AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Vant nylig en sak i forliksrådet, men angrer på at jeg ikke krevde renter. Var en tidligere venn som skylder meg 221000 og når jeg sendte inn klagen hadde jeg sympati med vedkommende og ville bare kreve det han skylder meg. Vet at det kan ta år å få tilbake de pengene men det er helt ok, saken er det at jeg angrer på at jeg ikke krevde renter, for på tidspunktet jeg sendte inn klagen var jeg i nærmest sjokktilstand. Er det mulig å få inn et nytt vedtak der jeg også får renter på det vedkommende skylder meg? Vil først å fremst ha renter for at han skal se at summen vokser. Anonymkode: 9cc19...544
Barix Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Hva står det i dommen fra forliksrådet? Hvis dommen går ut på at han må betale deg tilbake beløpet innen en bestemt dato, kan du kreve lovens forsinkelsesrente fra den datoen og fremover i tid. Renter tilbake i tid kan du nok ikke kreve hvis du ikke tok det med i påstanden i forliksrådet. Da må du i tilfelle gå til ny sak, og dokumentere at det er grunnlag for å kreve renter.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Barix skrev (6 timer siden): Hva står det i dommen fra forliksrådet? Hvis dommen går ut på at han må betale deg tilbake beløpet innen en bestemt dato, kan du kreve lovens forsinkelsesrente fra den datoen og fremover i tid. Renter tilbake i tid kan du nok ikke kreve hvis du ikke tok det med i påstanden i forliksrådet. Da må du i tilfelle gå til ny sak, og dokumentere at det er grunnlag for å kreve renter. Det sto at han måtte betale meg alt innen 1 mnd, og det har gått langt over 1 mnd siden, Er ikke vanlig renter jeg er ute etter ja, men forsinkelsesrenter, hvordan skal jeg gå fram for å kreve forsinkelsesrenter? Anonymkode: 9cc19...544
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vant nylig en sak i forliksrådet, men angrer på at jeg ikke krevde renter. Var en tidligere venn som skylder meg 221000 og når jeg sendte inn klagen hadde jeg sympati med vedkommende og ville bare kreve det han skylder meg. Vet at det kan ta år å få tilbake de pengene men det er helt ok, saken er det at jeg angrer på at jeg ikke krevde renter, for på tidspunktet jeg sendte inn klagen var jeg i nærmest sjokktilstand. Er det mulig å få inn et nytt vedtak der jeg også får renter på det vedkommende skylder meg? Vil først å fremst ha renter for at han skal se at summen vokser. Anonymkode: 9cc19...544 Hadde dere kontrakt? Min eks skylder meg over 250.000😏 Anonymkode: e94c3...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå