Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksempler:

- Ler og fjaser vekk ting de/den ansatte finner som betydelig for å bedre arbeidsforholdet. 

- Lover å følge opp ting, skjer ofte ikke. 

- Mange ansatte har oppdaget at vedkommende regelrett lyver (har skjedd flere ganger) for å stille seg selv i bedre lys. Vrir det deretter ofte til at det er ansatte som har misforstått det h*n tidligere sa/lovde. 

- Ansvarsfraskrivelse. Dytter oppgaver på ansatte utover stillingsbeskrivelse som er sjefens "bord". Dette for å letne eget arbeid. 

- Lover forhold som ikke blir noe av (Feks overtidsarbeid og lønn. Blir lovd en overtidslønn, etter vaktene er tatt får du beskjed om at du ikke får den lønna allikevel?). Her må det nevnes at ansatt har forhandlet lønn og har blitt LOVD x lønn muntlig, for deretter ikke få den. 

- Har ved minst en anledning kommet med et såpass grovt utsagn om tidligere arbeidsforhold. Dreier seg om hvordan h*n løste en gitt situasjon. Tenker at vedkommende ikke bør ha personalansvar... hadde dette kommet ut den gang da ville h*n ha mistet jobben!! 

- Kan be ansatte om å kontakte xxx (stedsfortreder) når h*n er syk selv dersom "det er noe", men deretter bli sint fordi vi gjorde det og løste ting på en annen måte enn h*n selv ville gjort det. Selv med godkjenning fra "høyere hold". 

Jeg har sluttet i bedriften, men tenker på alle som er igjen! Taklet ikke mer...Det er en enorm utskifting for tiden, og det virker som om h*n ikke er opptatt av å holde på ansatte. Mye av dette foregår MUNTLIG, så hva kunne jeg gjort? Plager meg selv daglig med dette.  Og, overreagerer jeg? 

Anonymkode: 491aa...770

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eksempler:

- Ler og fjaser vekk ting de/den ansatte finner som betydelig for å bedre arbeidsforholdet. 

- Lover å følge opp ting, skjer ofte ikke. 

- Mange ansatte har oppdaget at vedkommende regelrett lyver (har skjedd flere ganger) for å stille seg selv i bedre lys. Vrir det deretter ofte til at det er ansatte som har misforstått det h*n tidligere sa/lovde. 

- Ansvarsfraskrivelse. Dytter oppgaver på ansatte utover stillingsbeskrivelse som er sjefens "bord". Dette for å letne eget arbeid. 

- Lover forhold som ikke blir noe av (Feks overtidsarbeid og lønn. Blir lovd en overtidslønn, etter vaktene er tatt får du beskjed om at du ikke får den lønna allikevel?). Her må det nevnes at ansatt har forhandlet lønn og har blitt LOVD x lønn muntlig, for deretter ikke få den. 

- Har ved minst en anledning kommet med et såpass grovt utsagn om tidligere arbeidsforhold. Dreier seg om hvordan h*n løste en gitt situasjon. Tenker at vedkommende ikke bør ha personalansvar... hadde dette kommet ut den gang da ville h*n ha mistet jobben!! 

- Kan be ansatte om å kontakte xxx (stedsfortreder) når h*n er syk selv dersom "det er noe", men deretter bli sint fordi vi gjorde det og løste ting på en annen måte enn h*n selv ville gjort det. Selv med godkjenning fra "høyere hold". 

Jeg har sluttet i bedriften, men tenker på alle som er igjen! Taklet ikke mer...Det er en enorm utskifting for tiden, og det virker som om h*n ikke er opptatt av å holde på ansatte. Mye av dette foregår MUNTLIG, så hva kunne jeg gjort? Plager meg selv daglig med dette.  Og, overreagerer jeg? 

Anonymkode: 491aa...770

Jeg har også hatt en leder som var utrolig kjip. Mobbet de yngre hun ledet, kommenterte deres utseende. deres oppførsel. tok det i plenum. Jeg som er på hennes alder reagerte og det tålte hun ikke. Jeg jobber ikke der mer. I ettertid har mange sluttet og kommenterer at de gjør det annerledes der de jobber nå. Hun bar nok ikke helt normal, kanskje det er sånn med din gamle leder og. Men hva kan man gjøre? skrive brev til bedriften?

Jeg hadde tatt det på sluttdagen, og sagt det til lederen til din leder. At XX rett og slett trenger litt leder kursing. mange ledere leder med sin personlighet ikke sin kunnskap. Og har de en ræva personlighet så går det feil.

Anonymkode: 21435...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Det går dessverre ofte ikke å gjøre noe med, mange ledere er fastgrodde og vil ikke endre seg. Dermed er den eneste muligheten å bytte jobb hvis man vil ha et annet miljø. 

Anonymkode: 88dde...947

AnonymBruker
Skrevet

anbefaler deg å skrive masse avviksmeldinger. 

Anonymkode: 5227d...efb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

anbefaler deg å skrive masse avviksmeldinger. 

ser nå at du har sluttet. 

Da kan du kontakte lederens leder og be om møte. Da legger du dette fram. 

Skrevet

Det å være en kjip leder er (dessverre) ikke et lovbrudd. I og med at ting foregår muntlig også er det i praksis umulig å skulle bevise noe som helst, og attpåtil jobber du ikke i bedriften lenger. Creds til deg for at du er bekymret for dine tidligere kollegaer, men det er i dette herrens år 2022 helt opptil enhver person hvor en velger å jobbe. De som er igjen, må ta fighten selv (forutsatt at de vil/orker). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...