AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 til deg som var den som var utro i forholdet og som enda prøver og finne tilbake.. trenger ingen kommentarer på hvor egoistisk og asshole man er, det vet jeg godt selv. hvor lang tid tok det før den andre parten klarte og gå videre? Fant dere noen gang tilbake til det dere hadde? lang historie kort; dårlig på og stå imot press, beregner mengde alkohol dårlig-, nærmest avdrukken og har *tydligvis* hooket med noen andre. tiden etter var preget av en uvirkelighetsfølelse, dårlig hukommelse og traumatiserende oppførsel fra den andre part( som er helt forståelig i en sånn krise) snart to år er gådd og jeg går enda med den samme skammen og følelsen om at jeg er ett null og ikke fortjener en dritt.. gråter like mye hver dag og føler jeg aldri kommer meg noen vei. Går rundt på eggeskall hjemme i frykt for at det skal komme opp igjen og tør ikke uttrykke meg på samme måte som jeg en gang gjorde, fordi jeg selv mener jeg ikke fortjener det.. kommer man noen gang seg videre fra dette? Eller må jeg bare bite tennene sammen og ta imot det jeg får slengt i trynet fordi jeg ikke fortjener noe annet? Anonymkode: 6fd46...b42
Silva Pluvialis Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Er utroskapen et tilbakelagt kapittel eller er du fortsatt utro? Har du vært ærlig, eller fant han det ut selv? Har du bedt om tilgivelse? Jeg tenker at det er litt vesentlig her. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Husker du noe av utroskapen? Var det sex, eller klining? Var det frivillig fra din side? Jeg syns at reaksjonen hans går over styr. Greit, du gjorde en feil, men å straffe deg i 2 år er jo sykt. Jeg tenker at dere har godt av parterapi! Så kan du vurdere om du orker å bo sammen med noen som behandler deg sånn. Anonymkode: db086...118 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Den andre valgt å gå videre med deg,da må den også la ting ligge og ikke dra det opp lenger. Du må ikke være i dette forholdet, du kan gå ut av det. Anonymkode: 4fe47...674
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): lang historie kort; dårlig på og stå imot press, beregner mengde alkohol dårlig-, nærmest avdrukken og har *tydligvis* hooket med noen andre. Bare for å spørre. Har *tydeligvis* hooket med andre... Du VET at du har hooket med andre. Selv har jeg drukket til jeg har blækka, men fram til da var jeg fullstendig klar over hva som var rett og hva som var galt. Når det er sagt, så tenker jeg at din kjære aldri kan stole på deg igjen. Spesielt hvis det allerede har gått to år og ting er like ille. Hadde selv ei dame som var utro og jeg orka ikke ha henne i hus mer enn 3-4 mnd. Endte opp med at jeg begynte å jobbe til 22:00 osv når jeg egentlig er ferdig 16:00, bare for å slippe å møte henne. Prat med kjæresten og bare hør. Anonymkode: 31102...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): snart to år er gådd og jeg går enda med den samme skammen og følelsen om at jeg er ett null og ikke fortjener en dritt.. gråter like mye hver dag og føler jeg aldri kommer meg noen vei. Går rundt på eggeskall hjemme i frykt for at det skal komme opp igjen og tør ikke uttrykke meg på samme måte som jeg en gang gjorde, fordi jeg selv mener jeg ikke fortjener det.. Dere må lage en tidslinje, eller dere burde gjort det for lenge siden. Den som er utro må akseptere at den andre trenger litt tid. Den som har vært utsatt for utroskap må akseptere at vil man fortsette i forholdet, så må man bli helt ferdig med det som har skjedd. Anonymkode: 08798...e83 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 Man blir aldri helt ferdig, fordi den utro har vist at den ikke er den man trodde. Man må forholde seg til et annet menneske enn tidligere. Dersom den utro ikke påtar seg alt skyld, og ikke viser at den forstår hvor alvorlig sviket er, kan ikke den andre stole på at det ikke vil gjenta seg. Hvorfor skjedde det? Hva er endret, som vil forhindre at det skjer igjen? Det må den utro få formidlet til sin partner. Forholdet kan ikke baseres på samme tillit som før, fordi man har naturlig nok ikke tillit til en som svikter. Å bestemme seg for å stole på noen, som faktisk ikke er til å stole på, er jo dumt. Anonymkode: fdafd...f1c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 Ah.. det utopiske monogamiets strabaser 😅 Anonymkode: 82314...b85
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ah.. det utopiske monogamiets strabaser 😅 Anonymkode: 82314...b85 Minst like mange feller i polygamiet Start gjerne en ny tråd om det om du vil. Anonymkode: 62761...f11 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Dersom du har vært utro, og han fremdeles orker å være i hus med deg, er det av bekvemmelighet. Ved første reelle mulighet stikker han, jeg bare sier det. Det du har ødelagt kan aldri bygges opp igjen. Tror du og kvinneguiden noe annet er det selvbedrag. Anonymkode: e69de...4f9 1
Tuba Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 TS, utroskap er selvsagt aldri ok og krever mye å reparere. I ditt tilfelle høres det ut som det skjedde bare en gang du hadde drukket for mye. Traumatiserende oppførsel fra kjæresten din er likevel ikke greit, du skal ikke måte gå på eggeskall og føle deg verdiløs 2 ÅR etter. Det høres for meg ut som du er i et forhold som grenser til psykisk mishandling. Du mishandler i alle fall deg selv ved ikke å klare å komme over det du har gjort. Jeg tror du må vurdere om dette er et forhold du skal bli i. det høres ut som du blir fullstendig ødelagt. 2
Tuba Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dersom du har vært utro, og han fremdeles orker å være i hus med deg, er det av bekvemmelighet. Ved første reelle mulighet stikker han, jeg bare sier det. Det du har ødelagt kan aldri bygges opp igjen. Tror du og kvinneguiden noe annet er det selvbedrag. Anonymkode: e69de...4f9 Du skjønner at TS er traumatisert og dypt fortvilet? Onskapsfull og unødvendig kommentar. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 Tuba skrev (2 minutter siden): Du skjønner at TS er traumatisert og dypt fortvilet? Onskapsfull og unødvendig kommentar. Traumatisert av egne handlinger ? I dette tilfellet å være utro mot sin partner. Den var ny. Kan man få voldsofferrstatning for det også? Anonymkode: 0cb50...220 3
Tuba Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Traumatisert av egne handlinger ? I dette tilfellet å være utro mot sin partner. Den var ny. Kan man få voldsofferrstatning for det også? Anonymkode: 0cb50...220 Sympatisk. Kaste stein på folk som ligger nede.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): til deg som var den som var utro i forholdet og som enda prøver og finne tilbake.. trenger ingen kommentarer på hvor egoistisk og asshole man er, det vet jeg godt selv. hvor lang tid tok det før den andre parten klarte og gå videre? Fant dere noen gang tilbake til det dere hadde? lang historie kort; dårlig på og stå imot press, beregner mengde alkohol dårlig-, nærmest avdrukken og har *tydligvis* hooket med noen andre. tiden etter var preget av en uvirkelighetsfølelse, dårlig hukommelse og traumatiserende oppførsel fra den andre part( som er helt forståelig i en sånn krise) snart to år er gådd og jeg går enda med den samme skammen og følelsen om at jeg er ett null og ikke fortjener en dritt.. gråter like mye hver dag og føler jeg aldri kommer meg noen vei. Går rundt på eggeskall hjemme i frykt for at det skal komme opp igjen og tør ikke uttrykke meg på samme måte som jeg en gang gjorde, fordi jeg selv mener jeg ikke fortjener det.. kommer man noen gang seg videre fra dette? Eller må jeg bare bite tennene sammen og ta imot det jeg får slengt i trynet fordi jeg ikke fortjener noe annet? Anonymkode: 6fd46...b42 Jeg ble bedratt og det er det vondeste jeg noensinne har opplevd. Det er ett så enormt svik at den som bedrar skulle vært fengslet. Jeg tok dette så tungt at jeg prøvde ta livet mitt. Jeg unner deg slt vondt i hele verden og håper du ALDRI finner deg noen ny partner. Du fortjener ett liv i ensomhet og avkappet pikk. Om du skulle klare å finne den en ny partner som du virkelig elsker over alt på jord, så håper jeg du blir bedratt så det holder. Du fortjener det så inderlig. Anonymkode: 3e576...f24 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 46 minutter siden, Tuba said: Du skjønner at TS er traumatisert og dypt fortvilet? Onskapsfull og unødvendig kommentar. TS er traumatisert ? Gå og ta deg en bolle, hun har vært utro og sliter med samvittigheten. Hun har ødelagt det som bygger og vedlikeholder et forhold, tilliten. Jeg må le når du/kvinneguiden får TS til å bli offeret her. Det er to offer her, mannen og forholdet. Ingen av delene kan fikses. Anonymkode: e69de...4f9 1
Tuba Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS er traumatisert ? Gå og ta deg en bolle, hun har vært utro og sliter med samvittigheten. Hun har ødelagt det som bygger og vedlikeholder et forhold, tilliten. Jeg må le når du/kvinneguiden får TS til å bli offeret her. Det er to offer her, mannen og forholdet. Ingen av delene kan fikses. Anonymkode: e69de...4f9 At TS har vært utro EN gang i fylla gir ikke kjæresten blankofullmakt til å traumatisere henne. Ingen er perfekte og alle kan gjøre feil. TS fortjener ikke å ha det slik hun har det nå og må vurdere å forlate mannen som hun ikke har det bra sammen med. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): til deg som var den som var utro i forholdet og som enda prøver og finne tilbake.. trenger ingen kommentarer på hvor egoistisk og asshole man er, det vet jeg godt selv. hvor lang tid tok det før den andre parten klarte og gå videre? Fant dere noen gang tilbake til det dere hadde? lang historie kort; dårlig på og stå imot press, beregner mengde alkohol dårlig-, nærmest avdrukken og har *tydligvis* hooket med noen andre. tiden etter var preget av en uvirkelighetsfølelse, dårlig hukommelse og traumatiserende oppførsel fra den andre part( som er helt forståelig i en sånn krise) snart to år er gådd og jeg går enda med den samme skammen og følelsen om at jeg er ett null og ikke fortjener en dritt.. gråter like mye hver dag og føler jeg aldri kommer meg noen vei. Går rundt på eggeskall hjemme i frykt for at det skal komme opp igjen og tør ikke uttrykke meg på samme måte som jeg en gang gjorde, fordi jeg selv mener jeg ikke fortjener det.. kommer man noen gang seg videre fra dette? Eller må jeg bare bite tennene sammen og ta imot det jeg får slengt i trynet fordi jeg ikke fortjener noe annet? Anonymkode: 6fd46...b42 Det dummeste du gjorde var å være ærlig om det. Om du hadde planlagt å bli. Hadde forlatt han. Anonymkode: f613c...866 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 TS: Det tar mellom 2-5år å komme over utroskap hvis den utro gjør alt riktig. Brudd kan skje lenge etter hvis partneren tilslutt gir opp når den bedratte ikke orker mer. Les deg opp på hvordan hjelpe din partner. Det står mye på nett om hvordan trygge partneren osv. Stikkord er 100% åpenhet, svare på alle spørsmål, selv om han spør om det samme mange ganger. Han har ingen tillit til deg og leiter etter tegn på at historien endrer seg. Han husker sikkert ikke detaljene du fortalte fra tidlig etter avsløringen fordi han var i krisetilstand. Skriv en detaljert tidslinje om hva som skjedde. Før, under etter og diskuter evt hvert punkt. Hvis han tror du du ikke skjuler mer og du har vist åpenhet kan reparering begynne. Alt annet er å feie under teppet. Og da blir det ALDRI borte. Det er din jobb å fikse dette. Du må søke kunnskap, ta de tunge løftene og vise at du tar dette på alvor. Det har gått 2år. Men det har ikke skjedd noen endring. Husk at om du avslørte nye opplysninger 1år etter er dere tilbake på 0 og han må begynne å bearbeide de nye opplysningene Har du minimert, tåkelagt, husker ikke, holdt ting skjult fordi han ikke spurte direkte nok, for å beskytte deg selv, skåne han (trodde du) eller beskytte din utroskap partner? Evy. Tegne deg i et bedre lys. De fleste gjør dette. Innrømme så lite som mulig så lenge som mulig å håpe det går over. Det gjør det ikke. Mange år etter ligger hans tvil der, hva annet skjedde egentlig. Anonymkode: 73eda...be6 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): til deg som var den som var utro i forholdet og som enda prøver og finne tilbake.. trenger ingen kommentarer på hvor egoistisk og asshole man er, det vet jeg godt selv. hvor lang tid tok det før den andre parten klarte og gå videre? Fant dere noen gang tilbake til det dere hadde? lang historie kort; dårlig på og stå imot press, beregner mengde alkohol dårlig-, nærmest avdrukken og har *tydligvis* hooket med noen andre. tiden etter var preget av en uvirkelighetsfølelse, dårlig hukommelse og traumatiserende oppførsel fra den andre part( som er helt forståelig i en sånn krise) snart to år er gådd og jeg går enda med den samme skammen og følelsen om at jeg er ett null og ikke fortjener en dritt.. gråter like mye hver dag og føler jeg aldri kommer meg noen vei. Går rundt på eggeskall hjemme i frykt for at det skal komme opp igjen og tør ikke uttrykke meg på samme måte som jeg en gang gjorde, fordi jeg selv mener jeg ikke fortjener det.. kommer man noen gang seg videre fra dette? Eller må jeg bare bite tennene sammen og ta imot det jeg får slengt i trynet fordi jeg ikke fortjener noe annet? Anonymkode: 6fd46...b42 Gå utav forholdet å start fresh med blanke ark. Anonymkode: 86ccf...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå