Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Renser huden min morgen og kveld, men jeg har likevel alltid en-tre kviser i ansiktet.

Noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å kvitte meg med en kvise raskt?! Hos meg tar det ca. en uke før den er borte, minst. Tips til produkter som jeg kan tilføre på lokalområdet? Hva med denne MD Formulation Facial Lotion, kan den funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta litt av din egen urin på en q tip og smør det rett på kvisa. Tro meg det funker som f...

Har ikke fått en eneste svær kvise etter jeg begynte med dette :-)

Straks jeg kjenner noe som er på vei så begynner jeg, og i 3 av 4 tilfeller så fosvinner den før den kommer , og kommer den forsvinner den på halve tiden enn den gjorde før.

Skrevet

Facial Lotion har mer forebyggende effekt i at den fjerner døde hudceller. Hvis du trenger lokalbehandling, anbefaler jeg Vit-A-Plus Clearing Complex, men den tørker ut huden ganske sterkt, så bare bruk den lokalt. For min egen del har jeg funnet ut at kvise-"pennen" fra Garnier Pure (en liten, blå tube) funker enda bedre, og den koster bare 40 kroner.

Skrevet (endret)

Jeg liker Vichy normaderms anti-spot krem når en og annen kvise dukker opp. Mener ikke fuktighetskremen, men en liten tube med krem som brukes direkte på "kriseområdet". Fås på apoteket.

Den "kvise-pennen" Elphaba nevner er også fin, selv om jeg foretrekker Vichy selv.

Endret av Cassiopeia
Skrevet
Ta litt av din egen urin på en q tip og smør det rett på kvisa. Tro meg det funker som f...

Har ikke fått en eneste svær kvise etter jeg begynte  med dette :-)

Straks jeg kjenner noe som er  på vei så begynner jeg, og i 3 av 4 tilfeller så fosvinner den før den kommer , og kommer den forsvinner den på halve tiden enn den gjorde før.

hahhaa... :ler: tuller du?????

Skrevet

Jeg har en tube fra Biotherm som heter noe sånt som emergency antispot, den fungerer supert. Den tok knekken på en stoooor begynnende "underjordisk" kvise på 2 dager.

Skrevet

Hei!

Jeg er enig i at MD Formulations skin clearing complex er god,men det er SYKT dyr. Er det ikke 600 kr for 30 ml?! Jeg har testet den og brukte den på haka mi 1-2 ganger daglig. Urenhetene gikk fort bort,men jeg satt igjen med flasset og knusktørr hud. nesten like ille,synes jeg. MEN den tørre huden gikk over etterhvert som jeg hadde sluttet-og den urene huden holdt seg borte!

Nå har jeg antikvise produkter fra Clinique stående. Det er strekt,men nå merker jeg ikke noen til tørre hud fordi jeg bare bruker det rett på kvisa. Denne funker kjempe fint, og jeg tror den fås billig på SN enda. Clinique har også antikvise rens og kremer osv men de har kjeg ikke prøvd. Tror nok det blir for sterkt å bruke-særlkig hvis du bare har en kvise eller to.

Body Shop har forresten en "tee tree oil" kviseconcealer. Den dekker over kviser samtidig som den behandler. jeg har den nå og bruker concealerer flittig om det dukker opp noen kviser. (Ikke bruk enne under øynene-den tørker ut huden).

Håper det var noen tips! :)

Skrevet
hahhaa... :ler:  tuller du?????

Nei helt seriøst.

Dette stemmer. Hadde samme reaksjon som deg første gang jeg hørte om det, men jeg er så glad over at ikke mine aversjoner mot å gjøre noe sånt stoppet meg. kan vel si at jeg var rimelig desperat.. hehe

Gratis er det også :ler:

Skrevet

Urin inneholder urea=karbamid, som har litt samme effekt som fruktsyrer. Karbamid finnes i en hel del hudpleieprodukter som fås på apotek. Jeg tror svaret gir seg selv hva jeg hadde valgt :roll:

Skrevet
Urin inneholder urea=karbamid, som har litt samme effekt som fruktsyrer. Karbamid finnes i en hel del hudpleieprodukter som fås på apotek. Jeg tror svaret gir seg selv hva jeg hadde valgt :roll:

:ler::ler:

Skrevet

bare le dere ;)

Så lenge jeg er kvisefri så kan det være det samme :sjarmor:

Skrevet
bare le dere  ;)

Så lenge jeg er kvisefri så kan det være det samme  :sjarmor:

Æsj det hørtes ekkelt ut med urin i ansiktet...... :kvalm:

lukter jo ikke akkurat godt :ler:

Skrevet

Jeg hadde en prøve av Biotherm sin likal gel. Den funket ikke på meg. :forvirret:

Clinique sin lokal gel er veldig sterk. Tørker ut kviser, ja, men jeg fikk røde flekker i etterkant (har sensitiv hud).

Har hørt mye bra om Sans Soucis. Tenkte å kjøpe meg en sånn en, men her snakker folk om at Garnier er bra... Prøver den først, tror jeg. :sjenert:

Skrevet
Jeg liker Vichy normaderms anti-spot krem når en og annen kvise dukker opp. Mener ikke fuktighetskremen, men en liten tube med krem som brukes direkte på "kriseområdet". Fås på apoteket.

Den "kvise-pennen"  Elphaba nevner er også fin, selv om jeg foretrekker Vichy selv.

Jeg har begge disse, både Garnier og Vichy. Jeg foretrekker Garnier som er en blank gele. Vichy sin er en blå/hvit krem, og jeg kan kun bruke den på natten.

Begge funker omtrent like bra.

Skrevet
Æsj det hørtes ekkelt ut med urin i ansiktet......  :kvalm:

lukter jo ikke akkurat godt  :ler:

Sånn tenkte jeg også ;-) Men det lille du får på deg med å bruke q tip er så lite at man ikke merker lukta. Et godt råd er å drikke masse. Jo mer konsentrert urin jo sterkere er lukten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...