AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Barnet mitt startet å kaste opp natt til torsdag forrige uke. Og kaster opp enda. Er dette normalt??? Vi har vært hos lege,tatt prøver og formen er fin. Jeg forstår ingenting! Barnet har kastet opp hver dag i snart en uke. Anonymkode: f1e57...c69
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Barnet er snart 3 år Anonymkode: f1e57...c69
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Kan det være korona? Har du testet for det? Leste at noen barn har omtrent som eneste symptom oppkast. Anonymkode: 883c1...b91 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det være korona? Har du testet for det? Leste at noen barn har omtrent som eneste symptom oppkast. Anonymkode: 883c1...b91 Ikke korona. Har testet Anonymkode: f1e57...c69
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Har barnet opplevd noe traumatisk? Da farmoren døde, så kastet barnet mitt opp hver dag i et halvt år. Det var selvsagt til alle slags undersøkelser, uten at noe galt ble oppdaget. Det var bare rett og slett en sorgreaksjon.Forbundet med at barnets far hadde tatt med barnet på besøk til farmoren så barnet måtte se henne sykne inn og dø langsomt av kreft over flere måneder. Poenget mitt er at oppkast kan ha både fysisk og psykisk årsak. Anonymkode: c62d2...d67
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har barnet opplevd noe traumatisk? Da farmoren døde, så kastet barnet mitt opp hver dag i et halvt år. Det var selvsagt til alle slags undersøkelser, uten at noe galt ble oppdaget. Det var bare rett og slett en sorgreaksjon.Forbundet med at barnets far hadde tatt med barnet på besøk til farmoren så barnet måtte se henne sykne inn og dø langsomt av kreft over flere måneder. Poenget mitt er at oppkast kan ha både fysisk og psykisk årsak. Anonymkode: c62d2...d67 Jeg kan virkelig ikke skjønne hva det skulle vært. Så jeg tror ikke det! Anonymkode: f1e57...c69
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 Når vi hadde omgangssyken for litt siden, kastet ene barnet opp i en uke. Anonymkode: b45a8...122
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når vi hadde omgangssyken for litt siden, kastet ene barnet opp i en uke. Anonymkode: b45a8...122 Hvordan var forløpet? Det går liksom 1 døgn mellom hver gang. Egenmeldingene går jo mer nå enn ved korona Anonymkode: f1e57...c69
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 Hva slags mat og drikke har dere reintrodusert for barnet etter oppkastingen. ?Magen er veldig sensitiv og en del mat (blant annet melk) kan føre til mer oppkast selv om det som førte til oppkastet i starten er borte fra kroppen. Anonymkode: ba812...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva slags mat og drikke har dere reintrodusert for barnet etter oppkastingen. ?Magen er veldig sensitiv og en del mat (blant annet melk) kan føre til mer oppkast selv om det som førte til oppkastet i starten er borte fra kroppen. Anonymkode: ba812...ba6 Barnet har ikke villet spist,så har tilbudt lette ting. Salt chips,smoothies. Yoghurt. Frokostblanding. Men melkeproduktene har ikke blitt inntatt før oppkast. Altså,barnet har kastet opp lenge etter melkeprodukt. Igår feks. Kastet ikke opp før natt,men spiste ikke melkeprodukt til kvelds. Anonymkode: f1e57...c69
Gjest Kerrs Pink Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Reflux på noe vis? Har dere fått sjekka det? Aner ikke, men tanken slo meg siden det skjer på natt..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Kerrs Pink skrev (2 minutter siden): Reflux på noe vis? Har dere fått sjekka det? Aner ikke, men tanken slo meg siden det skjer på natt.. Men sånn plutselig? Aldri hatt noe problemer som dette før. Anonymkode: f1e57...c69
Gjest Kerrs Pink Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 Eldste min fikk det veldig plutselig. Det hadde jo utvikla seg over noe tid,men vi merka det ikke før han gråt midt på natta. Var bare en tanke. Men det må jo være fælt for barnet, er virkelig formen ellers helt god? Magesyren vil jo skade tarmen etterhvert tenker jeg bare på. Og det gjør vondt 😔
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 Kerrs Pink skrev (Akkurat nå): Eldste min fikk det veldig plutselig. Det hadde jo utvikla seg over noe tid,men vi merka det ikke før han gråt midt på natta. Var bare en tanke. Men det må jo være fælt for barnet, er virkelig formen ellers helt god? Magesyren vil jo skade tarmen etterhvert tenker jeg bare på. Og det gjør vondt 😔 Ja barnet er oppegående på dagtid. Idag mer eller mindre seg selv igjen. Utenom matlyst. Så håper det er stopp med oppkastet nå men jeg syns jo det er utrolig lenge? Jeg har to barn,og en søster med to barn. Pluss mange venninner med barn. Ingen av de har opplevd dette før. Anonymkode: f1e57...c69
Gjest Kerrs Pink Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 Nei, aldri hørt om at det holder på så lenge uten at ungen blir skikkelig dårlig eller dehydrert. Godt barnet er litt bedre i dag da, jeg kan jo skjønne at h*n ikke er så lysten på mat akkurat.. Håper virkelig at det ordner seg. Men får du i noe drikke med næring?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 Kerrs Pink skrev (1 minutt siden): Nei, aldri hørt om at det holder på så lenge uten at ungen blir skikkelig dårlig eller dehydrert. Godt barnet er litt bedre i dag da, jeg kan jo skjønne at h*n ikke er så lysten på mat akkurat.. Håper virkelig at det ordner seg. Men får du i noe drikke med næring? Nja. Lite. Eplejuice og Farris,litt brus,vann. Spiste rundstykker og Cheerios før idag så idag har det blitt litt næring. Heldigvis. Anonymkode: f1e57...c69
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet mitt startet å kaste opp natt til torsdag forrige uke. Og kaster opp enda. Er dette normalt??? Vi har vært hos lege,tatt prøver og formen er fin. Jeg forstår ingenting! Barnet har kastet opp hver dag i snart en uke. Anonymkode: f1e57...c69 mitt barn på 9 kastet opp en hel dag på søndag samt et par ganger på natta til mandag. Han var så dårlig. har ikke sett han så dårlig siden barnehagen! tror det er en ganske kraftig omgangsyke som går akkurat nå. En på jobb har barn som var dårlig i helgen også. Anonymkode: 190cf...db8
Gjest Kerrs Pink Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 Jeg har syyyltynne unger, vet jo ikke hvordan din er,men jeg tyr lett til å gi de ting med skikkelig mye fett i når de holder på sånn. Ikke 1kg å miste liksom.. Iskrem, kokosmelk, lager kakao og har oppi kokosolje, havrekjeks med salt smør på..., spagetti a la capri eller banan glir fint ned og ikke så vondt hvis d kommer opp igjen! Men ikke stress med det hvis ikke du må, når du har allerede vært hos legen så har du sikkert fått litt tips der også om hva som passer dere best og hva du må være obs på. Men jeg hadde også lurt hvis mine holdt på å spy i nesten ei hel uke..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 Omgangssyke. Det kan vare over en uke. Snakk om å lage drama ut av en vanlig sykdom 🤦♀️ Anonymkode: 0c3c6...5eb 1
Gjest Kerrs Pink Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Omgangssyke. Det kan vare over en uke. Snakk om å lage drama ut av en vanlig sykdom 🤦♀️ Anonymkode: 0c3c6...5eb Hvis du synes det er drama å spørre om råd på et forum har du ikke snøring, du skulle vært flue på veggen hos familien min. Eller les i Dagbladet, der er det drama. Folk må få spørre uten å bli hengt ut. 🤦♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå