Lillianlinn1783 Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Jeg leste at minigris ikke brukes til matproduksjon, men kan man spise dem? Det at de er små, er forståelig at bønder ikke vil satse på dem. Jeg tenker på slakt til privat husholding, ikke for salg. Er det i hele tatt mulig, eller er de kun kjæledyr?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Slakte til deg selv ? Anonymkode: f47e8...ae0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Minigris er ingen egen rase, men bare avlet for å være liten. Mattilsynet har informasjon om hold av minigris: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/minigris/minigris__veiledning_om_hold.23820/binary/Minigris - Veiledning om hold Men hvorfor vil du egentlig spise en minigris? Kan du ikke bare ta deg en griseunge? Anonymkode: 12689...cb8 1
Hedda-78 Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Hvorfor skulle det ikke være mulig å spise dem? Skjønner ikke spørsmålet, egentlig. De er jo ikke giftige eller noe, bare mindre. Men hvordan skal du få slaktet den, på en dyrevelferdsmessig riktig måte? Har du slaktepistol? Jeg tenker at det er uproblematisk å spise minigris . Det er ikke noe annerledes å spise minigris enn å spise hest eller høner eller kaniner. Alt kan være kjæledyr, hvis man har et nært forhold til dem. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Hvorfor spise minigris? Det blir j*vla høy kilopris på kjøttet! Anonymkode: cfd30...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå