Gå til innhold

godis til voff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de som er på dyrebutikk e jo kjempedyre jo....kjøpte her en dag svineknoke på tilbud til bikkja, 15 kr for en hel knoke, og bikkja elsket det!!

rå hele høner, delt i to er også snaks for voffen!!

flere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være negativ eller noe, men er det nå egentlig noe lurt å gi hunden høne. Nei, tenker da ikke på fuglevirus, men på alle de skarpe bena i ei høne. En annen ting er at jeg trodde både mennesker og dyr skulle passe seg for blodet til fjærkre. Bare et tankekors.

Man kan kjøpe lever som man koker, deler i godbitstørrelse og steker. Hunder elsker det, men pass på at hunden ikke får så mye.

Margbein er en slager. Da får hundne jobbe litt. Margbein er egentlig ikke så veldig billig at det gjør noe, men jeg unner nå dyret mitt et bein i ny og ne.

Griseører som kjøpes hos forforhandler. Billigere enn i dyrebutikken og mye større.

Ei jeg kjenner brukte selkjøtt her om dagen. Hundene var tullete etter det. Tror det var tørket og aner ikke pris.....

Skrevet

Supert å koke/tørke leverbiter i Microen, billig og bra ,men lukta kan jeg vel styre meg for;.))

Skrevet

Rått fjærkre går helt greit. Det er når beina er kokt at de er farlige.

Skrevet

Når vi var små sa mamma alltid at bein som kom fra ting med K, altså Kotelett og Kylling, skulle ikke hundene ha, så det har vi liksom aldri gitt.

Ukokt kjøttbein, ¨grinder¨(ribbeinsstykker), griselabber, grisehaler, oksehaler, osv, du kan jo selv velge om du vil kjøpe det tørket hos forhandler, eller rått hos slakteren. Jeg tror det mange ganger kan være lurt å bare stikke innom slakteren og høre om de har noe liggende til en grei pris! Og har du kjente som jakter, blir det alltid mye avfall, som du kan fryse og ta opp med jevne mellomrom.

Hver høst slaktes det her en okse til eget bruk, her pleier jeg å koke levra, kutte den opp i små biter og tørke på 100 grader i ovnen en times tid. Fryse det ned i passe porsjoner, og bruke som godis når vi trener.

Ellers kjøper jeg innimellom en 1 1/2 kg sekk med Frolic og bruker dette til godis, den koster ca 40 kr, og varer ganske lenge :)

Skrevet

Helt OK å gi fjærkre, kyllinglår og diverse kylling, så lenge det er ukokt (når det er kokt myker det opp beina så de kan splintre lettere og kutte opp innvendig). Rå koteletter er også greit. Du kan forsåvidt gi alt rått, og slakteren pleier å ha diverse ting liggende som man kan få gratis, eller betale en liten sum for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...