Gå til innhold

Kristiansand- safaricamp eller hotell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Endelig skal vi til dyreparken, 3 dager. Jenta vår er 6 år og gleder seg stort.

Vi skal ha ei natt i Kardemommeby. 
Vi trenger å bestille to netter til. Det står mellom safaricamp eller hotell. Safaricamp blir ca 5000,- for to netter. Da er det telt uten bad og wc.

hotell kommer på ca 5 500,- for to netter.

så begge alternativene er relativt dyre- men kommer da ganske likt ut prismessig.

noen som har bodd på safaricamp? 
Noen tips ellers, til hva vi bør velge? 

Anonymkode: 9d919...70b

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde på safaricampen, i ett av de teltene som ligger på en flytebrygge på vannet. Det var helt FANTASTISK, og en stor del av totalopplevelsen for vår del. Ungene sto opp om morgenen og matet ender rett utenfor, og vi hadde privat show med sjørøverbåtene mange ganger om dagen, da sjøslaget foregår rett utenfor safaripark-teltene.

Hadde jeg ikke fått et av teltene på vannet, ville jeg vært mer i tvil. Men beliggenheten er veldig bra, altså, og det var lett tilgang på do og dusj.

Anonymkode: 46ac2...313

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bodde på safaricampen, i ett av de teltene som ligger på en flytebrygge på vannet. Det var helt FANTASTISK, og en stor del av totalopplevelsen for vår del. Ungene sto opp om morgenen og matet ender rett utenfor, og vi hadde privat show med sjørøverbåtene mange ganger om dagen, da sjøslaget foregår rett utenfor safaripark-teltene.

Hadde jeg ikke fått et av teltene på vannet, ville jeg vært mer i tvil. Men beliggenheten er veldig bra, altså, og det var lett tilgang på do og dusj.

Takk for svar☺️
det høres jo kjempefint ut dette med showene. Kanskje det er vært prisen, selv om det er like dyrt som hotell 😅

kanskje det går an å høre med dyreparken, om de vet hvor teltet vi bestiller- ligger- eller om det blir bestemt nærmere ankomst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk for svar☺️
det høres jo kjempefint ut dette med showene. Kanskje det er vært prisen, selv om det er like dyrt som hotell 😅

kanskje det går an å høre med dyreparken, om de vet hvor teltet vi bestiller- ligger- eller om det blir bestemt nærmere ankomst. 

Vi hadde et slik:

https://www.dyreparken.no/opplevelser/4-sengs-safaritelt-i-vannkanten-uten-bad/

AnonymBruker
Skrevet

Abra havn er ikke et alternativ da? Abra havn stiller omtrent likt som Dyreparken når det gjelder opplevelse for våre unger.

Anonymkode: 7d1cf...0f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Abra havn er ikke et alternativ da? Abra havn stiller omtrent likt som Dyreparken når det gjelder opplevelse for våre unger.

Anonymkode: 7d1cf...0f9

Sjekket ut det og- på de datoene vi skal dit, men det var dessverre utsolgt. Men uansett takk for tips:)

Nå er det bestilt safaritelt uten bad- så tror det blir bra. To netter i safaritelt og ei natt i Kardemommeby. Da er det bare å begynne å glede seg:) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sjekket ut det og- på de datoene vi skal dit, men det var dessverre utsolgt. Men uansett takk for tips:)

Nå er det bestilt safaritelt uten bad- så tror det blir bra. To netter i safaritelt og ei natt i Kardemommeby. Da er det bare å begynne å glede seg:) 

Så gøy!!! God tur!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så gøy!!! God tur!

Tusen takk😃

AnonymBruker
Skrevet

Bare til info - de teltene er faktisk telt. Vi holdt på å fryse ihjel. Jentungen gråt begge kveldene for hun var så kald, og vi lå fullt påkledd tett i tett for å holde varmen om natta. Vi fikk låne en varmeovn den andre natten, men den hjalp ikke så veldig. 
Vi var nok litt uheldig med været, men vi bor i Norge, så det er jo vanskelig å planlegge. Så jeg ville tatt med varme klær i tilfelle, og om man fryser lett, hadde jeg heller valgt hotell.

Anonymkode: e7713...e78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare til info - de teltene er faktisk telt. Vi holdt på å fryse ihjel. Jentungen gråt begge kveldene for hun var så kald, og vi lå fullt påkledd tett i tett for å holde varmen om natta. Vi fikk låne en varmeovn den andre natten, men den hjalp ikke så veldig. 
Vi var nok litt uheldig med været, men vi bor i Norge, så det er jo vanskelig å planlegge. Så jeg ville tatt med varme klær i tilfelle, og om man fryser lett, hadde jeg heller valgt hotell.

Takk for svar🤗 Har bestilt, men det kan jo avbestilles. Skal høre med resten av familen, hva de tror om det. Dette koster jo like mye som hotell- så hvis det er litt «så som så» er det kanskje bedre med hotell? 
Vi er forøvring vant til å ligge i telt- men uansett greit å vite. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar🤗 Har bestilt, men det kan jo avbestilles. Skal høre med resten av familen, hva de tror om det. Dette koster jo like mye som hotell- så hvis det er litt «så som så» er det kanskje bedre med hotell? 
Vi er forøvring vant til å ligge i telt- men uansett greit å vite. 

Dersom dere er vant til å ligge i telt med barn, så tenker jeg det går helt fint. Da er de vant til det å bo litt enkelt.
Jenta vår var nok litt for ung, 5 år, og hadde nok ikke den rette eventyrlysten til den type overnatting. Det hadde passet bedre nå når hun fyller 7.
Etter en lang dag i parken ble kulden det som tippet lasset for henne. Dagen etter regnet og blåste det en del, og det var ikke så veldig hyggelig å sitte inne i teltet med en dødstrøtt, kald unge som nektet å gå ut.

Men da var de ansatte i parken helt fantastiske! For en service man får på den plassen! Vi spurte en ansatt om råd til litt enkle, varme områder å ta henne med til, og da kom ikke mindre enn tre av dyrepasserne og hentet oss, og hun fikk være dagens spesielle assistent på mating av flere forskjellige dyr. Jeg får tårer i øynene fortsatt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/29/2022 den 12.00):

Takk for svar☺️

"Vært prisen"? Hva mener du?

Anonymkode: e9fd3...3a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

"Vært prisen"? Hva mener du?

Anonymkode: e9fd3...3a2

Skrivefeil. Beklager. Mente altså at selv om det kan bli kaldt i teltene, og det er like dyrt som ett varmt hotellrom med basseng og frokost, kan det være kult å bo i teltene.

Jeg har litt skriveproblemer, så beklager at det ble feil. Hvis det var det du mente da. Ellers prøvde jeg å forklare her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dersom dere er vant til å ligge i telt med barn, så tenker jeg det går helt fint. Da er de vant til det å bo litt enkelt.
Jenta vår var nok litt for ung, 5 år, og hadde nok ikke den rette eventyrlysten til den type overnatting. Det hadde passet bedre nå når hun fyller 7.
Etter en lang dag i parken ble kulden det som tippet lasset for henne. Dagen etter regnet og blåste det en del, og det var ikke så veldig hyggelig å sitte inne i teltet med en dødstrøtt, kald unge som nektet å gå ut.

Men da var de ansatte i parken helt fantastiske! For en service man får på den plassen! Vi spurte en ansatt om råd til litt enkle, varme områder å ta henne med til, og da kom ikke mindre enn tre av dyrepasserne og hentet oss, og hun fikk være dagens spesielle assistent på mating av flere forskjellige dyr. Jeg får tårer i øynene fortsatt.

Ok, men da går det sikkert greit. Barnet har bodd i telt flere ganger- også på fjellet i ganske kaldt vær. Så da går det sikkert fint. Virker veldig kjekt å være såpass nærme parken - og få med seg show osv.

Ååå, så utrolig snille de var da! Snakk om service og omsorg. Blir rørt selv jeg😅 

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i Safaritelt 3 netter med barn på 1,4 og 8 år. Var kaldt to netter,da vi ikke var så heldige med været, men det gikk veldig fint😊. De eldste sitter igjen med gode minner og vil heller overnatte i teltene enn i Abrahavn. 

Anonymkode: 12e38...a75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bodde i Safaritelt 3 netter med barn på 1,4 og 8 år. Var kaldt to netter,da vi ikke var så heldige med været, men det gikk veldig fint😊. De eldste sitter igjen med gode minner og vil heller overnatte i teltene enn i Abrahavn. 

Anonymkode: 12e38...a75

Takk for svar! Så fint å høre:)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...