AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Jeg startet i jobb september 2021. På arbeidskontrakten sto det at jeg har fått 10 000kr i tillegg i grunnlønnen min slik at jeg ikke skulle øke mer i lønn etter 2 år. Altså de 10 000kr vil falle bort i september 2023, og at jeg ikke vil stige i lønn. Lønnen vil stige først etter 4års ansiennitet. Jeg ikke fornøyd med lønnen blant annet pga arbeidsbelastningen, dårlig bemanning, fysisk og psykisk krevende jobb. Jeg har vurdert å slutte i jobben fordi jeg ikke trives pga den enorme arbeidsbelastningen og den lønnen som ikke matcher/vil stige. Hva kan jeg gjøre for å be om å få høyere lønn? Jeg tørr ikke å spørre arbeidsgiver om dette fordi vi var blitt enige om den lønnen jeg har idag og at den ikke vil stige før etter 4års. Hva skal gjøre? Anonymkode: 28110...6fd
Baktusen Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Dette virker ganske absurd. Tror du skal heller ta bilde av kontrakten å legge ut her. Så kan du kanskje få hjelp til å tyde kontrakten. Men hvis du har sagt deg enig med arbeidsgiver forstår jeg ikke hvorfor du føler lønnen er for lav nå? Vet du hva tilsvarende i stilling har? Vil du si opp uten å ha ny jobb? Tror du at du kan finne kjapt ny jobb med bedre lønn? Hva er årsakene til at lønnen ikke er forsvarlig? Du kan jo be din leder om en lønnssamtale. Og finne ut hva du må gjøre for å kunne stige i lønn. Tenker du må vise til at du bidrar stort til faglig kompetanse på arbeidsplassen, er initiativ rik, faglig sterk, har kontroll på egne arbeidsoppgaver, godt tilskudd i det sosiale miljøet osv. Men hvis du allerede etter et halvt år sitter med dette virker dette daut. Du kan jo ikke regne med lønnsvekst kontinuerlig. Og ikke har vært lenge nok i jobben til at du kan forsvare krav om økt lønn.. dette virker litt rart egentlig.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 anbefaler deg å snakke med tillitsvalgt om dette. de kan også være med i lønnssamtale og samtale om hvordan du opplever det på jobb. Anonymkode: b9307...f0d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Høres ut som om du bør finne deg en annen jobb. Høy arbeidsbelastning er jo slitsomt selv om man tjener bedre. Anonymkode: fac51...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå