forkant at jeg skulle klare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå