AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Jeg ønsker å kutte ut alle engangsprodukter i husholdningen, som for eksempel bakepapir, plastfolie og bomullspads. Jeg ønsker tips til gode flergangsprodukter jeg kan kjøpe som erstatning. Del gjerne link til produkter du har kjøpt og er fornøyd med. Anonymkode: a4058...124 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Agent M har mye fint. https://www.agentm.no/ Jeg har kjøpt drikkeflaske, termokopp, stasherpose, bivokspapir, menskopp og en del andre ting der. Alle produktene har god kvalitet! Anonymkode: 4ebfd...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Følger. Jeg bruker disse https://www.vita.no/garnier/activ-micellar-reusable-eco-pads, istedenfor bomullspads. Anonymkode: 76a87...bb8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Gjenbrukbart bakeark: https://www.ikea.com/no/no/p/baktradition-bakematte-hvit-turkis-60480167/#content Anonymkode: 830cd...461
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Det er veldig viktig at du tenker over hva du bruker, før du kjøper noe. Å kjøpe alskens gjenbrukbare sugerør og ørepinner er unødvendig om du ikke bruker slikt i utgangspunktet! Vi har kjøpt flergangs bakepapir på Clas Ohlson, som har fungert bra i et halvår. Andre typer finnes også. I stedet for bommulspads har jeg laget kluter av flanell. Jeg kjøpte en pakke flanellkluter til baby på Obs. Disse klippet jeg opp i mindre biter, ca 15×15 cm, og brukte sikksakk på symaskina for å lage kant. Jeg synes de faktisk fungerer bedre. Du kan også få kjøpt metervare flanell på stoffbutikker. Vi bruker samme slags kluter til baby/småbarn, men kanter med ulik farge for å ikke blande. Vi har sikkert spart tusenvis av engangskluter og våtservietter! Plastfolie bruker vi lite av, så det har jeg ikke kjøpt noe for. Matrester har vi over i plastbokser, som kan stables i kjøleskapet. Når jeg baker tar jeg heller et fuktet kjøkkenhåndkle over bakebollen, slik jeg lærte hjemme. Hvis du pleier å ta plast over skåler med diverse oppi har jeg sett silikonlokk, som kan vaskes i oppvaskmaskin. Ellers bruker vi mye oppbevaringsbokser. Til rester, når vi kutter opp råvarer på forhånd, til matboks, til melposer med hull og mye annet. Det er viktig at lokket sitter godt og at de tåler oppvaskmaskin. Sannsynligvis har de kuttetJeg har ingen spesifikke anbefalinger, siden jeg ikke er helt fornøyd med de vi har. Det er også lurt å unngå å kjøpe pose på butikken, spesielt nå som de er av så dårlig kvalitet at de ikke egner seg til gjenbruk. Vi bruker flergangsposer og ryggsekk. Min far, som handler med bil, bruker ikke poser, men har pappkasser i bilen. Når han har betalt legger han varene tilbake i handlevogna, triller til bilen og pakker inn i bagasjerommet. Det gir også tid til å pakke omtenksomt, slik at ingenting blir most, tint eller frostskadd. Et gjenbruksprodukr som ikke erstatter noe, men som likevel har vært veldig nyttig for oss er poseklemmer. Vi har vært mest fornøy med IKEA, for de har flere store i en pakke. Vi bruker dem på alle slags poser, enten det er krydderposer, müsli, frosne grønnsaker eller poser med boller i fryseren. Det sparer oss for søl, frustrasjon og beskytter matvarene mot luft. Anonymkode: 84a73...344 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå