Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har konkrete tips til gode truser og bukser, eller klær generelt den første tiden etter keisersnittet? 😅 Har to vaginale fødsler bak meg, men denne gangen går det mot keisersnitt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå opp et par størrelser i truser så de er romslige og ikke gnager noe sted. Cubus har flere gode, myke bukser som er ment til det jeg kaller "koseklær"😂 Lindex har også et godt utvalg av myke og stretchy klær som sitter behagelig.

Anonymkode: 6e1e6...2b4

AnonymBruker
Skrevet

myk bukse med høyt liv, enten med bred strikk eller med knyting.

Anonymkode: 3e204...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Brukte dei samme buksene og trusene som i graviditeten. Eg hadde ikkje planlagt keisersnitt, så hadde ikkje kjøpt inn klør for det, men det gjekk heilt fint. Følte plastereret på såret dekte såpass godt over at eg ikkje tenkte noko på at undertøy gnagde noko. 

Anonymkode: 6ef5b...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte myk selebukse. Var gull. Høye mammatruser. Pass på at trusene ikke har søm akkurat på såret.

Anonymkode: 70a32...8db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er mitt bidrag, etter KS for noen uker siden: For min del var det gull verdt å ha noen litt for store joggebukser (ikke gravidbukser, de har ofte sømmen akkurat der såret kommer). Også kjøpte jeg noen midjehøye truser på HM som kom godt med. Tror det var de som heter soothing briefs. Ellers var det godt med klær som var litt for store, og særlig på buksefronten lånte jeg litt av mannen de første 7-14 dagene.

Anonymkode: fde59...a32

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare vanlige, myke, litt vide klær - hadde bikinisnitt, og det er jo lavt nede. 

Anonymkode: 9b398...cfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde bare vanlige, myke, litt vide klær - hadde bikinisnitt, og det er jo lavt nede. 

Anonymkode: 9b398...cfa

Alle har bikinisnittt. Men der er ofte der trusa treffer, og kanten eller sømmen på buksa, så greit å ha noe som ikke strammer.

Anonymkode: 295f7...56b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gå opp et par størrelser i truser så de er romslige og ikke gnager noe sted. Cubus har flere gode, myke bukser som er ment til det jeg kaller "koseklær"😂 Lindex har også et godt utvalg av myke og stretchy klær som sitter behagelig.

Anonymkode: 6e1e6...2b4

Kan jeg spør hvorfor det blir keisersnitt? 

Har selv to keisersnitt bak meg, og husker ikke noen store utfordringer med klær. Er bare å unngå strikk/stramming akkurat over arret som ligger greit plassert under bukselinning og trusekanten☺️ Litt ubehag rundt arret første 2 ukene, men ikke verre enn sting etter revning ved vaginale fødsler vil jeg tro.

Anonymkode: 224a2...877

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Alle har bikinisnittt. Men der er ofte der trusa treffer, og kanten eller sømmen på buksa, så greit å ha noe som ikke strammer.

Anonymkode: 295f7...56b

Nei, alle har ikke bikinisnitt. Derimot er det rimelig å anta at planlagte keisersnitt som oftest blir bikinisnitt («tverrgående»/horisontale).

Kompliserte hastekeisersnitt kan bli både bikinisnitt, T-snitt og i noen få tilfeller vertikale («klassisk keisersnitt»).

Anonymkode: fde59...a32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg truser med høyt liv. De har jo vært i vinden lenge så de har mye fint og behagelig på f. Eks lindex eller kappahl. 

Brukte ellers de samme koseklærne fra graviditeten. Gravidtightsene ble for store etter kort tid. Men hadde også kjøpt noen fine sett med loungewear og brukt de under graviditet. De var fine på da, og etterpå 😊 brukte kjapt mine vanlige bukser, da jeg liker høyt liv og det meste er det. Hadde aldri vondt eller ubehag pga klær etter keisersnittene. 

Bandasjen fjernes etter noen timer eller en dag, hvis det er ukomplisert bikinisnitt med strips utenpå. 

Anonymkode: ad4f0...0d1

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg brukte gravidtightsene fra hm de første ukene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...