Sykepleierinnen Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Vi skal til London 1 uke i sommer, med 2 barn i barneskolealder. Overnatting har vi allerede booket, men jeg vil gjerne ha tips til hva vi som er verdt å bruke tid og penger på å oppleve.
Vampyrina Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Anbefaler denne! https://tfl.gov.uk/modes/emirates-air-line/?cid=emiratesairline
Kjetil E Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Sykepleierinnen skrev (2 timer siden): Vi skal til London 1 uke i sommer, med 2 barn i barneskolealder. Overnatting har vi allerede booket, men jeg vil gjerne ha tips til hva vi som er verdt å bruke tid og penger på å oppleve. Støtter Vampyrinas forslag om gondolbanen over Themsen. Ellers vil jeg foreslå The Shard fremfor London Eye. I toppen av The Shard er dere 250 meter over bakken, dobbelt så høyt som man kommer med London Eye. Så vil jeg annbefale en båttur op Regents canal fra Litle Venice (Warwick avenue t-banestasjon) til Camden look. En koselig tur på en vakker kanal. Hvis man ønsker det kan man hoppe av båten i London Zoo og bruke tid der før man tar en senere båt til Camden. Gi i såfall beskjed ved ombordstigning siden dere slippes av midt inne i Zoo og dere kjøper billett til parken sammen med båtbilletten.
angara Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 (endret) Dette har vi gjort med våre barn i barneskolealder: -leide airbnb-leilighet på South Bank, og vi var der mye på kveldene, gateartister, mye å se på for barn langs Thamesen, men mindre trafikk enn i sentrum. -Camden market - mange inntrykk, spennende mat å spise, artig å kjøpe småtteri fra bodene -Medieval banquet (men er den stengt nå?) barna kledde seg opp i kostymer og vi fikk ubegrenset mat og drikke i middelaldersetting, veldig bra -Dagstur til Harry Potter studios for eventuelle HP-nerder i familien. Hvis dere ikke vil bruke en dag, så er det fint på Kings Cross station, platform 9 3/4, og de har en fin liten HP-butikk der. -Dagstur til Brighton med toget -Vassing rundt/i Princess Diana memorial fountain, i Hyde park https://www.gardenvisit.com/gardens/diana_memorial_fountain Ta med mat og drikke og slå dere ned der litt, veldig gøy og mange barn når det er fint vær. -Vi leide også trø-båt og tråkket rundt på The Serpentine-sjøen i Hyde park en ettermiddag -Museer som har gratis inngang og er gøy for barna: Natural History Museum, fantastisk for barna. Tate Modern er også veldig barnevennlig. British museum, med alle mumiene og spennende arkitektur. Det som er bra med at det er gratis inngang, er at det er greit å gå ut når barna blir lei, uten å ha brukt en formue. Så kan man heller legge igjen litt i gift shop-ene. Ta kanalbåt til Greenwich. Vi ruslet rundt der litt, i strålende sol, og så på gåter ved havna i Greenwich, og flotte bygg langs Thamesen. Vi fant en gigantisk lekepark ikke langt unna havna i Greenwich. Vi var også i London zoo, men om sommeren var veldig mange av dyrene borte, "på ferie" til andre dyreparker. Men hyggelig likevel, da. Barna var også med på mange historiske puber og spiste pubmat. Og begge barna likte godt å tilbringe en liten stund på Primark for billig shopping, til og med sønnen min som var 7 år på det tidspunktet han var med. Det er så uendelig mye gøy å gjøre i London, også for barn. Men mye koster jo endel, da. F.eks. Afternoon tea som også kan være barnevennlig. Og musical/show. Men det skjer også mye gratis, bare å følge med. Er en veldig kul kinosal der man sitter i saccosekker, og det er bar på kveldstid, men de har barnevennlige matiné-filmer. Har bare vært der på kveldstid på party-kino, men når jeg er i London med barna, sjekker jeg alltid på forhånd om det går en film som passer for dem. Det er veldig populært, billettene forsvinner fort: https://backyardcinema.co.uk/ Endret 29. mars 2022 av angara Kom på en ting til :)
fru Alving Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Mange gode tips i denne tråden. Drar til London med niåring i påsken😊
fru Alving Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Noen som har tips til fine steder for Afternoon tea? Jeg ser det er variasjon i prisnivået på de ulike stedene..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Vi var på The Wolesley, var ikke SÅ dyrt som mange andre steder, og et flott lokale, stort, klassisk og høyt under taket. Har også vært på andre steder (hoteller) som har vært dyrere, likte denne bedre. Med barn og bestemor på slep Anonymkode: 269a5...a04
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 Har ikke vært der med barn selv, men enig i at The Wolseley er bra. En ting som er et must for mine barn i London er London Transport Museum i Covent Garden. Masse gamle busser, vogner og tog, mulighet for å kjøre undergrunnssimulator og diverse andre interaktive greier - stor stas! De liker også M&M's World ved Leicester Square - noe nær helvete på jord i mine øyne (bråkete og kan lett bli dyrt), men ungene elsker det, så det gir masse "kul mamma-poeng". Når det gjelder å se London fra stor høyde er Sky Garden helt fantastisk. Gratis, men man må bestille billetter på ønsket tidspunkt på forhånd (evt. kan man spise i en av restaurantene, jeg liker å spise frokost i Darwin Brasserie og se på soloppgangen ). Anonymkode: d7b2f...73d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 Det spørs jo litt hva barna din er interessert i, men det er mange museum i London som kan være veldig bra for barn. Transport er allerede nevnt, men også naturhistorisk, eller british museum (spesielt den delen med egyptologi og mumier kan være interessant). London Sea life er også verdt å sjekke ut. Hvis ungene (og dere) liker Harry Potter så sjekk ute dette https://www.wbstudiotour.co.uk/ Jeg er megafan, og det er absolutt noe av det gøyeste jeg har gjort, bare vær obs på at det må bestilles i god tid, og sett av dagen. Gå gjerne tur i en park, flere parker har ekorn som løper rundt og stort fugleliv som er verdt å se. I Kensington Gardens helt vest i Hyde park er det stor lekeplass med sjørøverskip. Kjekt for ungene å springe fra seg, og et fint område å se for voksne (og mulig med glimt av de kongelige som raser forbi i en bil). Spisesteder; Rainforest cafe er populær for barnfamilier. Flere puber serverer også måltider som ikke koster skjorten og med godt utvalg for store og små, gå gjerne litt utenfor turistområdet for noe som er bra. Hvis dere passerer Hummingbird Bakery har de helt nydelige cupcakes, ta gjerne med og spis i en park. For barnevennlig afternoon tea, sjekk her https://www.thelondonmother.net/childrens-afternoon-tea-london/ Hamleys er jo også en favoritt for barn, mye folk og litt kaotisk, men veldig kjekt! Jeg syns i motsetning til de over at den kanalturen på Regents Canal var ekstremt kjedelig og helt bortkastet tid og penger. Da er det mye bedre å ta båten på Themsen fra Westminster til Greenwich. Anonymkode: 28b27...8f1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 On 3/29/2022 at 10:23 AM, angara said: Dette har vi gjort med våre barn i barneskolealder: -leide airbnb-leilighet på South Bank, og vi var der mye på kveldene, gateartister, mye å se på for barn langs Thamesen, men mindre trafikk enn i sentrum. -Camden market - mange inntrykk, spennende mat å spise, artig å kjøpe småtteri fra bodene -Dagstur til Brighton med toget -Vassing rundt/i Princess Diana memorial fountain, i Hyde park https://www.gardenvisit.com/gardens/diana_memorial_fountain Ta med mat og drikke og slå dere ned der litt, veldig gøy og mange barn når det er fint vær. -Vi leide også trø-båt og tråkket rundt på The Serpentine-sjøen i Hyde park en ettermiddag Ta kanalbåt til Greenwich. Vi ruslet rundt der litt, i strålende sol, og så på gåter ved havna i Greenwich, og flotte bygg langs Thamesen. Vi fant en gigantisk lekepark ikke langt unna havna i Greenwich. Barna var også med på mange historiske puber og spiste pubmat. Og begge barna likte godt å tilbringe en liten stund på Primark for billig shopping, til og med sønnen min som var 7 år på det tidspunktet han var med. Ahahaha. Snakk om å ha vrangforestillinger. Dette er aktiviteter for dere voksne. Ikke barn i barneskolealder. Anonymkode: 4cfff...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ahahaha. Snakk om å ha vrangforestillinger. Dette er aktiviteter for dere voksne. Ikke barn i barneskolealder. Anonymkode: 4cfff...9e1 Haha! 😄 Leste du egentlig lista? Eller har du barn som ikke er så interesserte i å se verden? Anonymkode: 269a5...a04 1
Ingebjørg Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 fru Alving skrev (18 timer siden): Noen som har tips til fine steder for Afternoon tea? Jeg ser det er variasjon i prisnivået på de ulike stedene.. Pret a portea på The Berkeley. Men kanskje mer for venninne-/mor og datter-tur enn med småbarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå