Gå til innhold

Er det greit å skrive ut dokumenter til privat bruk på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen skriver hjemme og jeg elsker å sy. 
Kjøper man symønstre kommer de ofte på mail slik at man må skrive de ut selv. 

En kjole kan fort bli opp mot 40 A4-ark. Men med veldig lite blekk da, det er bare noen tynne, svarte streker på hvert papir. Så det er først og fremst papiret som det vil gå en del av. 

Er det greit å skrive ut dette på arbeidsplassen? Burde man prøve å gjøre det når ikke så mange er på kontoret? 😂

Anonymkode: f26f6...fcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: e5783...f51

• Liker 6
Skrevet

Nei det er ikke greit. En skriver koster ikke mye og da slipper du å gjøre deg til tyv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

40 sider i slengen er for mye. En side her og der er greit.

Anonymkode: b3e6a...3ae

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos oss er det lov å bruke printeren til private dokumenter :) Eventuelt om du ikke tør kan du skrive ut på biblioteket :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg spurte og fikk lov til å skrive ut gratis. -Men tilbød meg å betale en sum pr. ark.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, hos oss er det lov til det.  Er vel snakk om å gi og ta. Den dagen jeg ikke for lov til det, kommer jeg også til å skrive overtid om jeg må jobbe 2 minutter over tida . 

Men 40 sider var kanskje litt i overkant ,og i tillegg er snakk om en hobby. 

Endret av Kemila
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått lov etter å ha spurt. Men har generelt en grei arbeidsgiver. :) 

Anbefaler deg å spør, og hvis du får nei kan du sikkert få printet på biblioteket eller hos noen bekjente? 

Anonymkode: d06f9...997

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

40 ark er mye. Hvor mange ganger i løpet av et år ser du for deg at du skal skrive slike mønstre? Siden du som du sier "elsker å sy" så antar jeg at  det ikke er kun én gang?

Anonymkode: da7e2...aaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å spørre? 

Anonymkode: db3b6...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har ingen skriver hjemme og jeg elsker å sy. 
Kjøper man symønstre kommer de ofte på mail slik at man må skrive de ut selv. 

En kjole kan fort bli opp mot 40 A4-ark. Men med veldig lite blekk da, det er bare noen tynne, svarte streker på hvert papir. Så det er først og fremst papiret som det vil gå en del av. 

Er det greit å skrive ut dette på arbeidsplassen? Burde man prøve å gjøre det når ikke så mange er på kontoret? 😂

Du trenger ikke skrive ut hele sy beskrivelsen. Bare bildet /tegning av hva det er, og selve mønster delene. Resten har du liggende i pc

Anonymkode: 863f2...fb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er et kjolemønster dokumenter?

Anonymkode: 24fe2...80c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger ikke skrive ut hele sy beskrivelsen. Bare bildet /tegning av hva det er, og selve mønster delene. Resten har du liggende i pc

Anonymkode: 863f2...fb0

ja, bare symønstret er på 36 sider i dette tilfellet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

40 ark er mye. Hvor mange ganger i løpet av et år ser du for deg at du skal skrive slike mønstre? Siden du som du sier "elsker å sy" så antar jeg at  det ikke er kun én gang?

kanskje bare 4 ganger på et år 

Skrevet

Jeg skrev ut ganske mange sider på jobb her om dagen. Rundt 30 - 40 sider. Nå er dette unntaket, så da bryr jeg meg ikke så mye om det. Hadde det vært ofte, så måtte jeg vurdert hvordan jeg skulle gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

40 sider i slengen er for mye. En side her og der er greit.

Anonymkode: b3e6a...3ae

men om jeg skriver ut 40 sider ca 3-4 ganger på et år og aldri skriver ut noe ellers, vil det ikke bli ca det samme som noen som skriver ut et par sider i uka?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Ser ikke problemet 

Anonymkode: 025a5...424

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spørre, selv om det kun er noen få sider.

Anonymkode: 5b5c4...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kanskje bare 4 ganger på et år 

Om alle ca 200 ansatte på min arbeidsplass hadde gjort det samme hadde vi snakket 32 000 sider... 

Noen få ark i året er ikke noe problem, men de mengdene du snakker om er ikke greit.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men om jeg skriver ut 40 sider ca 3-4 ganger på et år og aldri skriver ut noe ellers, vil det ikke bli ca det samme som noen som skriver ut et par sider i uka?

Et par sider i uka er da også for mye.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...