Gå til innhold

Hva har dere på/til pannekaker?

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sukker og blåbærsyltetøy :)

Har stekt bacon eller flesk ved siden av innimellom, men blir ikke så ofte.

Det hender også at jeg lager pannekakerøre uten sukker, også lager jeg en kjøttdeigsaus til som jeg har inni. Det er også godt en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåbærsyltetøy, sukker, bacon og lønnesirup. Ikke alt på en gang, da!

Jeg bruker dette, OG alt på en gang. Vel, sirup blir ganske sjelden kjøpt inn...

Men jeg lager ofte pannekaker med grønnsaker og hvitost som smelter, det er godt å ha på mais, champignon, paprika. Nam! :)

Bruker samme pannekakeoppskrift som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærsyltetøy, sukker, rømme, brunost og noen ganger fylte gratinerte pannekaker, gjerne en soppsaus med ost og skinke f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og stekt bacon (på samme pannekaka).

Liker ikke syltetøy på. Kan bruke bare sukker også.

Ellers, kald pannekake med nugatti er mmmmm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha ertesuppe som "forrett", og til pannekakene spiser jeg blåbærsyltetøy, smør og sukker!

Til vanlige pannekaker (ikke flyte og gratinerte) pleier vi også å ha suppe til, betasuppe, ertesuppe, tomatsuppe eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Aurora_*

Sukker og sitron. Det er sinnsykt godt. Man deler en sitron i to og klemmer saften over pannekaken og tar sukker på så det blir søtt. Nam nam. Det lærte jeg av verstfamilien min i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett bare sukker og sitronsaft. Spiser jeg dem kalde har jeg smør og sukker på. Liker ikke pannekaker med "salt" fyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager aldri vanlige pannekaker, men bokhvetepannekaker. Dette melet er svært grovt og proteinrikt, og har en karakteristisk smak som passer best til salt tilbehør.

Fyller dem med mye rart, feks røkt skinke, div. oster, spinatstuing, stekt sopp, tomater, speilegg...

Syltetøy er ikke noe godt til bokhvete, men litt lønnesirup på den siste pannekaken går godt an. :)

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...