Gå til innhold

Kjæreste som ikke vil at jeg skal møte familie, skjeller meg ut istedet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere gjort I dette scenariet: Du har hatt en kjæreste i to og et halvt år. Du har ennå ikke fått møte en eneste slektning/familiemedlem, ingen venner, ingen kollegaer. Men, en eks fra 20 år tilbake møtte familiens hans tidlig i forholdet, og har fremdeles kontakt med dem. I fjor sommer, og sommeren før der, var denne eksen på besøk hos søsknene hans, mens jeg ble ikke invitert engang. Kjæresten skyldte på korona….. Har skrevet en tråd om dette før, men husker ikke tittelen så skriver denne i stedet.

I går, enda en gang, hadde vi en krangel om dette. Jeg synes det er veldig vondt at jeg må mase meg til å få møte søsknene hans. Han sa at ok da, vi kan ta en vårtur og en sommertur og besøke dem. De bor bare ca. 40 minutter unna, han besøker dem minst en gang per måned…

Jeg føler meg helt utslitt, og som en stygg hemmelighet han vil skjule. Så jeg spurte; var det slik at denne eksen også måtte mase seg til å møte familien din, eller var det du som inviterte henne? Da ville han ikke svare, jeg har ingenting med det sa han. Jeg begynte bare å gråte. Det er som om han nekter å gi meg noe, at jeg skal være et usikkert vrak som skal skjules.

Da jeg begynte å gråte, sa han at «du skjønner vel at jeg ikke kan ta meg deg for å møte familien min, du klarer jo ikke å kontrollere deg selv engang!» Og så «hva er det du skal snakke med dem om da? Hvilke spørsmål skal du stille dem?» Føler meg så utrolig tråkket på, og han nektet å svare på spørsmålet mitt. Han sa at det er jo bare et svar som er «godtatt» uansett, han har ikke noe valg. Så da gjorde han meg enda mer trist og usikker. Hans forslag var da at jeg trenger profesjonell hjelp!

Skal ikke en kjæreste gjøre deg trygg, glad? Hadde håpet han kunne si noe sånt som «ja, hun maste seg til å møte familien min, inviterte seg selv,» men det nektet han å si. Ville ikke engang svare. Jeg sa at jeg ikke kom til å få sove ordentlig, at hele neste dag blir ødelagt. Nei, nå må du avslutte, bare legg på sa han. Da jeg sa at nei, klarer ikke, om du ikke svarer så kjører jeg bare til deg. Nei, det skal du ikke, sa han. Jo, jeg klarer ikke dette, sa jeg. Hans svar var at «kjør til helvete, jeg kommer ikke til deg i morgen!» og så la han på. Jeg følte meg helt knust, ringte på nytt og sa at hvorfor kommer du ikke i morgen? Vi har jo en avtale. Slutt å mas da, sa han, og så la han på  igjen.

Jeg sendte noen meldinger og forklarte hvordan dette føles, at jeg ikke klarer å ha en kjæreste som gjør meg så usikker og skjeller meg ut. Han kan ikke gjøre dette mot meg om vi skal fortsette å være sammen, da må han ordne opp i dette, og hjelpe meg. Han har selvsagt ikke svart. Han sa også en masse stygge ting som at jeg ikke takler noen sosiale situasjoner (selv om jeg jobber 100% i en krevende jobb!), jeg kan heller fokusere på  min familie i stedet, ikke mase om hans, sa at jeg bare ødelegger, at jeg trenger profesjonell hjelp, at dette er drittkjedelig, dette orker han ikke mer av, jeg har ingenting med å spørre om eksen ble invitert av han eller inviterte seg selv til å møte familien hans etc. Men jeg mener det ER relevant – nettopp fordi det har gått 2 og et halvt år, og jeg har ennå ikke fått møte familien….Selv om jeg har mast flere ganger, eksen fikk møte dem etter bare noen uker etter måneder. Er jeg så stygg, så verdiløs, så mye å skamme seg over? Likte han henne mer enn meg? Jeg takler ikke at han ikke vil hjelpe meg, trygge meg.

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan være snill mot meg, svare på et så enkelt spørsmål.

Anonymkode: 9cd8b...1d4

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå fra han. Han er en manipulerende dust.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

1. Han er flau over deg.

2. Han vil egentlig ha tilbake eksen og vil da ikke at noen skal vite at han er kjæreste. 

Uansett 1 eller 2, han er en skikkelig drittsekk. 

Anonymkode: 09d25...7b4

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan være snill mot meg, svare på et så enkelt spørsmål.

Ting kommer ikke til å bli løst av at han svarer på dette ene spørsmålet, når hele forholdet er rottent. Det har ikke noe å si hva han gjorde med eksen sin; poenget er at han behandler deg som dritt.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han manipulerer deg og er slem, hva sitter du og er lei deg for? Dere er ikke vokst sammen, dump den patetiske fyren og stikk

Anonymkode: 79fb1...a82

• Liker 20
  • Nyttig 6
Gjest brødskalle
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en ustabil person?

4 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Han er flau over deg.

2. Han vil egentlig ha tilbake eksen og vil da ikke at noen skal vite at han er kjæreste. 

Uansett 1 eller 2, han er en skikkelig drittsekk. 

Anonymkode: 09d25...7b4

Eller 3, han har en annen kjæreste som familien vet om?

TS skriver som om de ikke bor sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
Judy Grimes skrev (2 minutter siden):

Ting kommer ikke til å bli løst av at han svarer på dette ene spørsmålet, når hele forholdet er rottent. Det har ikke noe å si hva han gjorde med eksen sin; poenget er at han behandler deg som dritt.

Det ville faktisk hjulpet meg om han svarte på det spørsmålet. Om han f.eks. svarte at eksen maste seg til å møte familien, da hadde jeg ikke trengt å føle meg så verdiløs og dum. Da ville det ikke vært nødvendigvis noe feil med meg, men at han bare generelt ikke har så stor interesse av å ta med kjærester til familien sin.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager er du sammen med han?

Han er jo tydeligvis ikke seriøs med deg. Når han ikke vil at du skal møte hans familie eller venner, så er det jo fordi han mener det på en eller annen måte vil sette han i et dårlig lys om du treffer de.

Så enten er han flau over deg eller så lever han et dobbeltliv slik at de kjenner noen andre som hans kjæreste, og han jo dermed ikke vil vise de at han er utro.

Og så mens du burde være sur på han, blir han heller sur på deg for å snu situasjonen rundt. 

Så ikke finn deg i det lengre! Dette er ikke et forhold som gjør deg lykkelig!

Anonymkode: 8b502...778

• Liker 17
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør ikke være sammen. Han er en manipulerende dust som gjør deg til et usikkert vrak. Gå fra ham!

Anonymkode: 51c65...e71

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva ville dere gjort I dette scenariet: Du har hatt en kjæreste i to og et halvt år. Du har ennå ikke fått møte en eneste slektning/familiemedlem, ingen venner, ingen kollegaer. Men, en eks fra 20 år tilbake møtte familiens hans tidlig i forholdet, og har fremdeles kontakt med dem. I fjor sommer, og sommeren før der, var denne eksen på besøk hos søsknene hans, mens jeg ble ikke invitert engang. Kjæresten skyldte på korona….. Har skrevet en tråd om dette før, men husker ikke tittelen så skriver denne i stedet.

I går, enda en gang, hadde vi en krangel om dette. Jeg synes det er veldig vondt at jeg må mase meg til å få møte søsknene hans. Han sa at ok da, vi kan ta en vårtur og en sommertur og besøke dem. De bor bare ca. 40 minutter unna, han besøker dem minst en gang per måned…

Jeg føler meg helt utslitt, og som en stygg hemmelighet han vil skjule. Så jeg spurte; var det slik at denne eksen også måtte mase seg til å møte familien din, eller var det du som inviterte henne? Da ville han ikke svare, jeg har ingenting med det sa han. Jeg begynte bare å gråte. Det er som om han nekter å gi meg noe, at jeg skal være et usikkert vrak som skal skjules.

Da jeg begynte å gråte, sa han at «du skjønner vel at jeg ikke kan ta meg deg for å møte familien min, du klarer jo ikke å kontrollere deg selv engang!» Og så «hva er det du skal snakke med dem om da? Hvilke spørsmål skal du stille dem?» Føler meg så utrolig tråkket på, og han nektet å svare på spørsmålet mitt. Han sa at det er jo bare et svar som er «godtatt» uansett, han har ikke noe valg. Så da gjorde han meg enda mer trist og usikker. Hans forslag var da at jeg trenger profesjonell hjelp!

Skal ikke en kjæreste gjøre deg trygg, glad? Hadde håpet han kunne si noe sånt som «ja, hun maste seg til å møte familien min, inviterte seg selv,» men det nektet han å si. Ville ikke engang svare. Jeg sa at jeg ikke kom til å få sove ordentlig, at hele neste dag blir ødelagt. Nei, nå må du avslutte, bare legg på sa han. Da jeg sa at nei, klarer ikke, om du ikke svarer så kjører jeg bare til deg. Nei, det skal du ikke, sa han. Jo, jeg klarer ikke dette, sa jeg. Hans svar var at «kjør til helvete, jeg kommer ikke til deg i morgen!» og så la han på. Jeg følte meg helt knust, ringte på nytt og sa at hvorfor kommer du ikke i morgen? Vi har jo en avtale. Slutt å mas da, sa han, og så la han på  igjen.

Jeg sendte noen meldinger og forklarte hvordan dette føles, at jeg ikke klarer å ha en kjæreste som gjør meg så usikker og skjeller meg ut. Han kan ikke gjøre dette mot meg om vi skal fortsette å være sammen, da må han ordne opp i dette, og hjelpe meg. Han har selvsagt ikke svart. Han sa også en masse stygge ting som at jeg ikke takler noen sosiale situasjoner (selv om jeg jobber 100% i en krevende jobb!), jeg kan heller fokusere på  min familie i stedet, ikke mase om hans, sa at jeg bare ødelegger, at jeg trenger profesjonell hjelp, at dette er drittkjedelig, dette orker han ikke mer av, jeg har ingenting med å spørre om eksen ble invitert av han eller inviterte seg selv til å møte familien hans etc. Men jeg mener det ER relevant – nettopp fordi det har gått 2 og et halvt år, og jeg har ennå ikke fått møte familien….Selv om jeg har mast flere ganger, eksen fikk møte dem etter bare noen uker etter måneder. Er jeg så stygg, så verdiløs, så mye å skamme seg over? Likte han henne mer enn meg? Jeg takler ikke at han ikke vil hjelpe meg, trygge meg.

Bor dere sammen? Han her har nok ei dame til som familien alt ser på som hans dame.. kom deg unna 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Kaneel skrev (1 minutt siden):

Bor dere sammen? Han her har nok ei dame til som familien alt ser på som hans dame.. kom deg unna 

Nei, vi bor ikke sammen.

Skrevet

Han manipulerer deg. Det er selvfølgelig ikke ok at eksen får komme på besøk og ikke du som har vært  sammen med ham i 2,5 år.

Han utestenger deg fra livet sitt, nekter å svare deg, latterliggjør og sykeliggjør deg når du blir lei deg over å bli avvist og sier at du trenger psykolog. I tillegg banner han til deg. 

Han er jo direkte slem mot deg og det høres dessverre ut som at han ikke ønsker noe seriøst forhold. Eller at han har en annen kjæreste også.

Du fortjener ikke å ha det sånn. En kjæreste skal være omsorgsfull og stolt over deg, og du kommer til å bli nedpsyket av å fortsette i dette forholdet.

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Huff, får så vondt av deg, TS ❤️ 
Her er det bare en ting å gjøre: Du må gå fra han. Han kommer til å ødelegge deg fullstendig hvis ikke. 
Selv om du elsker han , så er han ikke bra for deg. 
Du får hente krefter og gå! 
  Ønsker deg masse lykke til 👍🏼

Anonymkode: d861a...ae7

• Liker 12
  • Nyttig 4
Gjest lavmålet
Skrevet

Du må jo nesten forholde deg til hva han gjør og hvordan oppfører seg, ikke hvordan man skulle  ØNSKE det var.

Hva jeg hadde gjort? Definitivt gått.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, vi bor ikke sammen.

Kan garantere deg han har en annen dame som er den offisielle dama hans 

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Et slikt forhold ville jeg ikke hatt. Dette er veldig spesielt. Jeg hadde gjort det slutt og forsøkt å finne kjærligheten et annet sted. Punktum. 

Anonymkode: 588a8...91b

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff, får så vondt av deg, TS ❤️ 
Her er det bare en ting å gjøre: Du må gå fra han. Han kommer til å ødelegge deg fullstendig hvis ikke. 
Selv om du elsker han , så er han ikke bra for deg. 
Du får hente krefter og gå! 
  Ønsker deg masse lykke til 👍🏼

Anonymkode: d861a...ae7

Enig. Absolutt ingen fortjener å bli møtt av kjæresten sin slik du beskriver. 

Anonymkode: 052c1...390

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en grusom fyr! 
Han fortjener en «Will Smith»

Du har blitt så manipulert at du ikke tenker klart. Han er stygg med  deg rett og slett fordi han har en dårlig personlighet og vet ikke hvordan en oppfører seg. 
Han har helt sikkert en annen på gang også, evt eksen. 

Anonymkode: 75d5d...e4e

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er en stor DRITT!! Han ødelegger livet ditt!

Spiller det noen rolle hvorfor han behandler deg dårlig?

Spørsmålet er heller hvorfor du godtar dette??? Hvorfor tviholder du på denne dritten?

Det finnes milliarder av mannfolk der ute. Det utrolig mange der ute er faktisk utrolig hyggelige, og behandler damene sine pent.

Anonymkode: 4ab12...2a1

• Liker 14
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...