Gå til innhold

Håndverkere som bruker tingene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har håndverkere i hus for tiden, og bor midlertidig et annet sted, men er hjemom innimellom for å stelle planter og lignende. I dag så jeg at de har begynt å gå i skuffer og skap, og bruker kopper og bestikket mitt. Det stod skittent på benken. Er dette noe jeg må forvente? Det er jo sånn sett ganske uskyldig, men jeg merker at jeg synes det er ubehagelig... jeg kjenner jo ikke disse menneskene, og det er kopper og bestikk jeg drikker og spiser av...

Anonymkode: 9e259...eac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, nei.

Du får fakturere de for bruk av kopper osv, da.. Eventuelt be de trekke det fra på regningen de gir deg

Anonymkode: 64564...224

• Liker 2
Skrevet

Og som du vasker etter bruk antar jeg… da blir det nok rent igjen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har håndverkere i hus for tiden, og bor midlertidig et annet sted, men er hjemom innimellom for å stelle planter og lignende. I dag så jeg at de har begynt å gå i skuffer og skap, og bruker kopper og bestikket mitt. Det stod skittent på benken. Er dette noe jeg må forvente? Det er jo sånn sett ganske uskyldig, men jeg merker at jeg synes det er ubehagelig... jeg kjenner jo ikke disse menneskene, og det er kopper og bestikk jeg drikker og spiser av...

Anonymkode: 9e259...eac

Hvis det er dette som er problemet ditt, et det virkelig en ikke-sak. Du skal vel vaske tingene? Med det sagt ville jeg ikke synes det var greit å ta seg til rette slik, nei.

Anonymkode: d0310...48e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det skal de ikke gjøre. Du får gi beskjed til firmaet de jobber for.

Anonymkode: a8aec...9ba

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke likt det, nei. 

Anonymkode: 7042b...8ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har sikkert rota i undertøyet ditt også 😅

Jeg hadde ikke brydd meg, men jeg hadde kanskje  satt fram kopper og slik til dem. 

Du har sikkert ikke med deg eget bestikk osv på restaurant, og du vet jo ikke temperaturen det du bruker der har blitt vasket på heller, så det går nok bra om du vasker det når de er ferdige.

Anonymkode: eea54...ce9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

noe sånn har jeg faktisk aldri opplevd før. 

finner de på å rote rundt i skuffer og skap på kjøkkenet, så må du selvfølgelig regne med at de har vært rundt i resten av hjemmet ditt også.       

Anonymkode: d3771...b87

• Liker 7
Skrevet

Hadde jeg gitt totalt faen i.. Greit at de forskyner seg litt, hadde jeg tenkt. Stakkars.. tenk'a, bruke DINE kopper til å ta seg en slurk vann. MAKAN!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig. Hos meg hadde håndverkerne brukt badet. Hadde bæsjet ned klosettet. Bæsj i bakkant av dosetet og nedi klosettet var det tykk størknet bæsj. 

Anonymkode: 8fa45...d0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er heldig. Hos meg hadde håndverkerne brukt badet. Hadde bæsjet ned klosettet. Bæsj i bakkant av dosetet og nedi klosettet var det tykk størknet bæsj. 

Anonymkode: 8fa45...d0a

Haha huff, dette har faktisk jeg også opplevd. Da skulle jeg heller ønske de heller hadde lånt en kopp eller gaffel… 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette et utenlandsk firma eller et useriøst firma som bruker billig arbeidskraft fra utlandet?, har aldri hørt om seriøse norske firma som har arbeidere som oppfører seg sånn.  

Anonymkode: dd44a...6c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Snedig skrev (56 minutter siden):

Haha huff, dette har faktisk jeg også opplevd. Da skulle jeg heller ønske de heller hadde lånt en kopp eller gaffel… 

Men jobber de i en bolig hele dagen flere dager på rad så er det naturlig at de låner doen der. 

Anonymkode: 221fc...bcd

• Liker 15
Skrevet

Antar det er er utenlandske arbeidere og billig? Kanskje til og med svart arbeid? Hvertfall ugunstige forhold for arbeidstakerne. Hadde dette vært et seriøst firma med gode arbeidsforhold så har de vel engangskopper, bestikk o.l tilgjengelig for sine ansatte.

En får vel det en betaler for.

Men hva med å kjøpe inn engangskopper, fat, bestikk? Så slipper du gjerne problemet med at de bruker fra kjøkkenskapene dine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg eller mine kollegaer lånt noe sånt uten å spørre først så ville sjefen min ha klikka. 

Det er uakseptabelt. 

Anonymkode: 2d067...7b6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men jobber de i en bolig hele dagen flere dager på rad så er det naturlig at de låner doen der. 

Joda. Men hvis man driter hos kunder så sjekker man doskålen etterpå, og bruke dokosten hvis det trengs.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Faktisk ble de som jobba hos oss over litt tid nå nettopp kjempeglade for at de fikk bruke toalettet, det var de ikke vant til. 

Anonymkode: 75f4c...44f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri latt fremmede folk være alene i mitt hjem. Jeg hadde tatt ut noen dagers ferie og vært der hele tiden. 

Anonymkode: bd632...acb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er dette et utenlandsk firma eller et useriøst firma som bruker billig arbeidskraft fra utlandet?, har aldri hørt om seriøse norske firma som har arbeidere som oppfører seg sånn.  

Anonymkode: dd44a...6c9

Ja, bare utlendinger gjør sånt, ikke sant? 🙄🙄

Anonymkode: 7042b...8ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de spiser lunsj hos deg istedet for å dra vekk å spise er jo det bare en fordel for deg for det betyr at de jobbet mer og har kortere lunsj. At de brukte kopper hadde jeg ikke brydd meg om nei 

Anonymkode: 0815a...05e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...