Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har vært lærling i kontor og administrasjon? Kan man overleve med lønna, om man har stipend i tillegg og evt hvilke jobber kan man søke på med fagbrevet? 

Anonymkode: d469c...8e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært lærling i kontor og administrasjonsfag. Jeg klarte meg helt fint på lønn og ca 4000 i bortebostipend. 
Leien var da på 4000 der jeg leide. 
klarte meg mer enn bra nok på den lønna jeg fikk.

Du kan få resepsjonsjobber, kundeservicejobber osv. etter det

Anonymkode: 6bc08...e6f

• Liker 1
Skrevet

Tok fagbrevet for 12 år siden, så begynner jo å bli noen år siden, men med samboer overlevde jeg fint på lønna og stipendet. Tror ikke det hadde gått så fint alene, men bodde jo i en litt dyr leilighet også. 

Det er vanskelig å få jobb med kun fagbrevet. Det er mange som søker de samme jobbene, og mye av jobbene blir besatt av folk som kan mer - lønn, regnskap og sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Titania skrev (34 minutter siden):

Tok fagbrevet for 12 år siden, så begynner jo å bli noen år siden, men med samboer overlevde jeg fint på lønna og stipendet. Tror ikke det hadde gått så fint alene, men bodde jo i en litt dyr leilighet også. 

Det er vanskelig å få jobb med kun fagbrevet. Det er mange som søker de samme jobbene, og mye av jobbene blir besatt av folk som kan mer - lønn, regnskap og sånn.

Jeg var lærling for 5-3 år siden. Og ja det kan være vanskelig å få jobb men alt spørs hvor du har hart læretid, hvilken erfaring du for, hvor aktiv og selvstendig du er på læreplassen du er og hvordan type jobb du ser for deg.

jeg kan ikke klage på jobbtilbud etter endt læretid🤷🏼‍♀️ men nå vet jeg også at jeg gjorde mye bra og satte spor og lærte masse der jeg var og vet at alle de jeg jobbet med sendte meg avgårde med de beste referansene og lykkeønskningene. Man får kanskje ikke lederjobber eller lønnskonsulent jobber men man kan fint få kundeservice jobber eller noen typer administrasjonsjobber☺️

hadde det ikke vært for at jeg hadde en plan og ønske om å studere videre etter læretiden så hadde jeg nok hatt jobb innenfor det jeg jobba med kun fagbrevet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var lærling for 5-3 år siden. Og ja det kan være vanskelig å få jobb men alt spørs hvor du har hart læretid, hvilken erfaring du for, hvor aktiv og selvstendig du er på læreplassen du er og hvordan type jobb du ser for deg.

jeg kan ikke klage på jobbtilbud etter endt læretid🤷🏼‍♀️ men nå vet jeg også at jeg gjorde mye bra og satte spor og lærte masse der jeg var og vet at alle de jeg jobbet med sendte meg avgårde med de beste referansene og lykkeønskningene. Man får kanskje ikke lederjobber eller lønnskonsulent jobber men man kan fint få kundeservice jobber eller noen typer administrasjonsjobber☺️

hadde det ikke vært for at jeg hadde en plan og ønske om å studere videre etter læretiden så hadde jeg nok hatt jobb innenfor det jeg jobba med kun fagbrevet. 

Spørs kanskje på hvor man bor også. 

Jeg fikk beste karakter og tok det i fylkeskommunen, noe "alle" sa var det beste, for da var det lett å få jobb. Bare positive tilbakemeldinger, på både selvstendighet, resultater og initiativ i jobben.

Men på alle intervjuer forbigått av folk som hadde "noe mer" 😅 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...