Gå til innhold

Verdivurdering etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet ut, mannen overtar huset og lånet.

Han er ganske slu og beregnende, og jeg ganske naiv, så jeg blir ikke overrasket om han prøver å vri dette til sin fordel. Han har fått en verdivurdering av huset nå uten at jeg var involvert, med en overraskende lav verdi. Er det noen mulighet for at han klarer å påvirke megleren hvis han prøver å få ned verdien på huset? For vi eier 50/50, og jeg  blir ikke overrasket om det er målet.

Anonymkode: b0904...124

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er ganske slu og beregnende, og jeg ganske naiv, så jeg blir ikke overrasket om han prøver å vri dette til sin fordel. Han har fått en verdivurdering av huset nå uten at jeg var involvert, med en overraskende lav verdi. Er det noen mulighet for at han klarer å påvirke megleren hvis han prøver å få ned verdien på huset? For vi eier 50/50, og jeg  blir ikke overrasket om det er målet.

Om det er område med relativt stabile priser, der ting går til takst, ville jeg krevd tre vurderinger der dere begge er kunden. Og sett helt bort fra taksten han har hentet alene. 

Om det er et område der ting stadig går langt over takst ville jeg krevd salg på åpne markedet, der han har forkjøpsrett til høyeste pris. 

Anonymkode: 465e7...d9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp. Meglers verdibudskap er ikke til å stole på. Lett å «bestille» en lav eller høy verdi.

Anonymkode: c156d...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke forkjøpsrett da

Anonymkode: c156d...1a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ja, han kan sikkert overdrive feil som huset har? kanskje du kan få en verdivurdering også, og se hva det blir? det er jo også din bolig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...