AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Jeg er en mann på 45 og gift, jeg har en datter på 13 fra ett tidligere forhold som bor hos meg annenhver helg. Vi har hatt en trampoline i hagen i 2 år, i fjor ble den lite brukt og min kone krevde at vi skulle selge den i fjor høst. Trampolina er også litt for stor for hagen så jeg sa jeg var enig. Jeg solgte trampolina nettopp, og da ble min datter lei seg. Jeg tenkte at da kunne vi kjøpe en litt mindre trampoline i stedet for. Det ville ikke min kone være med på og hun sa at hvis jeg kjøpte trampoline så flyttet min hun ut, Min kone mener at hvis jeg kjøper en ny trampoline så skjemmer jeg min datter bort. Jeg kan godt ha en trampoline i hagen, selv om den ikke brukes så mye. Min kone sier at hvis jeg kjøper en trampoline så overkjører jeg henne og det sårer henne mye siden jeg sa at vi skulle kvitte oss med trampolina i fjor høst. Stilt overfor ett slikt ultimatum så har jeg sagt at vi ikke kjøper trampoline. det er jo selvfølgelig mye mer til dette en bare en trampoline, men det er nå dette det dreier seg om akkurat nå. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7d83d...edd
Morten1 Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Hvor stor er hagen da? Blir hagen brukt til andre ting? Eller er det kun at den ikke er pen å se på at hun ikke vil ha den? 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Når man er 13 er det fremdeles stas med trmpoline Anonymkode: d73c7...938 28 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Morten1 skrev (1 minutt siden): Hvor stor er hagen da? Blir hagen brukt til andre ting? Eller er det kun at den ikke er pen å se på at hun ikke vil ha den? Gode spørsmål. Hvis det er sistnevnte, syns jeg faktisk hun er ei vrang kjerring. Beklager, men det er min mening. Anonymkode: cdf83...413 26
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Naboene er i alle fall sikkert fornøyde. Jeg forstår at dattera di ble lei seg og at det er hardt å bevitne, men nå er hun tenåring og om trampolinen ble lite brukt før vil en ny bli mindre og mindre brukt og innen et år - antakelig bli stående ubrukt. Nå har kona di funnet seg i dette monsteret i flere år og nå kan hun få bestemme litt. Anonymkode: b2a22...52f 26
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 Vel om hun bryr seg mer om en trampoline som kan gjøre din datter glad en deg... Ja kjøp ny trampoline og vis henne døra Anonymkode: 02f7c...f02 13 4
Luckiness Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 Her spørs det jo litt på hele situasjonen. Visste datteren din at dere skulle kvitte dere med den pga lite brukt? Isåfall blir det feil å kjøpe ny nå som hun plutselig vil ha den tilbake. Men hvis hun ikke ble informert forstår jeg datteren din. Men er selvsagt spesielt av din kone å stille et slikt ultimatum. 23
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 Jeg hadde blitt rasende om min mann truet med å flytte ut fordi vi var uenige om noe sånt. Her må det vel være mulig å snakke sammen, forklare at din datter ble lei seg, at du tenker det er greit med en mindre trampoline, og spørre hvorfor det er så viktig for henne at din datter ikke skal få ha en trampoline i hagen. Hun flytter heller ut enn å ha en trampoline i hagen? Det virker jo vel dramatisk, spør du meg. Jeg hadde vært tilbøyelig til å vinke hadet, om min mann kom med et slikt ultimatum til meg. Anonymkode: dacdc...149 23 3
Virrevirrevapp Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 Finn på noe annet fint til din datter. Hun er for stor for trampoline, men kanskje en basketkurv eller en fin benk? 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Skal dere virkelig ha en trampoline som nesten aldri blir brukt? Da kan det vel heller være en trampoline hos mor? Anonymkode: 24d92...c2f 15
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Jeg skjønner godt at kona di ikke vil ah en trampoline i hagen som kun kan være aktuell å bruke annenhver helg, og som i tillegg ikke ble brukt tidligere. G 13-åringer har vel ikke så mye glede av trampoline veldig mye lenger. Hun stiller et teit ultimatum, men jeg forstår henne godt Anonymkode: bd32e...49e 16
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Øhm hæh? Ultimatum over en trampoline? Hører jeg riktig? Hvis du kjøper en liten trampoline til din datter så flytter din kone ut? Det er nødt til å være noe mere bakenforliggende ting her. Har hun følt at du har overkjørt henne flere ganger? Har begeret hennes rent over? Jeg tror trampolinen bare er manifestasjonen av oppbygde følelser hos din kone. Kanskje du skal prøve å se helheten? Du vet nok selv best hva det dreier seg om og om det er lurt å kjøpe ny trampoline eller ikke. Men bare utifra det du skriver så synes jeg ikke din datter bør få ny trampoline dersom du tidligere har forklart til henne at om hun ikke bruker trampolinen så blir den solgt. Da var det mest sannsynlig ikke så viktig med en trampoline og hvis du bare gir det litt tid så har nok din datter glemt av hele trampolinen. Alle barn blir lei seg når en leke forsvinner, nesten uansett hva det er. Viktig å ikke skjemme barna bort. Man gjør dem en bjørnetjeneste på den måten. Anonymkode: 8b917...a86 10
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 Luckiness skrev (4 minutter siden): Her spørs det jo litt på hele situasjonen. Visste datteren din at dere skulle kvitte dere med den pga lite brukt? Isåfall blir det feil å kjøpe ny nå som hun plutselig vil ha den tilbake. Men hvis hun ikke ble informert forstår jeg datteren din. Enig. Dersom datteren din ikke viste om dette, synes jeg det er litt drøyt å fjerne den 'bak ryggen' hennes. Undrer meg også litt over forholdet til din kone og datter. Da (iallefall om din datter ikke var med på denne beslutningen) det kan virke som hun med vilje slår seg litt vrang på dette(?) Dersom datteren din ikke var med på beslutningen synes jeg virkelig hun bør få en trampoline (med forbehold at den brukes) Anonymkode: d17db...d7e 5 2
GørilB Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er jo selvfølgelig mye mer til dette en bare en trampoline, men det er nå dette det dreier seg om akkurat nå. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7d83d...edd Akkurat den setningen der tror jeg er vesentlig. Kan se for meg at hun har svelget en god del kameler? Stemmer det? Og at styret med trampolinen fikk begeret til å renne over. Litt vel dramatisk å stille et ultimatum pga en trampoline hvis ikke det ligger noe annet bak. 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 Regner med det er du som har skrevet om datter og nykone før? Konen har bla presset igjenom mindre samvær, at datter ikke får komme på morgenen og litt sånt? Jeg står for det jeg har svart i de andre trådene: du må stå mer opp for datter og ikke la konen ødelegge forholdet helt. Anonymkode: 62d67...cf0 5 2 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en mann på 45 og gift, jeg har en datter på 13 fra ett tidligere forhold som bor hos meg annenhver helg. Vi har hatt en trampoline i hagen i 2 år, i fjor ble den lite brukt og min kone krevde at vi skulle selge den i fjor høst. Trampolina er også litt for stor for hagen så jeg sa jeg var enig. Jeg solgte trampolina nettopp, og da ble min datter lei seg. Jeg tenkte at da kunne vi kjøpe en litt mindre trampoline i stedet for. Det ville ikke min kone være med på og hun sa at hvis jeg kjøpte trampoline så flyttet min hun ut, Min kone mener at hvis jeg kjøper en ny trampoline så skjemmer jeg min datter bort. Jeg kan godt ha en trampoline i hagen, selv om den ikke brukes så mye. Min kone sier at hvis jeg kjøper en trampoline så overkjører jeg henne og det sårer henne mye siden jeg sa at vi skulle kvitte oss med trampolina i fjor høst. Stilt overfor ett slikt ultimatum så har jeg sagt at vi ikke kjøper trampoline. det er jo selvfølgelig mye mer til dette en bare en trampoline, men det er nå dette det dreier seg om akkurat nå. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7d83d...edd kona di høres jvlig kravstor ut, må da gå an å møtes på midten. Sånne ultimatum er d dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 8c060...efd 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 Dette var din datters trampoline og du solgte den mot hennes vilje. Hadde du likt at noen bare tok tingene dine og solgte dem not din vilje? Kjøp en mindre trampoline for pengene du fikk for den store. Anonymkode: c7cb5...2d2 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Regner med det er du som har skrevet om datter og nykone før? Konen har bla presset igjenom mindre samvær, at datter ikke får komme på morgenen og litt sånt? Jeg står for det jeg har svart i de andre trådene: du må stå mer opp for datter og ikke la konen ødelegge forholdet helt. Anonymkode: 62d67...cf0 Tenkte også på dette. Uansett, kjøp trampoline og gi beng i hva kona sier. Hun kan ikke presse ut datteren din som bare er 13 år. Vær mann, vær far, ikke vær en ynkelig tøffel. Bare si at hun sikkert har godt av å hoppe litt hun også. Anonymkode: c3716...111 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 Virrevirrevapp skrev (3 timer siden): Finn på noe annet fint til din datter. Hun er for stor for trampoline, men kanskje en basketkurv eller en fin benk? For stor for trampoline?? Anonymkode: 40ab5...7a4 5 1
Virrevirrevapp Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For stor for trampoline?? Anonymkode: 40ab5...7a4 Ja? Det tar jo opp dødsmasse plass i hagen. Og er vanskeligere å bruke jo eldre man blir Snart vil hun ha et sted å kysse kjærester, ikke hoppe og sprette. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå