Gå til innhold

Reise til Warszawa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har for lenge siden bestilt en reise til Warszawa i slutten av April. Hva tenker dere om å reise dit nå?

Anonymkode: ee03a...526

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok helt fint. Reiser selv fredag til en annen by i Polen 

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri reist. Punkt 1 er Polen neste land ut om krigen eskalerer, punkt 2 frister ikke tur til naboland til et land i full krig med Russland. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å reis det, kunne gjort det selv

Anonymkode: 2668d...5c3

• Liker 1
Skrevet
Molly85 skrev (8 timer siden):

Hadde aldri reist. Punkt 1 er Polen neste land ut om krigen eskalerer, punkt 2 frister ikke tur til naboland til et land i full krig med Russland. 

Av de 7 landene som deler grense med Ukraina så er nok natolandene rimelig trygge.  Polen grenser forresten til den minst berørte delen av ukraina(vest) Og Warsawa er veldig langt unna den gensen. Så selv om noe usannsynlig utilsiktet skulle skje, så er sannsynligheten for at dette umiddelbart går utover sivile i warsawa ekstremt lav. 

Det er også litt pussig å frykte eskalering til polen, fordi man er i polen. Det er så å si 3.verdenskrig om dette eskalerer til polen. Det får katastrofale følger uansett hvor du der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Molly85 skrev (8 timer siden):

Jeg bor i Warszawa. Her finnes vi ikke bekymret og utennom flyktningene på togstasjonene og ukrainske flagg overalt, så legger man ikke merke til krigen. 

Våren i Warszawa er nydelig, og det nærmer seg sommertemperaturer i slutten av April. Gled deg!

Anonymkode: cf95c...253

• Liker 3
Skrevet (endret)

Takk for svar! Er ikke redd i fht eskalering av krig, det burde vi eventuelt ha skjønt FØR vi reiser om det skulle utvikle seg i den retningen. Tenker mer i fht om byen er veldig preget av krigen med tanke på omstendighetene. Tenker vi tar turen jeg :)

Endret av Kattepus78
skrev feil
Skrevet
Chomsky89 skrev (3 timer siden):

Av de 7 landene som deler grense med Ukraina så er nok natolandene rimelig trygge.  Polen grenser forresten til den minst berørte delen av ukraina(vest) Og Warsawa er veldig langt unna den gensen. Så selv om noe usannsynlig utilsiktet skulle skje, så er sannsynligheten for at dette umiddelbart går utover sivile i warsawa ekstremt lav. 

Det er også litt pussig å frykte eskalering til polen, fordi man er i polen. Det er så å si 3.verdenskrig om dette eskalerer til polen. Det får katastrofale følger uansett hvor du der. 

Ja, men da vil jeg være hjemme hos mine. Jeg svarte på hva jeg hadde gjort, så får du snakke for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Kattepus78 skrev (3 timer siden):

Takk for svar! Er ikke redd i fht eskalering av krig, det burde vi eventuelt ha skjønt FØR vi reiser om det skulle utvikle seg i den retningen. Tenker mer i fht om byen er veldig preget av krigen med tanke på omstendighetene. Tenker vi tar turen jeg :)

Er ikke påvirket i det hele tatt. Kos dere!

Skrevet

Om,noe jeg tviler for skjer…, om Polen skulle bli invadert av Russland så rykker jo nato tungt ut. 
Det går nok helt fint. Jeg reiser fredag. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt ok i Warszawa? Ble stresset av missilene i Lviv i morges. Synes det er så nærme...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 22.58):

Fortsatt ok i Warszawa? Ble stresset av missilene i Lviv i morges. Synes det er så nærme...

Det er veldig ok. Det er langt unna, og Polen er ikke i krig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må skuffe deg med været da. Det er den kjipeste våren de 6 årene jeg har bodd her 🥲 Er veldig skuffet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må skuffe deg med været da. Det er den kjipeste våren de 6 årene jeg har bodd her 🥲 Er veldig skuffet.

Satser på opphold, øl og shopping. Vi får være fornøyd med det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...