Gå til innhold

Hvor mange kvinner ønsker noe seriøst etter fylte 45?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt enig med TS. Er ikke single selv, men har flere single venninner i denne alderen, og nei, ingen av dem er ute etter noe seriøst. Ikke at de vil ha ONS, men de har gjerne en eller to faste elskere. De ønsker IKKE å flytte sammen med en mann (og hans barn på kjøpet) og bli familiens husmor på nytt. Når barna endelig er på vei ut, så er det å starte på nytt med andres tenåringer/ småbarn helt utenkelig.

Det passer dem ypperlig å bo alene, eventuelt med egne store barn, ha en date eller to i uka og that’s it. Null interesse av å treffe svigers, barn, vaske sokker og lage middag for en ny familie.

Anonymkode: fde6f...bac

Da spørs det hva du definerer som seriøst.  Å ha en fast sexpartner, søndagskjæreste, turvenn, noen å ha med seg i sosiale tilstelninger, noen å føle et emosjonelt parskap med, er kanskje essensen av seriøst. Tenk å kunne skumme fløten av et forhold mellom to voksne mennesker, og slippe grumset på bunn. 

Anonymkode: edd39...bd2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tja, som mann på 45 så har eg iallefall ikkje inntrykket at jamngamle damer søkjer noko seriøst. Fleire av min venninner seier rett ut at dei skal ikkje ha ein mann i livet sitt som dei må ta hensyn til og på Tinder finn eg ingen seriøse damer på min alder.

Anonymkode: a93a7...ca0

Beklager, dette kommer til å høres brutalt ut, men det sier desverre mest om deg. Kvinner på 40+ har såpass med erfaring at de er drittlei av forvokste mannebarn, og tillater seg å være litt kresne, siden de ikke har hastverk pga biologisk klokke lengre. De vil heller være alene, enn å velge en lite attraktiv mann. Det at du kommer rett ut av et lang varig forhold kan tyde på at du ikke håndterer singellivet, og er på jakt etter en ny mamma. 

Så, tar du vare på deg selv og hjemmet ditt? Er du i grei form for alderen, har du det ryddig hjemme,spiser du sunt, variert og regelmessig? Tar du ansvar og følger opp eventuelle barn og husdyr? Har du stabil inntekt og ryddig økonomi? Er du en lidenskaplig og uselvisk elsker? Er du i stand til å identifisere og kommunisere egne følelser og behov på en ikke-voldelig måte? Har du et godt kvinnesyn og gode politiske verdier? Har du  sunne hobbyer og interesser og egne venner? For alt dette bør være på plass/matche, for at en kvinner på din alder skal gidde å forplikte seg. Ellers kan vi like gjerne være single og skumme fløten. 

"Jeg er ikke interesser i noe seriøst" er sånn vi sier for å legge lista lavt, og avvise på en hyggeligere måte, når det vi mener er "jeg er ikke interessert i noe seriøst. Med deg." Du vet, sånn som gutter i tjueåra sier til jevnaldrende jenter, nå er rollene snudd. 

Anonymkode: 33cda...b47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er synlig for venners venner og andre som også er på FB. Du får ikke opp de du er venn med selv på FB, og ingen andre enn de som selv bruker funsjonen ser at du gjør det. Og du åpner ikke opp profilen din heller, du lager en egen profil som på alle andre datingapper. Det du kan se er evt hvilke felles fb-venner dere har.

Anonymkode: c5dc0...017

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som den andre sier; du lager deg en profil, helt uavhengig av resten av fb. Ingen av dine venner ser deg. Du oppgir ikke etternavn etc, men det er muligens litt enklere å finne ut hvem du er, enn f.eks Tinder. Du kan ikke søke opp noen,  men setter preferanser, og får opp en kortstokk. 

Ganske uproblematisk egentlig.  Noen plages med falske profiler, men de jeg har sett, har vært barnslig åpenlyse. 

Takk for svar. Kanskje jeg tør å lage meg en profil der etterhvert når jeg går ned i vekt og får økt selvfølelse. :) 

Anonymkode: 954bb...97e

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, dette kommer til å høres brutalt ut, men det sier desverre mest om deg. Kvinner på 40+ har såpass med erfaring at de er drittlei av forvokste mannebarn, og tillater seg å være litt kresne, siden de ikke har hastverk pga biologisk klokke lengre. De vil heller være alene, enn å velge en lite attraktiv mann. Det at du kommer rett ut av et lang varig forhold kan tyde på at du ikke håndterer singellivet, og er på jakt etter en ny mamma. 

Så, tar du vare på deg selv og hjemmet ditt? Er du i grei form for alderen, har du det ryddig hjemme,spiser du sunt, variert og regelmessig? Tar du ansvar og følger opp eventuelle barn og husdyr? Har du stabil inntekt og ryddig økonomi? Er du en lidenskaplig og uselvisk elsker? Er du i stand til å identifisere og kommunisere egne følelser og behov på en ikke-voldelig måte? Har du et godt kvinnesyn og gode politiske verdier? Har du  sunne hobbyer og interesser og egne venner? For alt dette bør være på plass/matche, for at en kvinner på din alder skal gidde å forplikte seg. Ellers kan vi like gjerne være single og skumme fløten. 

"Jeg er ikke interesser i noe seriøst" er sånn vi sier for å legge lista lavt, og avvise på en hyggeligere måte, når det vi mener er "jeg er ikke interessert i noe seriøst. Med deg." Du vet, sånn som gutter i tjueåra sier til jevnaldrende jenter, nå er rollene snudd. 

Alt dette finner de først ut etter at de har lagt seg på rygg for Chad, og da blir de dumpa - for Chad vil ikke ha noen alle andre Chads har harvet over..

Moralen er, er du en Chad spiller alt det hun over her sa ingen rolle. Er du ikke en Chad vil hun ikke ha deg likevel fordi du ikke er Chad :)

Alså kan du bare slette kommentaren hennes fra minnet uansett.

Anonymkode: d92c6...d56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Eller mener du bare at ingen seriøse kvinner velger deg? Jeg synes jeg fikk veldig mange gode matcher. Facebook Dating, er riktig nok der jeg har møtt flest fysisk.  Hun jeg dater nå, kom inn i bildet helt utenom appene. 

Ja, det kan godt vere at ingen av dei seriøse damene veljer meg. FB er no berre utanlandske fake bots, gratulerer med å funne genuine damer der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Skjønar ikkje heilt teksten din her, du har mange antakelsar om meg her som ikkje stemmer. Du skriv eg kjem rett ut av eit lang varig forhold. Kor tar du det i frå, eg har ikkje skrevet det ei heller stemmer det. For min del er det 4 år sidan siste sambuarskap og over 1 år sidan siste forhold og der var vi særbuarar.

Flytta heimanifrå som 18 åring og har klart meg utan mamma sidan då, har brettekant i skapa og vaskar og stryk skjortene mine sjøl. Opplever ofte at damene eg har deita har lågare hushaldningskompetanse enn meg, strykebrett og strykejarn feks er ikkje noko dagens damer brukar. Lagar min eigen mat og inviterar te 3-rettars middagar for min vennar fleire ganger i året.

Tenar omlag som ein stortingspolitikar og har ryddig økonomi så eg har fleksibilitet til å gjere som eg vil og når eg har vore med damer som tenar mindre enn meg så har eg tatt over halvparten av fellesutgiftene.

Vil ikkje sei eg er supersprek, men tar meg joggetur på over mila med fleire hundre høgdemeter kvar veke og har fritidsaktivitetar som drar meg ut kvar veke.

Ingen ungar sjøl, men når eg har vore med damer som har ungar så har no det vore naturleg å hjelpe dei med lekser, køyring og aktivitetar når det har vore aktuelt.

Har mange vennar og venninner og aktivt sosialt liv, men det eg opplever er at det er ingen damer som saknar eller vil ha ein mann permanent inne i livet sitt når dei er single og over 40. Dei vil heller vere frie, ikkje ha nokon som pushar dei eller som dei føler noko forplikting til.

Dei eg har deita det siste året kan eg ikkje seie har vore veldig seriøse. Standarden er at dei kuttar kontakten brått, går i ghost-modus eller så er det ullen kommunikasjon der dei tar ting som det kjem. Mest fest og fyll, netflix og sofaen som freistar dei. Glad i fest og det gode liv eg og, men vil no ha noko meir.

Det kan godt vere det er berre meg dette, men MI erfaring er iallefall at seriøse damer over 40/45 er mangelvare.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønar ikkje heilt teksten din her, du har mange antakelsar om meg her som ikkje stemmer. Du skriv eg kjem rett ut av eit lang varig forhold. Kor tar du det i frå, eg har ikkje skrevet det ei heller stemmer det. For min del er det 4 år sidan siste sambuarskap og over 1 år sidan siste forhold og der var vi særbuarar.

Flytta heimanifrå som 18 åring og har klart meg utan mamma sidan då, har brettekant i skapa og vaskar og stryk skjortene mine sjøl. Opplever ofte at damene eg har deita har lågare hushaldningskompetanse enn meg, strykebrett og strykejarn feks er ikkje noko dagens damer brukar. Lagar min eigen mat og inviterar te 3-rettars middagar for min vennar fleire ganger i året.

Tenar omlag som ein stortingspolitikar og har ryddig økonomi så eg har fleksibilitet til å gjere som eg vil og når eg har vore med damer som tenar mindre enn meg så har eg tatt over halvparten av fellesutgiftene.

Vil ikkje sei eg er supersprek, men tar meg joggetur på over mila med fleire hundre høgdemeter kvar veke og har fritidsaktivitetar som drar meg ut kvar veke.

Ingen ungar sjøl, men når eg har vore med damer som har ungar så har no det vore naturleg å hjelpe dei med lekser, køyring og aktivitetar når det har vore aktuelt.

Har mange vennar og venninner og aktivt sosialt liv, men det eg opplever er at det er ingen damer som saknar eller vil ha ein mann permanent inne i livet sitt når dei er single og over 40. Dei vil heller vere frie, ikkje ha nokon som pushar dei eller som dei føler noko forplikting til.

Dei eg har deita det siste året kan eg ikkje seie har vore veldig seriøse. Standarden er at dei kuttar kontakten brått, går i ghost-modus eller så er det ullen kommunikasjon der dei tar ting som det kjem. Mest fest og fyll, netflix og sofaen som freistar dei. Glad i fest og det gode liv eg og, men vil no ha noko meir.

Det kan godt vere det er berre meg dette, men MI erfaring er iallefall at seriøse damer over 40/45 er mangelvare.

Det er ikke bare deg. Sånn er det for oss alle, Chad inkludert. Her på Kvinneguiden møter du stort sett bare samfunnets absolutte bunnskrap. Soffakrigere og facebook-kommentatorer som har gått "livets harde skole". De få velutdannede er bitre og sinte mannehatere.

Jeg er ganske lik deg, bare at jeg har relativt små barn og ingen tellekanter. Jeg er heller ikke Chad, men trolig blant de topp tjue prosentene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke bare deg. Sånn er det for oss alle, Chad inkludert. Her på Kvinneguiden møter du stort sett bare samfunnets absolutte bunnskrap. Soffakrigere og facebook-kommentatorer som har gått "livets harde skole". De få velutdannede er bitre og sinte mannehatere.

Jeg er ganske lik deg, bare at jeg har relativt små barn og ingen tellekanter. Jeg er heller ikke Chad, men trolig blant de topp tjue prosentene. 

Ja, misforstå meg rett, det er mange supre damer ute i samfunnet, men eg finn meg ikkje ei av dei. Og KG er nok som du seier mest ein opphopning av bitre damer (og menn).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det kan godt vere at ingen av dei seriøse damene veljer meg. FB er no berre utanlandske fake bots, gratulerer med å funne genuine damer der.

Jeg fant kjæresten min via Facebook dating. Vi er begge i 40-årene.

Det var masse useriøs/falske utenlandske profiler med menn der også, men også mange ekte profiler.

Anonymkode: b994e...8a7

Skrevet

Syns ikke det virker som det er særlig med menn som vil være seriøs med en kvinne i førtiårene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen. Vi er dritt lei av å dele på tingene våre og vil være i fred. 
haha neida, folk er forskjellige. Men de fleste ønsker et seriøst forhold, mange trives også med å bo i hvert sitt hjem og likevel være kjærester resten av livet. 

Anonymkode: 97c68...2c1

Ja, folk har ulike ønsker når det gjelder boform, samboer eller særboer. Personlig hadde jeg trivdes med begge deler så lenge vi hadde funnet en god form som passer begge. Det viktigste er å ha den nære relasjonen, vennskapet, kjærligheten, lagspillet og intimiteten. Det er så fint, savner det.

TS

Anonymkode: 0af50...ceb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (13 minutter siden):

Syns ikke det virker som det er særlig med menn som vil være seriøs med en kvinne i førtiårene. 

Tvert i mot, synes de alle maser på at du skal flytte inn fortest mulig.

Anonymkode: fde6f...bac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk om vi kunne ha en tråd som ikke endte i kjønnskamp og drittslenging om bunnskrap og bitre kvinner og menn :smilyblomst:

Det finnes alle mulige slags folk på KG. Ikke bare av den typen du ramser opp 😊

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager for litt OT her; Hvordan funker FB Dating? Er det sånn at du åpner opp profilen din for alle som er der og så har du ingen kontroll på hvem som har vært på profilen og søkt deg opp osv? Alle som er der ser alle andre som er der, så hvis jeg har en perifer bekjent som venn på FB og han er på FB Dating så ser han mer der og jeg ser han? 
Hvem er man synlig for? Finnes det noen anonymitet der?

Og til TS: Jeg slenger meg på den gjengen her som sier at du muligens har havnet litt i feil miljø om du har opplevd bare useriøse kvinner over 45+
Jeg skulle gjerne hatt en seriøst forhold, men må bare ha litt bedre selvtillit først. 

Neida, har ikke med miljøet og vennene å gjøre, de er langt unna slik jeg beskrev. De kvinnene jeg refererte til møtte jeg på sosiale settinger helt uavhengig av miljø, på konserter, osv. Når jeg leser svarene fra kvinner her så ser jeg at jeg nok har vært litt uheldig bare.

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neida, har ikke med miljøet og vennene å gjøre, de er langt unna slik jeg beskrev. De kvinnene jeg refererte til møtte jeg på sosiale settinger helt uavhengig av miljø, på konserter, osv. Når jeg leser svarene fra kvinner her så ser jeg at jeg nok har vært litt uheldig bare.

TS

Håper du treffer på den rette snart. ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper du treffer på den rette snart. ❤️ 

Takk, det var hyggelig! Håper det samme for deg!🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk, det var hyggelig! Håper det samme for deg!🤗

Takk :)
(har mer tro på at du gjør det enn meg)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en utfordring å sortere bort uegnede menn i godt voksen alder, men har ikke gitt opp :)

Anonymkode: 397c9...3f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Ferdig med barn". Der eliminerte du nettopp en hel haug med potensielle gode menn. Du vet, det er ganske vanlig å vente med barn til man er godt over 30 i disse dager. Kanskje siste barnet til og med kommer når man er 40... Er så mannen litt eldre enn kvinnen ...

Er ikke så interessert i å bli gravid nærmere 50. Så jeg eliminerer de som vil ha barn ja, er ikke ute etter de mennene. 

Anonymkode: e5366...4a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg eldre enn 45, da, men om jeg skulle ønske meg et forhold igjen, måtte det bli noe seriøst. Orker ikke noe halvhjertet tull, men - et stort MEN - jeg ønsker å være særboer. Har voksne, utflyttede barn og barnebarn, så jeg skal i hvert fall ikke ha noen mann med barn under 18 år.

Anonymkode: 54984...424

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...