Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen her erfaringer å dele med smålotteri i regi av FAU på 17.mai?

Vi har alltid hatt bazar (loddsalg og trekning på 17.mai) i forbindelse med 17.mai på skolen vår. Dette tar veldig lang tid og er krevende å organisere fordi det stort sett er elevene som selger lodd. Og det er tradisjon for at ungene også trekker vinnerne.

I år så vi for oss å gjøre som andre skoler og selge lodd i loddbøker på forhånd. Trekke premier og gi vinnere beskjed ved oppslag på selve dagen, samt å ringe opp de som ikke fikk hentet sine premier dagen etter. Nå ser jeg at regelverket er sånn at overskuddet av smålotteri, SKAL gå til selve arrangementet.  Men hva hvis det blir et overskudd? Er de midlene da bundet til neste års 17.mai? Eller kan vi fritt disponere de? Og hva betyr selve 17.mai arrangementet? Gjelder det  kun innkjøp av kaffe, brus, pølser premier ol. Eller kan også nytt utstyr som benyttes primært på 17.mai dekkes av dette? Som feks. ny mikrofon til høyttaleranlegget?

Det jeg egentlig lurer på er hvordan inntektene fra smålotteriet kan benyttes på en måte som gir frie midler til FAU. Som igjen går til elevene. For sånn er det jo nå med bazar inntektene. 
Vi er på ingen måte interessert i å bryte loven, men hvis noen har erfaringer med dette, tar vi gjerne imot tips og råd. For sånn det fremstår nå så bryter enten flere av FAUene loven, eller så er det noe vi ikke har forstått

Anonymkode: 914e1...620

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har erfaring med å selge lodd i loddbøker før 17.mai? 

Anonymkode: 914e1...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...