AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Bf har en lei tendens til å «glemme» å betale bilforsikring eller EU godkjenne bilen. Mye av «glemmingen» er bare dårlig prioritering av økonomien og rett og slett dårlig råd. Jeg kan lett følge med på EU godkjennelser, men ikke forsikringer. Hva skjer om barna sitter på og det skjer en ulykke, er barna på noen som helst måte forsikret ved feks ufør Vi bor ikke sammen. Anonymkode: 51096...c86
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Du den der er vanskelig, har det slik med nær slektning som ikke har råd til å ha bilene sine på eu kontroll. Har tatt Jan med falske skilt på bilen en gang og neste gang med prøveskilt uten dato på. Så nå er det gitt beskjed om at neste gang blir politiet kontaktet. Han har et barn og virker å bry seg midt i ryggen om annet en å få kjøre bil samme hva. Koste hva det vil. Han har også hatt bil registret uten å betale forsikring da fikk han 150 kr pr dag i krav for å dekke skade på andre om han skulle vere bort i noe. Det gjeld ikke for seg skade på selv. Om man er bort i andre når man er under slike krav tenker jeg det blir regreskrav fra staten for penger som blir utbetalt for skade på andre. Anonymkode: 5fbfa...378
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bf har en lei tendens til å «glemme» å betale bilforsikring eller EU godkjenne bilen. Mye av «glemmingen» er bare dårlig prioritering av økonomien og rett og slett dårlig råd. Jeg kan lett følge med på EU godkjennelser, men ikke forsikringer. Hva skjer om barna sitter på og det skjer en ulykke, er barna på noen som helst måte forsikret ved feks ufør Vi bor ikke sammen. Anonymkode: 51096...c86 Du behøver å ha egen forsikring på barna dine om noe skulle skje når faren deres er så uansvarlig. Anonymkode: 5fbfa...378 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du behøver å ha egen forsikring på barna dine om noe skulle skje når faren deres er så uansvarlig. Anonymkode: 5fbfa...378 Barna har vanlig barneforsikring, men trur ikke den vil dekke evt ulykke i uforsikret/ikke EU godkjent bil. Kan jo ikke nevne det til forsikringsselskapet heller om jeg må tegne en ekstra forsikring. Han er enormt uansvarlig. Jeg skulle ønske politiet klipte skiltene av bilen hans.Han har ikke råd til å kjøpe seg ny bil heller. Anonymkode: 51096...c86
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Ved en ulykke så betyr jo ikke forsikring noe for utfallet, så lenge du har barneforsikring så er barna forsikret. EU-godkjenning vet jeg ikke om påvirker forsikring, men ksn ikke huske å ha lest noe om det i papirene når vi skrev forsikring på barnet vårt. Anonymkode: b88c3...d65
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ved en ulykke så betyr jo ikke forsikring noe for utfallet, så lenge du har barneforsikring så er barna forsikret. EU-godkjenning vet jeg ikke om påvirker forsikring, men ksn ikke huske å ha lest noe om det i papirene når vi skrev forsikring på barnet vårt. Anonymkode: b88c3...d65 Jeg er jo redd forsikringsselskapet skal si st forsikringen ikke vil være gyldig hvis jeg lar barna sitte på med far, til tross for at jeg ikke har mulighet for å undersøke om bilen er forsikret eller ikke. Vedr manglende EU godkjenning så kan det jo være alvorlige feil på bilen feks bremsene. Bf er ikke handy, sp han skrur ikke bil selv. Han har én kompis som kan skru men han jobber en del utenlands. Anonymkode: 51096...c86
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Tips politiet. Anonymkode: 0dc20...e90 5 4
Hr. Aktiv Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du behøver å ha egen forsikring på barna dine om noe skulle skje når faren deres er så uansvarlig. Anonymkode: 5fbfa...378 Er ikke dette uansett en selvfølge når man har barn?
MapleSirup Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Er ikke dette uansett en selvfølge når man har barn? Nei, det er det ikke. Vi har folketrygden. Men Ts, du bør jo anmelde ham. Gjør det anonymt og hold det helt for deg selv for all fremtid. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Nei, det er det ikke. Vi har folketrygden. Men Ts, du bør jo anmelde ham. Gjør det anonymt og hold det helt for deg selv for all fremtid. Bryr politiet seg om dette utenom kontroller da? Anonymkode: 51096...c86
Hr. Aktiv Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Nei, det er det ikke. Vi har folketrygden. Men Ts, du bør jo anmelde ham. Gjør det anonymt og hold det helt for deg selv for all fremtid. Ja folketrygden vil jo hjelpe om barnet blir sittende f.eks. i rullestol.
MapleSirup Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bryr politiet seg om dette utenom kontroller da? Anonymkode: 51096...c86 Ja. Det er derfor de har kontroller…. 1
MapleSirup Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (10 minutter siden): Ja folketrygden vil jo hjelpe om barnet blir sittende f.eks. i rullestol. Ja og all tenkelig behandling. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Folketrygden skal per definisjon hjelpe ja, men det kan være en helvetes jobb for å få noe gjennom hos nav. Og en evt ung før er sannelig ikke bare bare å leve på heller om det skulle blitt utfallet. TS, ikke tro om for forsikringen du har på barna. Les vilkårene! Og hvis du finner ut at bf ikke har tatt EU-kontroll, så ringer du politet når du vet han er ute og kjører (gjerne på vei til dere) og melder i fra. Anonymkode: 0fe85...b8f 1
Hr. Aktiv Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 MapleSirup skrev (7 timer siden): Ja og all tenkelig behandling. At det går an å være så naiv? Hva med bolig og andre ting folketrygden IKKE dekker? Du blir ikke akkurat rik som ufør. 1
Mt3 Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 Om bilen ikke har gjeldende forsikring så kan politiet klippe skiltene, det samme om EU kontrollen har blitt 'glemt' eller feil ikke er rettet innen gitt frist. Klart du kan høre med ditt forsikringsselskap hvordan reglene er om far tar med barnet i bil uten godkjent eu-kontroll, forsikring eller uten gyldig førerkort. Så mange udugelige samværsforeldre som finnes så er du helt sikkert ikke alene om problemstillingen. 2 1
MapleSirup Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (38 minutter siden): At det går an å være så naiv? Hva med bolig og andre ting folketrygden IKKE dekker? Du blir ikke akkurat rik som ufør. Du blir ikke rik av en ulykkesforsikring heller. Jo mer man støtter oppunder private ordninger jo større klasseforskjeller får du. Alle har ikke råd til barneforsikring og det skal ikle være nødvendig. For meg personlig har det aldri vært et alternativ. Det ville ikke endret noe for meg om jeg eller barna fikk penger av Storebrand ved skade. Vi ville klart oss like fint uansett. Så, nei, det er ikke naivt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 Syns ikke du kan nekte på grunnlag av litt sen eu eller forsikring. Syns ikke du skal sitte å følge med på det på nett, eller kontakte politiet. Stort sett blir skiltene fort tatt i de situasjonene så sant man bor i vanlig størrelse by. Anonymkode: 1cb56...476 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bf har en lei tendens til å «glemme» å betale bilforsikring eller EU godkjenne bilen. Mye av «glemmingen» er bare dårlig prioritering av økonomien og rett og slett dårlig råd. Jeg kan lett følge med på EU godkjennelser, men ikke forsikringer. Hva skjer om barna sitter på og det skjer en ulykke, er barna på noen som helst måte forsikret ved feks ufør Vi bor ikke sammen. Anonymkode: 51096...c86 Meld til barnevernet. Dårlig økonomi er bekymringsmelding. Anonymkode: 63387...fc9 1
Hr. Aktiv Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 MapleSirup skrev (8 minutter siden): Du blir ikke rik av en ulykkesforsikring heller. Jo mer man støtter oppunder private ordninger jo større klasseforskjeller får du. Alle har ikke råd til barneforsikring og det skal ikle være nødvendig. For meg personlig har det aldri vært et alternativ. Det ville ikke endret noe for meg om jeg eller barna fikk penger av Storebrand ved skade. Vi ville klart oss like fint uansett. Så, nei, det er ikke naivt. Rik blir du ikke, men du får en sjanse til å starte gjeldfri slik at trygda rekker litt lenger. Ved slik ulykkeforsikring vet jeg bidrar med 7 mill + ved ryggmargsskade om du bruker riktig advokat. Men du gjør som du vil. En ting er sikkert er at Jonas kommer ikke løpende etter deg med pengesekken om dine barn skulle være uheldig i lek, fritidsaktiviteter eller i trafikken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå