Gå til innhold

Top 3 dine beste heavy metal band ?

Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Entern skrev (51 minutter siden):

Alcest💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

At metall kan være så vakkert er nesten ufattelig! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pia mater skrev (Akkurat nå):

At metall kan være så vakkert er nesten ufattelig! 

Alcest lager skikkelig nydelig musikk 😀 perfekt blanding av metal og shoegaze 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

For min del gikk det i Undeceived litt. Eller: introen til Shelter på repeat 😆 Er noe med trommene der, jeg kan ikke forklare det 🍰

Børud er og blir for 80talls vokalt for meg i den sjangeren (bare fordi jeg ikke foretrekker det), men ellers er han jo helt sinnsyk som vokalist - også innen mer 80rock/metal. Bare jeg som ikke gidder sjangeren 80liksom :P 

Ja, Undeceived gikk det i her også. 

Liker heller ikke noe særlig av det 80-talls greiene. Det bare treffer ikke meg 😊

Entern skrev (1 time siden):

De er absolutt metal alle sammen 😀

Paradise Lost har jeg forresten vært fan av i 25 år 😀

Ja, men ikke heavy metal om man skal være litt pirkete 😁

Ok, bare 20 år 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (Akkurat nå):

Ja, Undeceived gikk det i her også. 

Liker heller ikke noe særlig av det 80-talls greiene. Det bare treffer ikke meg 😊

Ja, men ikke heavy metal om man skal være litt pirkete 😁

Ok, bare 20 år 😊

Nei Paradise lost har vel variert mellom death metal, death/doom, doom metal, goth metal, goth rock…og tilbake igjen😀

Kommer vel an på om man mener «heavy metal = metal» eller «heavy metal = NWOBHM og annen tidlig metal evt. inkludert power metal (spesielt US power metal) og speed metal og noe doom og thrash» 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, Alcest, The Ocean og Conan er kjempebra metal band men ikke «heavy metal» som i «musikk som høres ut som noe a la Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest eller Motörhead» 😅 (ikke at de banda høres så like ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favorittbandet mitt er AC/DC. Men er det snakk om metal, ligger Black Sabbath, Motorhead og Judas Priest på topp. Men som det blir nevnt er det vanskelig å bare velge tre. Jeg synes den beste metal-musikken er fra 70 og 80-tallet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 23.10):

hehe ok, det er godt å høre da. Jeg tenker på sånne folk med laaaangt svart hår, blek hud som går rundt og headbanger. Det er noe av det kleineste jeg ser. 

Anonymkode: db875...7e6

Jeg faller for dem :D

Og metal-huer er faktisk noen av de greieste og tryggeste folka man finner. Politiet i Haugesund sa for noen år siden at det hadde ikke vært bråk den helga som Karmøygeddon var på de ti årene de hadde holdt festivalen i Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (7 timer siden):

Jeg faller for dem :D

Og metal-huer er faktisk noen av de greieste og tryggeste folka man finner. Politiet i Haugesund sa for noen år siden at det hadde ikke vært bråk den helga som Karmøygeddon var på de ti årene de hadde holdt festivalen i Haugesund.

Ja vi metal-huer er notorisk ikke-voldelige 😄har tilmed blitt nevnt på Med All Respekt (alle gutta bortsett fra Abu liker en eller annen form for metal, Anders har spilt utdrag av Dark Funeral sanger flere ganger 😆).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1: Death
  • 2: Nile
  • 3: Dying Fetus

Nummer 1 og 2 er soleklare. Slet litt med å bestemme meg for nummer 3, men det ble Dying Fetus. Destroy the Opposition er en klassiker.

Anonymkode: af3ad...313

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):
  • 1: Death
  • 2: Nile
  • 3: Dying Fetus

Nummer 1 og 2 er soleklare. Slet litt med å bestemme meg for nummer 3, men det ble Dying Fetus. Destroy the Opposition er en klassiker.

Anonymkode: af3ad...313

Death og Nile er fantastiske, Nile har lagd et par av mine absolutte favoritt death metal plater (In Their Darkened Shrines og Black Seeds of Vengeance), på sitt beste er de like bra som Bolt Thrower (som jeg nok ville ha puttet på 1. plass på min death metal liste. Jada de startet som grindcore/deathgrind men likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (2 minutter siden):

Death og Nile er fantastiske, Nile har lagd et par av mine absolutte favoritt death metal plater (In Their Darkened Shrines og Black Seeds of Vengeance), på sitt beste er de like bra som Bolt Thrower (som jeg nok ville ha puttet på 1. plass på min death metal liste. Jada de startet som grindcore/deathgrind men likevel).

...for Victory🤘🏻 Synd de har gitt seg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (5 minutter siden):

...for Victory🤘🏻 Synd de har gitt seg. 

Ja enig de var så geniale. 😢

Finnes en del band som har litt lignende lyd da, som Hail of Bullets, men de er ikke like bra (absolutt bra men ikke like bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 timer siden):

Ja vi metal-huer er notorisk ikke-voldelige 😄har tilmed blitt nevnt på Med All Respekt (alle gutta bortsett fra Abu liker en eller annen form for metal, Anders har spilt utdrag av Dark Funeral sanger flere ganger 😆).

De mest problematiske konsertmenneskene er visst fjortisjenter og de som er på rap-konserter.

Anonymkode: 2261d...86c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De mest problematiske konsertmenneskene er visst fjortisjenter og de som er på rap-konserter.

Anonymkode: 2261d...86c

Jepp, særlig sistnevnte så vidt jeg skjønner, men fjortisjenter som skal se idolet sitt blir jo helt sprø, det har egentlig ikke forandret seg så mye på 60+ år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (15 minutter siden):

Ja enig de var så geniale. 😢

Finnes en del band som har litt lignende lyd da, som Hail of Bullets, men de er ikke like bra (absolutt bra men ikke like bra).

Det som var kult med Bolt Thrower var at de hadde en kvinne på bass. Det er badass. 

Men vi har jo Blood Red Throne fra Kristiansand, de er bra. Så de sist på Spetakkel Festivalen. 

Endret av Kate Upton
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (1 minutt siden):

Det som var kult med Bolt Thrower var at de hadde en kvinne på bass. Det er badass. 

Men vi har jo Blood Red Throne fra Kristiansand, de er bra. Så de sist på Spetakkel Festivalen. 

Ja, hun var skikkelig badass! 

Ja det er sant! 😊 Norske death metal band får jo ikke så mye oppmerksomhet dessverre 😥 men er absolutt til stede 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolt Thrower. 

Ga ut en lang rekke aldeles fortreffelige album, helt til de konkluderte med at de aldri kom til å kunne lage noe bedre album enn det siste de hadde gitt ut; og så ga de seg. 

Respekt, for alltid.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...