Gå til innhold

Unngå å «skremme» mannen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Vi skal begynne å prøve på å bli gravide i mai. Mannen er helt med på det, men det er nok jeg som har vært den største pådriveren. Trur han synes det er ganske skummelt, noe jeg har helt forståelse for, det er jo veldig omveltende. Han ønsker seg barn, men trur det er vanskelig å se for seg og dermed litt skummelt. Jeg har de siste månedene forsøkt å «tracke» syklus ved å ta el-tester og tempe. Har muligens vært litt vel ivrig, men synes det er kjempe spennende å «følge med». Mannen vet at jeg gjør det, har jublet litt over eggløsning osv, men dette er i hovedsak noe jeg har styrt med på egenhånd. Det jeg er litt redd for er at jeg skal «skremme» han med testene, og at sex skal føles som plikt, og at det som følger blir vanskelig for han «å prestere». Vi har ikke veldig mye sex normalt, så vi må trappe opp i tiden rundt eggløsning hvis det skal gå. Vil jo gjerne at han og skal kunne synes det er en fin ting å prøve, ikke at det blir stress. Hva ville dere gjort? Stoppet å teste og bare prøve å ha sex jevnlig? Teste, men ikke være så vokal om det, forsøke å sprite opp sexlivet litt? Grugleder meg og litt til første sexen uten ekstra beskyttelse, fordi jeg trur han kan bli påvirket av det og dermed ha problemer med å komme. Samtidig må vi jo og snakke om at fra nå (altså i mai, ikke i dag) stopper vi med kondom. Jeg har egentlig bare lyst å snakke om alt, syklus, navn, eggløsning, lh-topper osv, men trur jeg gjør lurt i å hvertfall holde litt tilbake. Noen som har lignende menn? Hvordan gikk dere frem?

Anonymkode: f3ce7...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror kanskje at jeg hadde jekket litt ned med å snakke om tester, eggløsning, temping osv. Kan fort bli altoppslukende og følest som masete. Og du er helt sikker på at han vil sant? At det ikke er masingen som gjør at han er med på det...

Anonymkode: 50f6b...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror kanskje at jeg hadde jekket litt ned med å snakke om tester, eggløsning, temping osv. Kan fort bli altoppslukende og følest som masete. Og du er helt sikker på at han vil sant? At det ikke er masingen som gjør at han er med på det...

Anonymkode: 50f6b...84a

Men ville du droppet å teste osv, eller bare droppet å snakke om det? Føler jeg får mer ro av å følge med selv, men har lett for å bli litt obsessed på ting 😅 

Ja, er sikker på han vil, men er sannelig ikke sikker på om han hadde kommet til å tatt initiativet, om jeg ikke hadde ytret noe som helst. Han gleder seg mest til tiden hvor barnet er litt eldre, gleder seg til å gå på skitur, bygge lego, hjelpe med lekser osv. Men gruer seg nok litt til småbarnstiden og lite søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å prøve enda, men ser for meg samme problemstillingen med mannen. Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mmmmh. Hvordan går det med å bare spør han hva han vil? Hvilken informasjoner han vil ha innsyn i rundt syklus etc - min syntes det var meget spennede å lære mer om kvinne kroppen. Og kanskje et enkelt safeord når det blir for mye? Vi hadde i forberedelsen av bryllup tydelig avtale at "om kvelden etter Kl21 ikke mer prat om bryllupet" fordi det ble så alt omslukkende. 

Anonymkode: 07017...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk gjennom litt av det samme. Problemet vårt var at siden vi ikke hadde sex så ofte, så bommet vi gjerne på vinduet. Og da ble det jo ikke noe barn. Så enten må man jo skru opp regelmessigheten relativt mye, eller så kan det jo være greit med 1-2 pliktsex i mnd. Ja - ikke det mest spennende, men men. Så blir man ferdig med prøvingen hvertfall! Kan anbefale clearblue eggløsningstest med monitor, for da får du veldig tydelig svar og kan gønne på med en gang den sier go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min mann er akkurat lik 😅 Jeg har bare valgt å ikke inkludere han så mye i testing og sånn. Jeg gjør det bare for min egen del og sier ifra at «nå har jeg nok snart eggløsning» og da har vi sex litt oftere enn vanlig. Vi prøvde for første gang nå i mars. Jeg trodde også at han kom til å ha litt problemer med å komme på grunn av «alvoret» i situasjonen, men det gikk helt fint. Nevnte dette selvfølgelig ikke for han 😅

Anonymkode: ab436...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann er akkurat lik 😅 Jeg har bare valgt å ikke inkludere han så mye i testing og sånn. Jeg gjør det bare for min egen del og sier ifra at «nå har jeg nok snart eggløsning» og da har vi sex litt oftere enn vanlig. Vi prøvde for første gang nå i mars. Jeg trodde også at han kom til å ha litt problemer med å komme på grunn av «alvoret» i situasjonen, men det gikk helt fint. Nevnte dette selvfølgelig ikke for han 😅

Anonymkode: ab436...b6a

Så godt å høre det ikke bare er min som er slik 🙈 Det høres ikke så dumt ut, teste for sin egen del, også ikke involvere han så mye i akkurat det. Så kan man si ifra på en litt forsiktig måte at det nok nærmer seg snart. Så får jeg heller spørre eller skrive her, hvis jeg har behov for å snakke om ting 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jenteanonym91 skrev (11 timer siden):

Vi har ikke begynt å prøve enda, men ser for meg samme problemstillingen med mannen. Hvor gamle er dere?

Vi er 32 begge to, så tenker det et på tide å begynne prøvingen. Vært i lag i 8 år, gift i 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...