Gå til innhold

Top 3 dine beste heavy metal band ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Be'lakor

Opeth (da de enda drev med metal) 

Dream Theater (kanskje mest nostalgi, men skivene fra 90 og tidlig 00 er helt ville) 

Anonymkode: b217f...802

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hehe ok, det er godt å høre da. Jeg tenker på sånne folk med laaaangt svart hår, blek hud som går rundt og headbanger. Det er noe av det kleineste jeg ser. 

Anonymkode: db875...7e6

Jeg synes det er greit når man er ung og hvis man spiller i band. Og respekterer folk som holder stilen så lenge det ikke er krampaktig 😅

Men alltid gøy å si «jøss, god smak, det bandet er konge!» til ungdom med bandskjorter de tenker sikkert «hø!? Har den gamlisdusten som sikkert liker DDE* hørt om favorittbandet mitt!!!???🤯🤯🤯🤯»

*=aldri likt DDE, fytterakkern. Vil jeg høre rølpemusikk hører jeg Motörhead 🤟eller Venom 🤟

Men når det blir en sånn pretensiøs black metal greie så er det veldig kleint ja. 🥴 Jeg var en pretensiøs black metal fyr sjøl for 25 år siden bare så det er sagt 😵🥴

Skrevet

Anbefaler forresten alle nettstedet/bloggen Angry Metal Guy, veldig bra reviews der, oppdaget mange kule band pga. AMG😀

• Liker 1
  • 9 måneder senere...
Skrevet

ikke i rekkeføle men lifelover, cerebral bore og revenge. Men det er så mange andre band jeg elsker like mye😊

Skrevet
AprilLudgate skrev (På 28.4.2022 den 12.13):

Haha, vi er musikktwins 😂

Men skal vi se - ikke helt kanskje om jeg MÅ velge kun 3.

Da blir det:

Meshuggah, Tool, Kriegsmachine. 

Men Gojira og Mastodon er høyt oppe der de og altså. Hørte uten å overdrive på The heaviest matter of the universe HVER BIDIGE MORGEN på vei til jobb i sikkert 2 år i strekk 😂 Og Bleed av Meshuggah. 

Fikk du sett Tool live da? 🤔

Skrevet

tool, rammstein, thin lizzy/iron maiden. 

Skrevet
os Maxilla skrev (På 28.4.2022 den 12.09):

Pantera og Lamb of God er mine soleklare favoritter. Har kronisk hjertesorg over at jeg aldri kommer til å få se Pantera live.

Den hjertesorgen din kan leges nå. Pantera kommer til tons of rock i juni.

Anonymkode: 85c51...86e

Skrevet

De kan vel neppe kalles for heavy metal, men mye annet i tråden som heller ikke er det så jeg kan legge til noen flere. Helt umulig å velge 3, men kan nevne noen jeg alltid kommer tilbake til og som har vært med meg i årevis. 

Gojira 

Green Carnation 

Paradise Lost. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
DeLorean skrev (1 time siden):

Fikk du sett Tool live da? 🤔

Nei 😭😭😭 Prøvde meg for gøy i køen kl 09.01 og var omtrentlig nr 5tusen eller noe i kø 😅

Men Spektrum er kjipt da. Så Mastodon der og konkluderte med at neitakk til konsertscenen. 

Men du var der jo - var det fantastisk? (Si nei 🥲🫠🥲)

Elaine Marley skrev (49 minutter siden):

De kan vel neppe kalles for heavy metal, men mye annet i tråden som heller ikke er det så jeg kan legge til noen flere. Helt umulig å velge 3, men kan nevne noen jeg alltid kommer tilbake til og som har vært med meg i årevis. 

Gojira 

Green Carnation 

Paradise Lost. 

Green Carnation? 😅 Den har jeg aldri hørt noen nevne.

Kunne like det når Transet var på vokal mest fordi jeg liker han som musiker, men ellers mja. Taklet aldri kvinnevokalen da.  

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Nei 😭😭😭 Prøvde meg for gøy i køen kl 09.01 og var omtrentlig nr 5tusen eller noe i kø 😅

Men Spektrum er kjipt da. Så Mastodon der og konkluderte med at neitakk til konsertscenen. 

Kunne like det når Transet var på vokal mest fordi jeg liker han som musiker, men ellers mja. Taklet aldri kvinnevokalen da.  

Hm, ok. Både Transet som vokalist og kvinnelig vokal er ikke noe de har pleid å ha. Kun gjestemusikere. Vanligvis har de kun mannlig vokal. 

Endret av Elaine Marley
Skrevet

Sabaton er nummer én for øyeblikket. Etter det er det Children of Bodom og Majestica. 

Skrevet
AprilLudgate skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg synes det var kanonbra! Lyden var ganske ok og. Totalt mobilforbud, men på den siste låta Invincible fikk alle lov til å filme! Glad jeg gjorde det, fint minne 😊

Tool er noe for seg selv. Låtene, oppbyggingen, riffene, trommingen til Danny. Det er noe utenomjordisk over det hele 😍

De er så vilt samspilte!

Skrevet
Elaine Marley skrev (2 minutter siden):

Hm, ok. Både Transet som vokalist og kvinnelig vokal er ikke noe de har pleid å ha. Kun gjestemusikere. Vanligvis har de kun mannlig vokal. 

Ja, de har hatt Kjetil Nordhus lenge.

Men var ikke Transet i starten da - type 1997(?)-litt utover? Det var da jeg kjente hørte på platene innimellom. 
De står oppført som gjestevokalister, men jeg innbiller meg at de var i starten-ish og så etterhvert og egentlig litt sent kom Nordhus på banen. Usikker på om det var en ny oppstart eller hva. 

Jeg kan og være HELT på bærtur her, men jeg trodde en til gitarist var innom her (Cederberg som også spilte i Animal Alpha og vel også Transit til Transet). Dette er tatt så ekstremt fritt fra hukommelsen st jeg knapt bør bli sitert 😅.

Og der kom jeg jo på: Animal Alpha!

Ikke favoritt i det hele tatt, men veldig bra. Særlig Bundy selvsagt. ikke metal, men….bittelitt? 

Og om vi skal virkelig på mimringens vei så minnes jeg at Extol hadde iallefall ei plate jeg kjøpte. Litt OT siden ei heller de er favoritt. 

Skrevet (endret)
DeLorean skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg synes det var kanonbra! Lyden var ganske ok og. Totalt mobilforbud, men på den siste låta Invincible fikk alle lov til å filme! Glad jeg gjorde det, fint minne 😊

Tool er noe for seg selv. Låtene, oppbyggingen, riffene, trommingen til Danny. Det er noe utenomjordisk over det hele 😍

De er så vilt samspilte!

🥲 Ja 😭🥲

Så de sist for tusen år siden på Quart liksom. Snufs. Fikk nesten hjerteattakk av pur glede og eufori. 

Siste plata er dog ikke favoritten, selv om den også er 🥰

Fortysix&two tror jeg må være favorittlåt. Kanskje. Eller 🤷‍♀️

Meshuggah spiller nå snart, kjemme meg ikke der heller gitt. HYLGRIN 😭🫠

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Skrevet

Metallica, Guns n’roses og Def Leppard. 

Anonymkode: bffda...79e

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Ja, de har hatt Kjetil Nordhus lenge.

Men var ikke Transet i starten da - type 1997(?)-litt utover? Det var da jeg kjente hørte på platene innimellom. 
De står oppført som gjestevokalister, men jeg innbiller meg at de var i starten-ish og så etterhvert og egentlig litt sent kom Nordhus på banen. Usikker på om det var en ny oppstart eller hva. 

Jeg kan og være HELT på bærtur her, men jeg trodde en til gitarist var innom her (Cederberg som også spilte i Animal Alpha og vel også Transit til Transet). Dette er tatt så ekstremt fritt fra hukommelsen st jeg knapt bør bli sitert 😅.

Og der kom jeg jo på: Animal Alpha!

Ikke favoritt i det hele tatt, men veldig bra. Særlig Bundy selvsagt. ikke metal, men….bittelitt? 

Og om vi skal virkelig på mimringens vei så minnes jeg at Extol hadde iallefall ei plate jeg kjøpte. Litt OT siden ei heller de er favoritt. 

Jeg husker ikke helt det der. Det er såpass lenge siden 😊

Det er mulig. Jeg har ikke hørt om det bandet. 

Extol kjøpte jeg også en plate av. Kanskje den samme. Den var ganske bra som jeg husker, men ikke favoritt her heller. 

Skrevet
Elaine Marley skrev (58 minutter siden):

Jeg husker ikke helt det der. Det er såpass lenge siden 😊

Det er mulig. Jeg har ikke hørt om det bandet. 

Extol kjøpte jeg også en plate av. Kanskje den samme. Den var ganske bra som jeg husker, men ikke favoritt her heller. 

For min del gikk det i Undeceived litt. Eller: introen til Shelter på repeat 😆 Er noe med trommene der, jeg kan ikke forklare det 🍰

Børud er og blir for 80talls vokalt for meg i den sjangeren (bare fordi jeg ikke foretrekker det), men ellers er han jo helt sinnsyk som vokalist - også innen mer 80rock/metal. Bare jeg som ikke gidder sjangeren 80liksom :P 

Skrevet
Elaine Marley skrev (3 timer siden):

Gojira 

Green Carnation 

Paradise Lost. 

De er absolutt metal alle sammen 😀

Paradise Lost har jeg forresten vært fan av i 25 år 😀

Skrevet

Gojira, Ghost og Alcest! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
pia mater skrev (17 minutter siden):

Gojira, Ghost og Alcest! 

Alcest💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...