AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Hei jeg bor hjemme og er 19 år, jeg kjøpte meg en nintendo switch med pengene jeg har tjent selv på jobb, men føler jeg er så redd for at andre skal spille i den og ødelegge den, eller at jeg får så vidt spele i den selv for de ønsker å koble den til tv’n for da kan min nevø på 6 og niese på 9 spille på den og når de er på besøk.. nå høres jeg nokk gjerrig ut men kostet meg mye penger og disse barna er ikke så forsiktige med ting.. og vet at min søster og bror ikke har råd til og ersatte vis denne skulle blitt ødelagt eller kontrollene, føler meg gjerrig men den er ny så er så redd for den spesielt siden jeg brukte så mye penger selv på den, jeg kjøpte den ærlig til meg selv ikke til min nevø, niese eller familien min. Vil ikke at andre skal spille på den utenom vis 2 spillere og jeg føler meg mer komfortabel men mest med 2 Spillere ikke at noen skal spille på den uten at jeg vet.. Anonymkode: c66af...b38
Sensi Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Skjønner følelsen din, men det skal vel litt til for at det skal bli ødelagt. Du kan jo være der med dem de første gangene. Da ser du hvordan de bruker den. Tenker du blir beroliget. Når de er 6 år og 9 år så har de sluttet å sutte og bite på ting. Du kan også be dem vaske hendene først og ikke spise mens de holder på. Da unngår du kliss. Kliss kan du uansett tørke av, men det er unødvendig gris. Så ja, du bør låne den bort. Men vær der sammen med dem første gangene og forklar hva som er ok og hva som ikke er ok.
AprilLudgate Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Helt greit å si nei, men ikke spill når de er der. 18
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Fløff skrev (2 minutter siden): Helt greit å si nei, men ikke spill når de er der. Spiller ikke når de er der eller nevner den Anonymkode: c66af...b38
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Synes det er litt smålig, ja. Hvis du er veldig redd for den, så kan du være sammen med dem når de spiller og ha kontroll. Og ha strenge regler (vask hendene før spilling, ikke lov å herje mens man spiller, man må alltid sitte i sofaen mens man holder i kontrollen etc.) Anonymkode: 7b4f0...241 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Det er uaktuelt å låne bort min switch til barn, og jeg er en voksen dame Eneste er å spille partyspill sammen på tv. Men ingen får låne joycon, de er skjøre og tåler ikke hard bruk fra ivrige barn. Og de er dritdyre å erstatte. Kan foreldrene dine spytte i og kjøpe noen billige kontrollere til å spille på tv? Om ikke, så ville det blitt nei fra meg også - og ikke ha dårlig samvittighet for det! Anonymkode: 06f2c...90d 14
Lonelily Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Er niesen og nevøen ofte på besøk da? For å snu på det... Her har du jo muligheten til å være tidenes kuleste onkel! 😉 Syntes vel helt ærlig at du skal være kul og la de prøve av og til, men det er også greit å si at i dag passer det ikke. Blir bare litt kjipt å aldri si ja, kanskje? Switch er jo laget med tanke på at små barn skal kunne bruke og ha glede av den, tipper den tåler mye juling. Men si uansett fra at de må være forsiktige med den om de ønsker å bruke den en annen gang også. Barn på den alderen er ganske "store", de har også godt av å høre at dette er en dyr leke som du har jobbet mye for å ha råd til. Men at den kan bli ødelagt? Det tror jeg skal mye til, spesielt om den er koblet til tv. Da er det kun håndkontrollene de bruker, sant? 1
Kaptein Klein Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 (endret) . Endret 28. mars 2022 av Kaptein Klein . 1
AprilLudgate Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spiller ikke når de er der eller nevner den Anonymkode: c66af...b38 Helt innafor. Vår 8åring har fått switch til jul, og jeg er ikke gira på at unger som ikke er vant med disse skal låne. Du har spart penger selv, helt innafor å holde den litt under radaren. De er dyre 🤷♀️ Er deres foreldres ansvar å eventuelt kjøpe en om switch er det høyeste på ønskelista - ikke deg 😅 7
Miranda Bailey Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Jeg hadde aldri lånt bort noe dyrt dersom jeg visste vedkommende ikke hadde hatt råd til å kjøpe ny dersom den ble ødelagt. Dersom søsknene dine ønsker at barna sine skal spille på Switch så får de spare opp selv, det er dårlig å forvente at du skal låne i hytt og pine, spesielt når de vet at de ikke kan erstatte den om den blir ødelagt. Er så lei av foreldre som forventer at alle andre skal sette barna deres først. 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Nja....kommer an på hva du selv kommer til å spørre om å få låne etterhvert...bilen til søsken / foreldre når du skal ta førerkort fks...du får vurdere hva du selv vil ha som byttemiddel. Anonymkode: 5c026...30d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Fløff skrev (8 minutter siden): Helt innafor. Vår 8åring har fått switch til jul, og jeg er ikke gira på at unger som ikke er vant med disse skal låne. Du har spart penger selv, helt innafor å holde den litt under radaren. De er dyre 🤷♀️ Er deres foreldres ansvar å eventuelt kjøpe en om switch er det høyeste på ønskelista - ikke deg 😅 Ts Nei ikke gira når de er så ivrige og og løper hytt i pine øve alt og ikke sitter i ro samme med ps3 som tilhører mine foreldre. Anonymkode: c66af...b38 2
AprilLudgate Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts Nei ikke gira når de er så ivrige og og løper hytt i pine øve alt og ikke sitter i ro samme med ps3 som tilhører mine foreldre. Anonymkode: c66af...b38 De får låne den
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Lonelily skrev (17 minutter siden): Er niesen og nevøen ofte på besøk da? For å snu på det... Her har du jo muligheten til å være tidenes kuleste onkel! 😉 Syntes vel helt ærlig at du skal være kul og la de prøve av og til, men det er også greit å si at i dag passer det ikke. Blir bare litt kjipt å aldri si ja, kanskje? Switch er jo laget med tanke på at små barn skal kunne bruke og ha glede av den, tipper den tåler mye juling. Men si uansett fra at de må være forsiktige med den om de ønsker å bruke den en annen gang også. Barn på den alderen er ganske "store", de har også godt av å høre at dette er en dyr leke som du har jobbet mye for å ha råd til. Men at den kan bli ødelagt? Det tror jeg skal mye til, spesielt om den er koblet til tv. Da er det kun håndkontrollene de bruker, sant? Dette er feil, switch er ikke laget med tanke på små barn. Den tåler for så vidt en støyt, problemet er stort sett de små kontrollerne som er festet til den på sidene. Joycon er kjent for å være skjøre, blir lett ødelagt ved hard bruk, og skinnene de festes til switchen med kan slåes av ved fall. Det er faktisk så ille, at Forbrukerrådet har klaget inn sak til Europakommisjonen på vegne av 25 000 norske switch-eiere. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/LnPLQ4/forbrukerraadet-klager-inn-nintendo-for-europakommisjonen Anonymkode: 06f2c...90d 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts Nei ikke gira når de er så ivrige og og løper hytt i pine øve alt og ikke sitter i ro samme med ps3 som tilhører mine foreldre. Anonymkode: c66af...b38 Du får bare være streng. La dem låne, men med tydelige regler. Blir det antydning til løping, er de ferdige å spille. Sånne regler lærer barn fort. Anonymkode: 7b4f0...241 1
Anoia Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Nei, du trenger ikke låne bort den helt nye switchen din. Skjønner godt at du er redd for den, særlig når du har jobbet hardt for den. Ungene har jo allerede tilgang på ps3 når de er på besøk, og at de herjer med den sier sitt. Jeg ville ikke lånt bort en splitter ny konsoll til mine små tantebarn, og jeg er ellers en ganske "snill" tante. 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Du kan vel si nei om du ikke ønsker låne den bort, men skal vel egentlig endel for at den ødelegges. Switch er jo tross alt en barnekonsoll, stort sett den en får anbefalt om en skal kjøpe konsoll til småbarn (første vi fikk anbefalt når jeg spurte etter passende spill til ps5). Her har de minste på 3-4 switch, den eldste på 12 bytter mellom switch og ps 5. Anonymkode: eff3a...216 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er feil, switch er ikke laget med tanke på små barn. Den tåler for så vidt en støyt, problemet er stort sett de små kontrollerne som er festet til den på sidene. Joycon er kjent for å være skjøre, blir lett ødelagt ved hard bruk, og skinnene de festes til switchen med kan slåes av ved fall. Det er faktisk så ille, at Forbrukerrådet har klaget inn sak til Europakommisjonen på vegne av 25 000 norske switch-eiere. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/LnPLQ4/forbrukerraadet-klager-inn-nintendo-for-europakommisjonen Anonymkode: 06f2c...90d Merkelig at den stadig anbefales når en spør om anbefalinger til små barn osv da. Anonymkode: eff3a...216 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan vel si nei om du ikke ønsker låne den bort, men skal vel egentlig endel for at den ødelegges. Switch er jo tross alt en barnekonsoll, stort sett den en får anbefalt om en skal kjøpe konsoll til småbarn (første vi fikk anbefalt når jeg spurte etter passende spill til ps5). Her har de minste på 3-4 switch, den eldste på 12 bytter mellom switch og ps 5. Anonymkode: eff3a...216 Nei, den er ikke laget for å tåle håndtering av barn. En blir anbefalt switch fordi det finnes et rikere utvalg av gode spill som også passer for barn. Joycon tåler lite, og koster opp mot tusen kroner å skaffe nye. Selvfølgelig skal han som har spart og kjøpt den selv få lov til å være redd for tingene sine. Anonymkode: 06f2c...90d 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Merkelig at den stadig anbefales når en spør om anbefalinger til små barn osv da. Anonymkode: eff3a...216 Det er fordi den er dyrest, ikke fordi den passer til små barn. Anonymkode: 900ec...242 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå