AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Begynner å bli lei av hele bleie sikftinga og lukten med bleiesikftig at jeg brekker meg vær gang😅 hun går under bordet for å gjør nr 2 og synes hun kan godt si fra at hun vil bæsje fordi hun vil på do etter hun har bæsjet i bleie, da er jo det for sent.. har settet henne i do for og prøve bare for at hun skal gå under bordet for å bæsje jeg blir gal takler ikke bleie skifting så godt lenger då lukten er ekstrem.. noen som har noe tips? Anonymkode: fb6ff...610
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Dere må jo bare begynne med dotrening. Få det inn som rutine at dere følger henne på do. Hun kan også gå uten bleie hjemme, og dere må passe på å følge henne ofte. Anonymkode: 37685...6ee
Gjest BethD Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere må jo bare begynne med dotrening. Få det inn som rutine at dere følger henne på do. Hun kan også gå uten bleie hjemme, og dere må passe på å følge henne ofte. Anonymkode: 37685...6ee Hva om barnet nekter å bæsje på do? Kan ikke tvinge heller
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begynner å bli lei av hele bleie sikftinga og lukten med bleiesikftig at jeg brekker meg vær gang😅 hun går under bordet for å gjør nr 2 og synes hun kan godt si fra at hun vil bæsje fordi hun vil på do etter hun har bæsjet i bleie, da er jo det for sent.. har settet henne i do for og prøve bare for at hun skal gå under bordet for å bæsje jeg blir gal takler ikke bleie skifting så godt lenger då lukten er ekstrem.. noen som har noe tips? Anonymkode: fb6ff...610 dette kommer når barnet selv er klar for det Anonymkode: b050d...c25
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 BethD skrev (2 timer siden): Hva om barnet nekter å bæsje på do? Kan ikke tvinge heller Man må jo fortsatt venne barnet til å bruke do og øve på å gå på do. Ingen som snakker om å tvinge, men viktig at foreldre tar litt styring og gjør det til en naturlig ting å gå på do. Mange treåringer som dessverre er helt fornøyd med å fortsette med å gjøre det i bleia, så hvis man skal vente til de selv tar initiativ kan man vente lenge. Anonymkode: 37685...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Potte i stua Gå uten bleie hjemme Belønning Dette var de tre tingene som fungerte på vår treåring her. Deretter måtte han trenes på å gå på potta på badet, så gå på do. Har jobbet aktivt med dette siden jul (men har siden sommeren brukt truse og potte litt her og der, særlig i helgene) , og nå går han på do selv og fikser det uten noe hjelp. Bleiefri på dagtid etter kanskje 6 uker, og har tørr bleie ca halvparten av nettene. Anonymkode: 074d5...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå