Gå til innhold

Jeg har mann og barn og har forelsket meg i en Kompis, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har ikke hatt det noe særlig bra de siste 3 årene, men jeg tilga han for og være utro og vi gikk videre,men likevel ble ikke ting som før, jeg føler at jeg skylder ungene og bli ,de er 10,13 og 16, men utroskapet hans ble ødeleggende.

For snart 2 år siden fikk jeg kontakt med barndomskompisen min som var min bestevenn fra barnehagen til ungdomsskolen før han flyttet , da flyttet han hjem igjen etter og ha skilt seg fra Kona og ble alene med en sønn som da var 7mnd.

Nå i de siste månedene har jeg merket at jeg føler mer enn han enn en venn og jeg har blitt veldig glad i hans lille sønn som nå er 2,5 år :) Min 10åring elsker også og være sammens med min kamerat og hans lille sønn.

Så nå har jeg lyst til og fortelle min kompis at jeg har følelser for han, for føler han det samme, så forlater jeg min mann siden vi ikke har det noen bra uansett og vårt ekteskap allerede var skadd når min kompis kom inn i bilde igjen.

Hva tenker dere ? er jeg gal som hopper i dette ?

Anonymkode: f66d1...bf9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hopp i det. Du må bort fra mannen din uansett. Ypperlig sjans👌🏻

Anonymkode: 6f6bb...536

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skill deg først eller blir det så ugly

Anonymkode: f8637...737

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt til å skrive at du måtte kutte kontakt med kompisen din når jeg bare hadde lest overskriften men i og med at du skriver i teksten din at forholdet ditt ikke er noe bra og at mannen din ødela det med utroskap for flere år siden så støtter jeg deg 100% i å fortelle kompisen din om følelsene og skaffe deg et bedre liv uten å måtte være i et ulykkelig forhold som du er i nå! Jeg har selv tilgitt utro mann og årene jeg kjempet for å få forholdet til å fungere var mer smerte enn glede, mye fasade og selvom vi gjorde fine ting for forholdet så føltes det aldri lenger helt ekte pga utroskapet alltid lå i bakhodet så den dagen jeg til slutt dro fire år senere så var det bare en kjempebefrielse. Trist såklart fordi vi hadde dype følelser for hverandre og var i stor grad så vant til hverandre at vi var avhengig av hverandre men jeg ønsket ikke å leve med den "ball on chain"-en og usikkerheten og nervene og det å aldri føle meg 100% bra nok for han siden han var utro, og jeg visste jeg fortjente å få gi og få ekte kjærlighet og kjenne på forelskelse og være lykkelig igjen (med noen andre). Jeg angrer i dag på årene jeg tilga og ble i forholdet og skulle ønske jeg gikk med en gang og forstod at skaden utroskap gjør er uopprettelig samme hvor mye man ønsker og går inn for å tilgi og glemme. 

Anonymkode: 5e730...eda

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde gjort det slutt men mannen, uavhengig av denne kompisen. Dersom du ikke har det godt i et forhold er livet for kort til å bli. 

Så kan du snakke med kompisen din. Det er ugreit ovenfor han å gjøre det slutt for å være med han. Det setter han i en ubehagelig posisjon dersom han kanskje ikke er interessert eller at dere skulle prøve på et forhold og han finner ut at han ikke vil. Du vil ikke at han skal "skylde" deg et forhold fordi du gjorde det slutt for å være med han. 

Er min mening... 😊Lykke til uansett 

Endret av Nordensparadis
Skrivefeil
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

Nei jeg ønsker ikke være utro,men jeg vil vite om han har følelser for meg før jeg bryter med mannen min , ikke minst for barna skyld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar

Nei jeg ønsker ikke være utro,men jeg vil vite om han har følelser for meg før jeg bryter med mannen min , ikke minst for barna skyld.

Hvorfor akkurat er det viktig for deg å vite om han har følelser for deg, for barnas skyld? Tenker du det er større sjanse for å bli i ekteskapet om han andre ikke har følelser for deg?

Anonymkode: d0f9c...ea1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mamma tenkte som deg. Det er feil. Mye bedre med to foreldre som har det bra hver for seg, enn å holde sammen "for barna". Du gjør ikke barna noe tjeneste. Det er mye viktigere for barn å lære at man må respektere seg selv og sine følelser, enn å lære at utroskap tilgis og man holder sammen når det ikke er noe å holde sammen for. 

Ta vare på deg selv først ❤️

Anonymkode: 0c20a...b9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For et surium. Først han med utroskap mot hele familien, så tenner det en ny flamme i forsmådd kone, en ild som brenner for en som skilte seg fra en nærmest nyfødt baby. Og slikt skal vi andre skattebetalere være med på å legge til rette for økonomisk gjennom ulike støtteordninger? Det går sikkert fint.

Anonymkode: 22598...8ed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar

Det vil være bedre for barna om du gjør det slutt med deres far enn å bli i ett dårlig forhold.

Men det vil ikke være bra for de om du gjør det slutt med deres far for så å bli sammen med kompisen din med en gang, det vil bare slå feil ut og føre til at barna vil velge å bo hos far.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere ? er jeg gal som hopper i dette ?

Jeg tenker du er en skikkelig "opportunist"...  :sprettoy:

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

for føler han det samme, forlater jeg min mann siden vi ikke har det noen bra uansett

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (8 timer siden):

Det vil være bedre for barna om du gjør det slutt med deres far enn å bli i ett dårlig forhold.

Men det vil ikke være bra for de om du gjør det slutt med deres far for så å bli sammen med kompisen din med en gang, det vil bare slå feil ut og føre til at barna vil velge å bo hos far.

de kjenner han godt, så det blir ingen problem og dessuten skal vi heller ikke flytte sammen med engang. størstemann skal etter planen flytte da han skal gå på videregående skole et annet sted i landet, da vi ikke har det han ønsker her, så hvis han flytter er det kun de 2 andre igjen,

og vi flytter ikke sammen med engang heller da han også har en liten en. og Nei barna velger neppe far over meg, de er ennå sint pga han var utro,selvom de behandler han vanlig nå

AnonymBruker
Skrevet

For det første skjønner jeg ikke hvorfor barn skal få vite at en av foreldrene har vært utro,(snakk om å ødelegge for barna som er helt uskyldig!) og for det andre er det høl i hue at du også skal være det, når du vet hvor vondt det gjør - både for barn og partner. Man kan ikke tilgi, og bruke «utrokortet» flere år etterpå, da er man jammen ikke bedre selv.

Anonymkode: 83508...6dc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

de kjenner han godt, så det blir ingen problem og dessuten skal vi heller ikke flytte sammen med engang. størstemann skal etter planen flytte da han skal gå på videregående skole et annet sted i landet, da vi ikke har det han ønsker her, så hvis han flytter er det kun de 2 andre igjen,

og vi flytter ikke sammen med engang heller da han også har en liten en. og Nei barna velger neppe far over meg, de er ennå sint pga han var utro,selvom de behandler han vanlig nå

Er du av den typen som ikke klarer å bo alene, være selvstendig, ta egne valg?? Skal du fortsette å bli i ett dårlig forhold om kompisen ikke gjengjelder dine følelser? Hva om din innrømmelse av følelser gjør at kompisen trekker seg mer unna, vil du takle det?

Det er STOR forskjell på å like mammas kamerat, og å fortsatt like han når mor plutselig bytter ut pappa med kameraten selv om dere ikke flytter sammen med en gang. Barna/ungdommene vil da tenke at dere kanskje har tusket litt sammen før du brøt med deres far, det er du som bryter opp familien og da er kanskje ikke en tidligere utro far så ille like vel.

Men ditt liv, ditt valg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å end forholdet ditt til mannen din først. Det blir så utrolig mye ryddigere!

Hvis kompisen din får vite at du skiller deg pga han og dere får et forhold så vil han nok sitte med uroen for at du kan gjøre dette mot han også.

Anonymkode: 17ecd...813

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skylder ikke barna dine å være i et dårlig forhold. Du skylder dem å ta hensyn til deg selv. Som voksen nå, og hører hva mine foreldre har kjent på opp gjennom tiden, så tenker jeg at de har forsaket alt for mye.  

Anonymkode: 82703...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt jeg vil skilles nå fra mannen, han var enig, så tydelig han ikke synes vi har det bra heller.

Han flytter til moren sin frem til han finner sitt egen som går ganske fort her vi bor. vi skal ha barna 50/50 når han har fått sitt eget sted og bo og anhver ferie og 4 uker på sommeren hver.

heldigvis skilles vi som venner

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du har vært sammen med mannen din såpass lenge vil jeg anbefale at du skiller deg, finner deg selv og så om kameraten fin er den rette  så blir det dere. 
Ikke bli hun som ikke greier å stå på egne ben, lær barna dine at kvinner greier seg utmerket godt uten menn. 
At forhold skal baseres på likeverd, respekt og kjærlighet. 

Anonymkode: 1ba33...5a2

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sagt jeg vil skilles nå fra mannen, han var enig, så tydelig han ikke synes vi har det bra heller.

Han flytter til moren sin frem til han finner sitt egen som går ganske fort her vi bor. vi skal ha barna 50/50 når han har fått sitt eget sted og bo og anhver ferie og 4 uker på sommeren hver.

Dette er nok det beste. 

For barnas skyld bør du VENTE med å flørte med kompisen. 

For dem vil det være en sorgprosess. Å ha en forelsket mamma hjelper virkelig ikke sorgprosessen. 

Anonymkode: d7c19...03c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du oppretter en tråd om at du vurderer og skille deg og 19 timer etterpå har dere blitt enige om å skilles, fordelt bo og blitt enige om samvær?? 

Anonymkode: b4d72...b61

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...