origin Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Har hørt om denne muligheten for å komme inn på boligmarkedet men vet er relativt nytt. Har noen erfaringer de vil dele med det? Fikk dere finansieringsbevis evt ikke? Leie til eie - Husbanken
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Dytter denne tråden da jeg lurer på det samme. Anonymkode: e25cd...572
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Du må ihvertfall sette deg godt inn i betingelsene, og de vil jeg tro er forskjellig fra tilbyder til tilbyder. Hovedpoenget er vel at man skal kunne begynne med et lavere innskudd, og frem til man har kapital og lånemulighet god nok til å eie 100%, betaler man en leie som kompensasjon for den delen man ikke eier. Mest sannsynlig er det en begrenset periode man kan leie, for det er nok i tilbyders interesse at bolig selges i sin helhet slik at tilbyder ikke har penger bundet opp i for mange boliger. Men om man vet at man ikke har råd akkurat nå til å kjøpe noe til 3 millioner, men vil kunne oppnå det iløpet av 2 - 3 år, så er det kanskje en grei måte å komme inn på boligmarkedet. Ihvertfall hvis alternativet er leie uansett. Anonymkode: 6d5e1...c0f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Ser ikke helt h ordan dette skal være gunstig for huseierne, hvorfor går de med på det? Anonymkode: 709a1...a47
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser ikke helt h ordan dette skal være gunstig for huseierne, hvorfor går de med på det? Anonymkode: 709a1...a47 Slik jeg lester det, så kjøper kommunen boligen først og leier den ut til de som blir godkjent for tiltaket. De betaler leie og sparer samtidig til å kjøpe boligen etter 5 år. Jeg ser ikke bort i fra at det kan være billigere for kommunen på lang sikt å hjelpe noen inn på boligmarkedet. Anonymkode: 3ee9e...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå