Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta en pause i forholdet. Det er ingen intimitet, og jeg har vanskeligheter med å se at forholdet vil vare, men jeg vil likevel prøve. Har pause noen gang fungert for noen?

Kanskje vi ser da at vi betyr mer for hverandre enn det vi har vist den siste tiden. Jeg vet ikke …

Så kommer problemet med hvem som skal flytte ut da, og hvor. I tillegg til hvor lenge pausen skal vare.

Anonymkode: d4c10...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer du til å bruke tiden på å reflektere, eller er det kun ett ønske om å prøve å gi hen ett skremselsskudd i håp om at hen forandrer seg?

For å si det på en annen måte, er det sjanse for at du ombestemmer deg og velger å fortsette som før etter pausen?

Endret av Duraton
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ba om pause et par ganger og har lært at når man først føler det sånn er det like greit å slå opp fordi det skjer til slutt uansett men man kan spare seg for det frem og tilbake. Pause gir mer usikkerheter og drama og fungerte ikke på den måten jeg var ute etter med å få pusterom fra hverandre til å finne ut av hva vi følte og ville. Istedet ble begge bare mer sjalue og usikre på hvor vi stod og hva den andre gjorde 

Anonymkode: 79a06...dd0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Duraton skrev (4 minutter siden):

Kommer du til å bruke tiden på å reflektere, eller er det kun ett ønske om å prøve å gi hen ett skremselsskudd i håp om at hen forandrer seg?

For å si det på en annen måte, er det sjanse for att du ombestemmer deg og velger å fortsette som før etter pausen?

Jeg tenker at enten blir det en pause, eller så slår jeg opp snart. Jeg har jo sagt i fra om at dette ikke fungerer, men jeg vil jo gi han flere sjanser da vi har mange år bak oss. Da tenker jeg en pause kanskje er verdt å prøve

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at enten blir det en pause, eller så slår jeg opp snart. Jeg har jo sagt i fra om at dette ikke fungerer, men jeg vil jo gi han flere sjanser da vi har mange år bak oss. Da tenker jeg en pause kanskje er verdt å prøve

Så det er ett forsøk på å skremme vedkommende til å forandre seg. 
Det vil nokså sannsynligvis være dødfødt. Enten elsk ham for den han er, med sine ulemper og lemper, eller la vær. 
Han er ett eget individ som du ikke kan bestemme over. Selvfølgelig må man tilpasse seg hverandre i ett forhold, men når du mener at han har en slik stor ulempe at du vil dra, så er det svært lite man får gjort med det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Duraton skrev (1 minutt siden):

Så det er ett forsøk på å skremme vedkommende til å forandre seg. 
Det vil nokså sannsynligvis være dødfødt. Enten elsk ham for den han er, med sine ulemper og lemper, eller la vær. 
Han er ett eget individ som du ikke kan bestemme over. Selvfølgelig må man tilpasse seg hverandre i ett forhold, men når du mener at han har en slik stor ulempe at du vil dra, så er det svært lite man får gjort med det. 

Jeg elsker han som han er, MEN JEG VIL FORTSATT HA SEX, INTIMITET KLEM OG KYSS

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du Duration kunne latt være å svare, for du vet ingenting. Prøver absolutt ikke å skremme han, men jeg tror jeg knuser han om han ikke får en «siste mulighet». Dessuten vil jeg ikke forandre han, jeg vil ha intimitet.

Men jeg regner med du ikke har hatt noen pause i forhold før, siden du ikke svarte direkte på spørsmålet mitt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da høres det ut som mentale sperrer. Dra ham med deg til sexolog.

https://finnensexolog.no/index.php

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes du Duration kunne latt være å svare, for du vet ingenting. Prøver absolutt ikke å skremme han, men jeg tror jeg knuser han om han ikke får en «siste mulighet». Dessuten vil jeg ikke forandre han, jeg vil ha intimitet.

Men jeg regner med du ikke har hatt noen pause i forhold før, siden du ikke svarte direkte på spørsmålet mitt.

Jeg vet akkurat så mye som du har fortalt meg. 
At jeg ikke på magisk vis vet mer, er vel heller mangel på informasjon. 
Forøvrig så står jeg for det jeg har skrevet, uten noe anonym bruker.

Og jeg svarte med at det mest sannsynligvis ville være dødfødt.

Endret av Duraton
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på intimitet og nærhet var deler av problemet her også.

Vi prøvde på pause.

Etter å vært sammen i 15 år.

Ble enige om at det skulle være tid fra hverandre, og ikke åpent for andre. 

Jeg fulgte det, han gjorde ikke det.

Har det MYE bedre uten han!

Anonymkode: 41950...306

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke knuller, og har pause, hva skal han savne? 

Anonymkode: 7e743...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere ikke knuller, og har pause, hva skal han savne? 

Anonymkode: 7e743...f59

Hushjelpa. 

Anonymkode: 0a7c1...796

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Exen min ville ha pause for å "tenke over om han var klar til å binde seg". Etter 5 år som samboere. Jeg er lykkelig gift med en som faktisk var klar.  Exen ble ferdig med å tenke og kom tilbake og ville "prøve på nytt" rett etter at jeg giftet meg - perfekt timing. 

Anonymkode: 488d1...c61

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at pause mer er et utrykk man brukte på ungdomskolen. 

Når vi er voksne, så ser jeg på pause som dette: 

Hei, trenger en pause slik at jeg får knullet mange randoms og når dette er fullført, kommer jeg tilbake til deg for å si om jeg vil fortsette forholdet eller om jeg vil knulle mer rundt. 

Anonymkode: 0d9c8...e54

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler at pause mer er et utrykk man brukte på ungdomskolen. 

Når vi er voksne, så ser jeg på pause som dette: 

Hei, trenger en pause slik at jeg får knullet mange randoms og når dette er fullført, kommer jeg tilbake til deg for å si om jeg vil fortsette forholdet eller om jeg vil knulle mer rundt. 

Korrekt! 

Det eneste en pause bidrar til er jo at du innser hvor jævla deilig livet er uten den andre parten. 

Anonymkode: 84cfc...c5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Korrekt! 

Det eneste en pause bidrar til er jo at du innser hvor jævla deilig livet er uten den andre parten. 

Jepp. Hvis man kommer til stadiet hvor man tenker ordet pause, så er i bunn og grunn forholdet ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mulig du kan si at du elsker ham, men du liker ham ikke slik han har blitt, og det du ikke får ut av forholdet. En pause, virker som det passive alternativet til å gjøre noe aktivt for å forandre tilværelsen.  Jeg skjønner ikke hvordan pausen kan gjøre noe med hans fravær av lyst og behov.  Begynn heller å snakke om framtida, og planlegge bruddet sammen. Det trenger ikke bli dramatisk. 

Anonymkode: 46efa...eac

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Korrekt! 

Eller pausen får deg til å innse hva du har tapt, det skjer det også. Poenget er at denne pausen får den andre til å reflektere over dette også, om man ikke venter så er dette kanskje kjørt i løpet av noen måneder. Ved at partner har funnet seg noe annet, eller innsett at de som ville ha pause egentlig ikke var til å stole på eller samle på. For meg er pause totalt uaktuelt, det er bare et annet ord for at "jeg er ferdig med deg", og kjærligheten er borte. Et feig omvei rundt det å slippe å si at det er over. Som oftest er det jo akkurat det som er tilfellet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er teknisk sett fremdeles på pause med typen jeg hadde i 2015. Hakke snakka med han på 5 år. Begått massivt utroskap fra min side her, teknisk sett. 

Anonymkode: 6760b...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...