Gå til innhold

HJELP. Farfar saget hull i veggen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Farfaren min skulle hjelpe meg med å montere badromsvifte på helt nyoppusset bad, og klarte selvfølgelig å surre seg til å lage hull hvor drageren går..Er der noen som har ett råd om hvordan jeg kan fikse dette billigst mulig,  uten at det ser helt dumt ut? Jeg har virkelig ikke råd til å gjøre opp igjen hele veggen...

20220328_232536.jpg

Anonymkode: 2240b...ca8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Farfaren min skulle hjelpe meg med å montere badromsvifte på helt nyoppusset bad, og klarte selvfølgelig å surre seg til å lage hull hvor drageren går..Er der noen som har ett råd om hvordan jeg kan fikse dette billigst mulig,  uten at det ser helt dumt ut? Jeg har virkelig ikke råd til å gjøre opp igjen hele veggen...

20220328_232536.jpg

For å begrense flere skader så ringer du en tømrer 👍

Anonymkode: 348ab...ccd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med over. Også lar du ikke farfar få løs med verktøy igjen. Det der er for dumt.

Anonymkode: 93025...848

AnonymBruker
Skrevet

Som personen over og/eller rett opp biten som sitter der og fyll med grått fug i lignende farge,  Tec7 har i både grå og hvit så du kan tegne på "skjøtene" i steinen.

Anonymkode: 2fb3f...52e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare det at farfaren din mente at det var lurt å lage hull der noe annet var festet, og dermed hadde noe som ga godt feste bak, sier en god del om farfaren din sine evner som "altmuligmann". 

Trist på nytt bad. Men nå har du lært: bruk fagperson og betal for det neste gang. 

Anonymkode: 5f347...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare det at farfaren din mente at det var lurt å lage hull der noe annet var festet, og dermed hadde noe som ga godt feste bak, sier en god del om farfaren din sine evner som "altmuligmann". 

Trist på nytt bad. Men nå har du lært: bruk fagperson og betal for det neste gang. 

Anonymkode: 5f347...88c

Lage hull der noe annet var festet?

Anonymkode: 76f70...51d

AnonymBruker
Skrevet

Mulig bestefar ser litt dårlig. For jeg er helt sikker på at bestefar vet at han ikke skal borre i en skjøt, siden det er der platene festes til stenderne bak. Dette får du ikke gjort ugjort uten å bytte hele plater. Men det er som du nevner veldig kostbart. Så her ville jeg ha satt på et blendingslokk. Evnt male den i ca samme farge som vegg, så den ikke blir så synlig 

Anonymkode: 3367f...045

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en drager så må du høre med en fagperson. Antagelig så gjør det ikke noe, men pent er det ikke. 

Anonymkode: 71fee...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Synest dere kan holde dere for god til å kommentere at jeg skal la være å få hjelp av farfar..Han er en meget alt mulig mann, bygd hele garasjen min og hjulpet med oppussing av resten av huset. Dette var rett og slett en skikkelig bommert, og snakk om at han ikke tenkte i det hele tatt over hva han gjorde. Kan skje den aller beste..Takk til dere som har linket lokkene på clas! Tenker jeg går for det til jeg evt fikser det. Det ble ikke skjært i drageren, han innsåg hva han hadde gjort før han kom så langt..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det han som har montert opp strømmenledningen før taklista er malt også? 

Anonymkode: 8e94d...d97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det han som har montert opp strømmenledningen før taklista er malt også? 

Anonymkode: 8e94d...d97

Strømledningen er til badromsviften som ble montert rett etterpå. Den er montert opp av svigerfar som er elektriker. Taklista er ferdigbehandlet den😉

AnonymBruker
Skrevet

Har han ødelagt membranen på badet? Tenker du må få tak i tømrer eller flislegger kanskje.

Anonymkode: 5414b...6a9

Skrevet

Er det FiboTrespo veggplater du har skjært i? De skal jo være vann- og damptette, og fungere som membran i baderomsveggen. 

Sikkert ikke sååå kritisk høyt oppe på veggen, men det er jo en utetthet som ikke er helt gunstig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring en snekker, og en elektriker for å få lagt den kabelen fint, hvorfor gjemte dere ikke tilførsel til vifta i veggen mens dere holdt på å pusse opp? 

Anonymkode: 3e5da...07d

AnonymBruker
Skrevet

Har du planer om å selge noen gang? I så fall, få tak i en tømrer og la farfar betale. Hvis ikke, kan en Macgyver-løsning med Clas Ohlson-lokk gjøre susen enn så lenge.

Anonymkode: dbad2...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nyoppusset? Med furutak? Er det der i det heletatt en list?

Anonymkode: cc08e...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der datt farfar 😆

Anonymkode: 2f8c2...81c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...