Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer prøver å bli gravide. Jeg er vanligvis skikkelig A-menneske som ikke trenger mye søvn, men den siste uken har jeg vært helt utrolig trøtt. Kan det være tegn på graviditet så tidlig? Har også merket litt småstikking i magen og er litt oppblåst. Er isåfall 2+2. Trodde dette var alt for tidlig til å merke noe som helst. 

Anonymkode: 8d59e...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2+2 - da er det vel såvidt unnfangelse har rukket å skje,  så det er lite sannsynlig at det er svangerskapet du merker. Umulig er det sikkert ikke, men ganske uvanlig i alle fall. Så _sannsynligvis_ er det en annen grunn til at du er trøtt, men er du gravid vil du jo se det på en test etterhvert.

Jeg merket selv lignende symtpomer før forventet mens/positiv test, men ikke SÅ tidlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2+2 så har jo et befruktet egg ikke rukket å feste seg i livmorveggen. Så det er helt usannsynlig at et evt svangerskap er årsaken her.

Anonymkode: 9487e...b76

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er i den fasen hvor alt er et svangerskapssymptom fordi du kjenner så mye etter i forhold til hva du har gjort tidligere 😊 Eneste du kan gjøre nå er å prøve å få dagene til å gå frem til du kan ta en test 😊  Lykke til

Anonymkode: e3581...c6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da slår jeg meg til ro med at det må være noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du sier 2+2, har du da regnet fra siste mens?

Anonymkode: 88ff1...8c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når du sier 2+2, har du da regnet fra siste mens?

Anonymkode: 88ff1...8c8

Det lurer jeg på også. Kanskje Ts ikke har satt seg så inn i hvordan man regner graviduker og tar utgangspunkt i da hun tror eggløsning var.

Hvis du ikke visste det, Ts: Man regner graviduker fra første dag i siste mens, så slik man regner det, er man allerede ca.2 uker på vei når man blir gravid. Hvis det ikke er slik du har regnet det, men heller regnet fra eggløsning, er du egentlig ca.4+2, og da er det ikke veldig rart at du er veldig trøtt. Det er veldig vanlig i uke 4.

Anonymkode: 863e7...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble vanvittig trøtt omtrent fra da egget festet seg. Det var lenge før jeg mistenkte graviditet, og jeg, som normalt var A-menneske, sovnet på bussen til og fra jobb og sovnet på sofaen da jeg kom hjem. Forstod ikke hvorfor, og skjønte det ikke før jeg tok en test flere dager etter ikm. Slet med ekstremt trøtthet hele svangerskapet, og sov i perioder 14-16 timer i døgnet. Håper du slipper det TS.

Anonymkode: bfcd1...6e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og samboer prøver å bli gravide. Jeg er vanligvis skikkelig A-menneske som ikke trenger mye søvn, men den siste uken har jeg vært helt utrolig trøtt. Kan det være tegn på graviditet så tidlig? Har også merket litt småstikking i magen og er litt oppblåst. Er isåfall 2+2. Trodde dette var alt for tidlig til å merke noe som helst. 

2+2 er 2 dager siden dere hadde sex?

Anonymkode: 9ffce...938

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dør 🤣

Anonymkode: 896fc...878

AnonymBruker
Skrevet
On 3/29/2022 at 11:16 AM, AnonymBruker said:

Det lurer jeg på også. Kanskje Ts ikke har satt seg så inn i hvordan man regner graviduker og tar utgangspunkt i da hun tror eggløsning var.

Hvis du ikke visste det, Ts: Man regner graviduker fra første dag i siste mens, så slik man regner det, er man allerede ca.2 uker på vei når man blir gravid. Hvis det ikke er slik du har regnet det, men heller regnet fra eggløsning, er du egentlig ca.4+2, og da er det ikke veldig rart at du er veldig trøtt. Det er veldig vanlig i uke 4.

Anonymkode: 863e7...bde

Nei jeg vet hvordan man regner det ut. 2+2 er fra første dag i siste mens. 

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

2+2 er 2 dager siden dere hadde sex?

Nei en uke. Jeg har kort mens og eggløsning tidlig i syklusen. Men har fått svar på det jeg lurte på. Det må nok være noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

2+2? Det er jo ikke noe som heter det? Altså da er det jo ikke et svangerskap enda. 

Anonymkode: a1b5c...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei en uke. Jeg har kort mens og eggløsning tidlig i syklusen. Men har fått svar på det jeg lurte på. Det må nok være noe annet. 

Da har du eggløsning på dag 7 liksom? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, om du begynner å lete etter gravidsymptomer allerede synes jeg synd på deg...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjære vene, om du begynner å lete etter gravidsymptomer allerede synes jeg synd på deg...

Det er jo fort sånn det blir når man begynner å prøve da. Glad for min del at den satt på 2 forsøk, for jeg ble litt for opptatt av sånne ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo fort sånn det blir når man begynner å prøve da. Glad for min del at den satt på 2 forsøk, for jeg ble litt for opptatt av sånne ting. 

Jo, men uka mellom eggløsning og neste burde få være i fred. Greit nok fra uke 3+3, det er også drøyt. Men 2+2? 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...