Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppsigelsestid som løper fra 1 ril 1. kan altså ikke si opp 5 april og slutte 5 mai. 
men må jeg si opp på den 1 april, eller før den 1 april? 

Anonymkode: 4b413...731

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har oppsigelsestid som løper fra 1 ril 1. kan altså ikke si opp 5 april og slutte 5 mai. 
men må jeg si opp på den 1 april, eller før den 1 april? 

Før den første april. 

AnonymBruker
Skrevet

Man må si opp "før oppsigelsestiden begynner å løpe", dvs. du må si opp før første april. I praksis da senest torsdag siden 1. april er fredag. 

Anonymkode: b5726...f9a

Skrevet

Oppsigelsestiden begynner løpe fra den første i påfølgende måned. Sier du opp i april, begynner oppsigelsestiden 1. Mai.

Leverer du oppsigelse 1. April, og har en sjef som er svært nøye på regler, så begynner oppsigelsestiden løpe 1. juni.

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (27 minutter siden):

Oppsigelsestiden begynner løpe fra den første i påfølgende måned. Sier du opp i april, begynner oppsigelsestiden 1. Mai.

Leverer du oppsigelse 1. April, og har en sjef som er svært nøye på regler, så begynner oppsigelsestiden løpe 1. juni.

Det stemmer ikke. Sier jeg opp innen 1 april er oppsigelsestiden ut april og ferdig 1 mai. Sier jeg opp etter 1 april regnes oppsigelsen fra 1 mai og er ferdig til i juni

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer ikke. Sier jeg opp innen 1 april er oppsigelsestiden ut april og ferdig 1 mai. Sier jeg opp etter 1 april regnes oppsigelsen fra 1 mai og er ferdig til i juni

Ja, ble en skrivefeil der, sier du opp i april begynner oppsigelsestiden 1 mai.

Men uansett, du må si opp før første april om du kun vil jobbe ut april. Sier du opp på 1. April eller senere vil oppsigelsestiden være mai.

Skrevet

Om du kun vil jobbe ut april så hadde jeg uten tvil sendt oppsigelsen på torsdag og ikke fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...