AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Er venner med et søskenpar på face, og gjennom hele pandemien så har disse postet innlegg som viser at de er motstandere av vaksine og myndighetenes håndtering av pandemien, at myndighetene bare er ute etter å skade befolkningen osv. I tillegg er de religiøse, og poster også mye som har med religion og gjøre. Nå er det på'n igjen, bare at nå er det myndighetenes håndtering av krigen de er opptatt av og klager over. Ja, det er greit å engasjere seg, men det virker som at de absolutt skal gå imot myndiheter og folks meninger og holdninger. Det virker nesten som de tilhører en slags sekt eller gruppe der de støtter hverandres holdninger og meninger om pandemi og krig. Ja jeg vet at jeg bare kan slette de, jeg vet også at jeg bare kan scrolle forbi - noe jeg stort sett gjør. Er det flere som opplever noe av det samme? Anonymkode: 2ae00...9d6 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Du kan lese om det her: https://marcusoscarsson.se/tyskland-antivaxxare-tar-stallning-for-putinregimen/ Du er ikke den eneste som har lagt merke til dette. Anonymkode: d9369...9bc 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 De jeg vet om som er vaksinemotstandere og babler i vei om alt av konspirasjonsteorier og greier om korona, er også de samme som ikke med et ord har nevnt angrepet på Ukraina, og om de har gjort det, så er det i favør for Russland. Jeg dauer faen meg. Anonymkode: 19c9d...ea5 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Wow, så det er ikke bare jeg som har lagt merke til det 😮 Jeg tenkte at det kanskje bare var dette søskenparet som var litt spesielle - spesielt under pandemien, men la også merke til hva de har postet nå under krigen i Ukraina. ts Anonymkode: 2ae00...9d6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Dagsavisen har en artikkel om dette, men den er bak betalingsmur. En venn av meg er lik. Han er verdens flotteste og fineste fyr for oss som kjenner han, men dessverre har har han fått for seg at corona er arrangert av myndighetene og at vaksiner er for å kontrollere befolkningen. Han syntes synd på alle oss som ikke "ser" dette. Nå er det Ukraina som er det store samtaletemaet for han. Han ser daglig på YouTube videoer med folk som opplyser om at krigen er staget osv. Og ser på det som hans plikt å opplyse oss andre sauene om at "Putin er jo ikke slem, han har faktisk måttet tåle mye, skjønner godt at begeret renner over" osv. Han støttet også Trump (selvfølgelig). I tillegg er månelandingen fake (spilt inn i studio i USA) og jorden er nok ikke rund. Nei, det nytter ikke å gå i dialog med han, har forsøkt lenge nå og kommer ingen vei. Anonymkode: 4634f...884 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 Er ikke dette ganske åpenbart? Begge deler handler om å ikke stole på myndighetene. Anonymkode: a8b1a...aba 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er ikke dette ganske åpenbart? Begge deler handler om å ikke stole på myndighetene. Anonymkode: a8b1a...aba Ja, det er nok det som ligger til grunn. En fundamental mistro til all informasjon fra myndighetene og det som er den vanlige oppfatningen gjør at de tilsynelatende ukritisk inntar det motsatte standpunkt. Det er et underlig fenomen. Anonymkode: afa4b...4fe 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 22.46): Dagsavisen har en artikkel om dette, men den er bak betalingsmur. En venn av meg er lik. Han er verdens flotteste og fineste fyr for oss som kjenner han, men dessverre har har han fått for seg at corona er arrangert av myndighetene og at vaksiner er for å kontrollere befolkningen. Han syntes synd på alle oss som ikke "ser" dette. Nå er det Ukraina som er det store samtaletemaet for han. Han ser daglig på YouTube videoer med folk som opplyser om at krigen er staget osv. Og ser på det som hans plikt å opplyse oss andre sauene om at "Putin er jo ikke slem, han har faktisk måttet tåle mye, skjønner godt at begeret renner over" osv. Han støttet også Trump (selvfølgelig). I tillegg er månelandingen fake (spilt inn i studio i USA) og jorden er nok ikke rund. Nei, det nytter ikke å gå i dialog med han, har forsøkt lenge nå og kommer ingen vei. Anonymkode: 4634f...884 Jeg støtter han på det ang korona og krigen.Dette er en fyr som virkelig har skjønt det! Anonymkode: 1daae...b02
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 14.01): Ja, det er nok det som ligger til grunn. En fundamental mistro til all informasjon fra myndighetene og det som er den vanlige oppfatningen gjør at de tilsynelatende ukritisk inntar det motsatte standpunkt. Det er et underlig fenomen. Anonymkode: afa4b...4fe Hvorfor i alle dager skal man tro på regjeringen når alt de kommer med er sprøyt?De som tror på regjeringen er jammen meg naive..Begynn å tenke selv og åpne opp øynene.Det meste her i verden er ikke slik det blir fremstilt i media.Begynn å gjør litt research sjøl så finner dere svar på en del selv..Pandemien var menneskeskapt..Det for å igangsette "The great reset"..Google det om du lurer på hva det er ..Mannen bak dette er en like gal tulling som Hitler. Anonymkode: 1daae...b02 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Har ikke lagt merke til det. Har bare en antivaxer på facebook og jeg gikk inn på profilen hans nå for å sjekke og han skriver både om Ukraina og Syria og at krig er forferdelig. Anonymkode: e6f4e...ec7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Confirmation bias er sterk i denne tråden. Anonymkode: d8bfe...948 2
Elaine Marley Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Kipling Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 Tja... jeg kan forsåvidt gi mitt intrykk av det som en som syns myndighetene har feilet hardt i både håndteringen av pandemien og ukraina. Mitt intrykk er at vi har svake ledere som ikke tør å si nei til amerikanerne, og at amerikanernes ledere er maktgale raringer som beveger seg mer og mer mot en autoritær linje, og de forventer at de skal kunne styre hvordan resten av verden lever, samt sine egne innbygere. Derfor tror de det er greit å låse folk inne i 2 år og nærmest tvangsvaksinere dem, og derfor tror de også det er greit å blande seg i en grensekonflikt mellom to land vi ikke har noen allianse til, og å skulle presse resten av verden til å være med på det. Det er den samme arrogansen som er opphavet til begge tingene, og hvis man har et problem med det verdenssynet og den holdningen så er det naturlig at man kommer til å være motstander av håndteringen i begge sakene. Og tillitt (eller mangel derpå) til mediene spiller selvsagt også inn. De samme tullingene som har promotert den ene fiaskoen promoterer nå den andre, og da er jeg rimelig skeptisk. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me... om du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 6 minutter siden, Kipling said: Mitt intrykk er at vi har svake ledere som ikke tør å si nei til amerikanerne, og at amerikanernes ledere er maktgale raringer som beveger seg mer og mer mot en autoritær linje, og de forventer at de skal kunne styre hvordan resten av verden lever, samt sine egne innbygere. USA er de som kan beskytte oss. Så da må vi nesten være servile overfor dem. Anonymkode: 00750...e39
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 21.49): De jeg vet om som er vaksinemotstandere og babler i vei om alt av konspirasjonsteorier og greier om korona, er også de samme som ikke med et ord har nevnt angrepet på Ukraina, og om de har gjort det, så er det i favør for Russland. Jeg dauer faen meg. Anonymkode: 19c9d...ea5 Jeg kjenner en del hardbarkede corona- og vaksinefornektere, de er alle fullstendig oppslukt i Ukraina. Russere er ifølge dem satans verk. Vet at noen av dem har reist til Ukraina med mat og medisiner og. Så jeg har en litt annen oppfatning enn deg her 😅 Anonymkode: 9ea76...2d3
Kipling Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: USA er de som kan beskytte oss. Så da må vi nesten være servile overfor dem. Anonymkode: 00750...e39 Det er det første problemet, hvorfor i all verden har vi valgt en strategi som er basert på å ikke kunne forsvare oss selv i det hele tatt, men istedet satse på både beskyttelse og å ta ordre fra noen på andre siden av atlanterhavet? Og ja USA kan beskytte oss, men USA kan også dra oss inn i kriger vi ikke har noen grunn til å være en del av, og det er langt ifra opplagt at norske og amerikanske interesser er de samme. Er det noen som tror at en krig med russland vil påvirke Norge og USA på samme måte, med i nærheten av den samme risikoen? Hvis svaret er nei, så er det rimelig idiotisk å la de som har mindre å tape ta avgjørelser på vegne av de som har mer å tape. Og USA er en verdensmakt som er fallende, og faller i stor hastighet, mens Russland og Kina er på vei opp. Sammenligningen med et synkende skip virker relevant... Og selv om vi er avhengig av USA til en viss grad så betyr ikke det at vi bør eller må gjøre alt de sier. Vi er bundet til dem gjennom Nato, men hvor stor grad vi går vår egen vei innenfor det rammeverket er opp til oss. Terskelen for at de sier at de ikke gidder å støtte oss på tross av Nato er rimelig høy da det betyr at Nato er dødt, så det er ikke akkurat noe de kan trumfe gjennom som en pisk for å få oss til å gjøre alt de vil. Det at vi faktisk gjør alt de vil er et valg, og feil valg forårsaket av svake ledere etter min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå