Gågå98 Skrevet 29. mars 2022 #1 Del Skrevet 29. mars 2022 Hei! Jeg er utdannet barnehagelærer, jobbet som pedagogisk leder nå i 10 år. Har kjent på lenge at jeg ønsker å bytte yrke. men sliter med å gjøre noe med det da jeg har lite innsikt i hva jeg kan gjøre utenom barnehage. jeg har selv barn på 2 og 5, år, så mer utdanning akkurat nå frister ikke. både økonomisk og min egen kapasitet😄 Arbeidsplassen er det ikke noe galt med, men er lei hvordan barnehagene og ansatte i dem blir behandlet av regjeringen. Er det noen som har erfaringer og/eller tips til hva jeg kan bevege meg videre på? Å begynne som lærer ønsker jeg ikke. håper på mange kloke svar😊 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Del Skrevet 29. mars 2022 Aner ikke. Jeg har selv begynt på ny utdanning. Faktisk litt deilig å ta skole samtidig som jeg har barnehagebarn selv. Slipper tidsklemma og stress. Barna kan ha kortere dager i bhg. Jeg tar utdanning innenfor noe helt annet. Men om du ikke har mulighet til å begynne skole så kanskje du kan søke jobber som konsulent innenfor barnevern? Jobbe som rekrutterer til bhg jobber? Om du bor i Oslo og området rundt da. Jobbe i vikarbyrå rettet mot barnehage? Pedagogisk vikarsentral? Det er det eneste jeg kan komme på. Det er mange om jobber for tiden. Mange som har funnet ut at de skal bytte yrke etter korona, permitteringer og slikt. Så masse lykke til. Anonymkode: 59790...b86 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Del Skrevet 30. mars 2022 Samme situasjon, samme grunn. Følger tråden, og håper du får oppløftende svar. Anonymkode: a2d31...973 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 30. mars 2022 #4 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg er førskolelærer, men har jobbet som miljøterapeut i lengre perioder også. I bolig for psykisk utviklingshemmede, kollektiv for rus/psykiatri, og i ambulerende tjeneste hjemme hos mennesker med ulike hjelpebehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Del Skrevet 2. april 2022 Jeg er også barnehagelærer, men jobber nå på andre året som miljøterapeut og teamleder i bolig for utv.hemmede. Ikke min drømmejobb, men bedre enn bhg på mange måter. Jeg liker best å jobbe med barn, selv om det fører med seg mye støy, krangling og grining. «Voksne barn» er ikke helt i min gate, det er mye vask og stell, du må være tålmodig, ha endringsvilje på stående fot og takle både mye vanskelige følelser, situasjoner og tvang. Anonymkode: 8d804...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Del Skrevet 2. april 2022 Gågå98 skrev (På 29.3.2022 den 9.02): Hei! Jeg er utdannet barnehagelærer, jobbet som pedagogisk leder nå i 10 år. Har kjent på lenge at jeg ønsker å bytte yrke. men sliter med å gjøre noe med det da jeg har lite innsikt i hva jeg kan gjøre utenom barnehage. jeg har selv barn på 2 og 5, år, så mer utdanning akkurat nå frister ikke. både økonomisk og min egen kapasitet😄 Arbeidsplassen er det ikke noe galt med, men er lei hvordan barnehagene og ansatte i dem blir behandlet av regjeringen. Er det noen som har erfaringer og/eller tips til hva jeg kan bevege meg videre på? Å begynne som lærer ønsker jeg ikke. håper på mange kloke svar😊 Du vet du kan være lærer på yrkesskole med førskolelærerutdanning? Anonymkode: 7564f...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Del Skrevet 3. april 2022 Samme her. Jobbet flere år i barnehage og ble syk av det. Hater utdannelsen min, nei, jeg il ikke jobbe med psykisk vanskeligstilte som miljøterapeut. Er det virkelig alt man kan gjøre med denne drittutdannelsen? NAV ville heller ikke hjelpe. De siste årene ble jeg mer og mer uengasjert og presterte dårlig i jobben. Men var heldigvis godt likt av foreldre, så det gikk upåvirket hen. Leder var så fornøyd så. Har bygget på med fag innen ledelse, HMS/HR og kommunikasjon og jobber nå med HR i kommunen og trives små mye bedre med det. Med mindre du vil ha dårlige jobber med denne utdannelsen, trådstarter, så anbefaler jeg deg å bygge på/ta master. Mitt inntrykk er at hvis man først blir lei i dette yrket så går det fort nedover. Sett flere kolleger/venner oppleve det dessverre. Anonymkode: b0d1d...d8c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gågå98 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 8.16): Samme her. Jobbet flere år i barnehage og ble syk av det. Hater utdannelsen min, nei, jeg il ikke jobbe med psykisk vanskeligstilte som miljøterapeut. Er det virkelig alt man kan gjøre med denne drittutdannelsen? NAV ville heller ikke hjelpe. De siste årene ble jeg mer og mer uengasjert og presterte dårlig i jobben. Men var heldigvis godt likt av foreldre, så det gikk upåvirket hen. Leder var så fornøyd så. Har bygget på med fag innen ledelse, HMS/HR og kommunikasjon og jobber nå med HR i kommunen og trives små mye bedre med det. Med mindre du vil ha dårlige jobber med denne utdannelsen, trådstarter, så anbefaler jeg deg å bygge på/ta master. Mitt inntrykk er at hvis man først blir lei i dette yrket så går det fort nedover. Sett flere kolleger/venner oppleve det dessverre. Anonymkode: b0d1d...d8c Ja, jeg føler det er der jeg er nå. Mindre engasjert, lei sykdom i personal, dager med mye stess for kropp og sinn. Har tenkt i mange år « dette går fint, det er sikkert bare en fase». Men det har ikke gått over… Helgene går til å hente seg inn, så godt det går med 2 små😅. Er intressert i å vite hvor du tok mere utdannelse, kunne du utdype? Og hva innebærer jobben du har nå? Hvilke arbeidsoppgaver har du?😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gågå98 Skrevet 7. april 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 9.20): Aner ikke. Jeg har selv begynt på ny utdanning. Faktisk litt deilig å ta skole samtidig som jeg har barnehagebarn selv. Slipper tidsklemma og stress. Barna kan ha kortere dager i bhg. Jeg tar utdanning innenfor noe helt annet. Men om du ikke har mulighet til å begynne skole så kanskje du kan søke jobber som konsulent innenfor barnevern? Jobbe som rekrutterer til bhg jobber? Om du bor i Oslo og området rundt da. Jobbe i vikarbyrå rettet mot barnehage? Pedagogisk vikarsentral? Det er det eneste jeg kan komme på. Det er mange om jobber for tiden. Mange som har funnet ut at de skal bytte yrke etter korona, permitteringer og slikt. Så masse lykke til. Anonymkode: 59790...b86 Hvordan utdanning har du begynt på? tenker selv spesialpedagogikk på deltid som videreutdanning😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg var nettopp der. Jobbet i bhg i 15 år, 10 av dem som pedagogisk leder. Orket ikke mer, lei av stress, evig kabal som aldri ville gå opp, og sykdom opp og ned i mente. Så alt for mye har forandret seg siden jeg begynte å jobbe i barnehage. Nå har jeg begynt i ny jobb. Familieveileder i regi av helsestasjonen med fokus på de med små barn. Angrer ikke et sekund på valget jeg tok om å forlate bhg. Fått en helt ny hverdag, med energi og overskudd! Anonymkode: 70518...f59 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg jobbet som pedagogisk leder i 23 år, jobben er herlig men krevende. Nærmer meg 50 og kjente at det ikke gikk lenger. Tok spes.ped 1 og spes.ped 2 deltid over 2 år ved siden av full jobb, travelt men givende. Med 60 studiepoeng i spes.ped kvalifiserer til jobb i skolen som spesialpedagog og jeg var heldig og fikk sjansen med en gang. Stortrives i ny jobb og med bedre rammebetingelser. Anonymkode: 6a279...d40 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gågå98 Skrevet 7. april 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobbet som pedagogisk leder i 23 år, jobben er herlig men krevende. Nærmer meg 50 og kjente at det ikke gikk lenger. Tok spes.ped 1 og spes.ped 2 deltid over 2 år ved siden av full jobb, travelt men givende. Med 60 studiepoeng i spes.ped kvalifiserer til jobb i skolen som spesialpedagog og jeg var heldig og fikk sjansen med en gang. Stortrives i ny jobb og med bedre rammebetingelser. Anonymkode: 6a279...d40 Det er nok det jeg også ender opp med å gjøre. Føler det åpner opp flere muligheter for jobb og gir meg mer kunnskap. Barnehagelærer føler jeg er og blir veldig snevert…, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gågå98 Skrevet 7. april 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var nettopp der. Jobbet i bhg i 15 år, 10 av dem som pedagogisk leder. Orket ikke mer, lei av stress, evig kabal som aldri ville gå opp, og sykdom opp og ned i mente. Så alt for mye har forandret seg siden jeg begynte å jobbe i barnehage. Nå har jeg begynt i ny jobb. Familieveileder i regi av helsestasjonen med fokus på de med små barn. Angrer ikke et sekund på valget jeg tok om å forlate bhg. Fått en helt ny hverdag, med energi og overskudd! Anonymkode: 70518...f59 Høres ut som en fin og givende jobb! Har du eller tok du noe mer utdanning for å få den jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 14.23): Samme situasjon, samme grunn. Følger tråden, og håper du får oppløftende svar. Anonymkode: a2d31...973 🙋♀️Same Anonymkode: 288b0...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 8.16): Samme her. Jobbet flere år i barnehage og ble syk av det. Hater utdannelsen min, nei, jeg il ikke jobbe med psykisk vanskeligstilte som miljøterapeut. Er det virkelig alt man kan gjøre med denne drittutdannelsen? NAV ville heller ikke hjelpe. Anonymkode: b0d1d...d8c Hvorfor skulle NAV hjelpe fordi du tok feil utdanningsvalg? Anonymkode: 2e214...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var nettopp der. Jobbet i bhg i 15 år, 10 av dem som pedagogisk leder. Orket ikke mer, lei av stress, evig kabal som aldri ville gå opp, og sykdom opp og ned i mente. Så alt for mye har forandret seg siden jeg begynte å jobbe i barnehage. Nå har jeg begynt i ny jobb. Familieveileder i regi av helsestasjonen med fokus på de med små barn. Angrer ikke et sekund på valget jeg tok om å forlate bhg. Fått en helt ny hverdag, med energi og overskudd! Anonymkode: 70518...f59 Har du noe tilleggsutdanning eller «kun» barnehagelærer? Anonymkode: 288b0...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle NAV hjelpe fordi du tok feil utdanningsvalg? Anonymkode: 2e214...9db Feil utdanningsvalg? Tror du at de sitter å messer om dårlige arbeidsforhold, sykdom som man ikke får vikar til, stress som gir fysiske symptomer og st vi som jobber i bhg er på topp i sykemeldingstatestikken? Neida, det som presenteres under studiet er barn og ansatte som lever lykkelig i harmoni. Det er først når man er ferdig utdannet at realiteten sparker deg rett i trynet Anonymkode: e1d9a...e9f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 🙋♀️Same Anonymkode: 288b0...be7 🙋♀️ samme for meg… 😜 Anonymkode: ea019...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #19 Del Skrevet 7. april 2022 Gågå98 skrev (3 timer siden): Høres ut som en fin og givende jobb! Har du eller tok du noe mer utdanning for å få den jobben? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du noe tilleggsutdanning eller «kun» barnehagelærer? Anonymkode: 288b0...be7 Ingen tilleggsutdanning. Har dog jobbet litt som styrer også, så det kan jo ha vært utslagsgivende for ansettelsen. Men de var interessert i å få en barnehagelærer inn i teamet, for å få mer allsidighet Anonymkode: 70518...f59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 15.00): Jeg var nettopp der. Jobbet i bhg i 15 år, 10 av dem som pedagogisk leder. Orket ikke mer, lei av stress, evig kabal som aldri ville gå opp, og sykdom opp og ned i mente. Så alt for mye har forandret seg siden jeg begynte å jobbe i barnehage. Nå har jeg begynt i ny jobb. Familieveileder i regi av helsestasjonen med fokus på de med små barn. Angrer ikke et sekund på valget jeg tok om å forlate bhg. Fått en helt ny hverdag, med energi og overskudd! Anonymkode: 70518...f59 Tatt noe videreutdannelse for å få den stillingen? Anonymkode: f2027...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå