Gå til innhold

Er det noen som har et godt råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Nå håper jeg noen har noen veldig gode råd å gi.

Har ei datter på snart 9 måneder.

Hun har sovet hele natten, men rundt sept, finner hun ut at hun vil opp å få pupp 2-3 ganger i løpet av natten.

Da jeg har nok melk, så var det greit å legge henne oppi senga mi å gi henne.

Etter hvert har jeg funnet ut at det kan være litt slitsomt i lengden, og har derfor prøvd på avvenning. det har for så vidt gått bra, men enda våkner hun ca i 4tia og vil ha mat.

Har prøvd å la henne skrike, men hun har da sovner etter et par timer, og prøvd seg på nytt neste natt.

Har også prøvd og gi henne vann(både far og jeg) uten resultat.

Er det noen son har noen gode råd å gi bort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har nesten hatt det samme problemet...

Jeg ble anbefalt å legge ungen på eget soverom. Hvis du ikke har mulighet til å legge ungen på eget soverom, så kan du prøve å få skjermet sånn at ungen ikke ser deg.

Også ble jeg i tillegg anbefalt å la barnet gråte, og da hjelper det ikke om det er fem minutter eller en og en halv time.

Helsestasjonen sa til meg at ved denne alderen er det ikke lenger behov for mat på natten...

Men det hjelper ikke med å la ungen gråte en natt... To, tre, fire, netter så er det kanskje over...

Hvis det er lukten av deg, så kan det kanskje hjelpe å ligge et par netter i en t-skjorte, som du senere legger ved ungen sånn at h*n kjenner lukten av deg...

Skrevet

Om dere har mulighet kan det være en løsning om besteforeldre eller noen andre "bor" hos dere noen netter. At dere ikke er hjemme sånn at hun ikke har mulighet til å få pupp.

En annen måte er nettopp å la barnet ligge å gråte. Måtte gjøre et samme med min datter og det tok 3 netter. Første natten gråt/hylgrein hun i nesten 2 timer. Neste natt tok det 45 min og siste natten 15 min. Da var hun avvendt.

Skrevet

Jeg skulle passe tantebarnet mitt.

Hun var ikke avvent, men mora mente at det ikke ville bli noe problem, fordi hun var ikke vant med å få melk, hun ville bare sovne ved puppen...

Jeg hadde da en våken natt fra to til tidlig morgen. Jenta sluttet ikke å gråte før hun var ved moras pupp igjen.

Så jeg ville tenkt meg to ganger om før jeg hadde bedt besteforeldre eller annen familie stille opp på noe sånnt...

Gjest Lottemor
Skrevet

Jeg hadde dette problemmet til min jente var 13 månder,det gikk over når hun fikk eget rom.....

Da beggynnte jeg også og gi henne vann på flaske om natten slik at hun ikke fikk belønning for å vokne..

det gikk litt hard for seg i begynnelsen,men det gikk seg til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Jeg la henne på eget rom, og gjett hva? Hun våknet kl 07.00. Jeg ga henne litt mat, og hun sov videre til ca kl 10.00. HÆRLIG.........

Min sønn på 4 år, fikk eget rom når han var ca 1 år, så jeg tenkte jo ikke på at jenta kunne på eget rom.

TUSEN TAKK!!!!!!!!

Klem

Gjest Lottemor
Skrevet

det var flott at det ordnet seg :D

av og til er løsningen så enkel at man ikke ser den....

kjemmpe flott at det ordnet seg :)

• 19 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: a8f10...819

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dytt

Anonymkode: a8f10...819

Herregud, tråden er 20 år gammel. Hvem graver ut alle disse saker? Kan du ikke dytte en tråd som var spennende?

Anonymkode: 56615...959

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...