Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første - jeg har ikke vært hos en frisør på snart 10 -ti- år, grunnet frisørskekken som kom ved sist besøk (da var jeg ca 12 år ...) Jeg har mørkt blonde/lys brune krøller, håret har vokst seg ganske langt nå.

Men jeg føler at det er så kjedelig.. Jeg har på en måte hatt samme sveis i så innmari lang tid nå. Jeg har aldri stripet ellet farget håret på noe som helst måte.

De siste årene har jeg grublet meg gal på om jeg skal tørre å ta en tur til en frisør, men jeg vet jo ikke hva jeg vil. Jeg har egentlig ikke noe lyst til å klippe det noe særlig (men jeg er redd for at frisøren skal "overtale" meg til å klippe det fordi det er jo.. sikkert ganske "slitt" i tuppene).

Men er det fint med striper i krøllete hår? Hva eer fint med krøllete hår?

Og for øvrig - tips til styling med krøller hadde også vært hyggelig :sjenert:

Vennlig hilsen krøllete tufs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det erfint med striper i krøllete hår. Mange naturlige striper i honning/karamell ville nok vært fint til ditt hår. Hvis du alltid har hatt det langt, ville jeg nok ikke gått så dramatisk til verks. En god klipp/stuss. Vær bestemt på hva du vil, ikke la frisøren overtale deg til noe dramatisk forandring hvis du ikke vil.

Som en alternativ styling, kan du jo prøve rettetang (få frisøren til å bruke det på deg så du får se). Det er utrolig hvor forandret krølltopper blir når de får rettet ut håret.

Ellers det fint med en rufsete og løst oppsatt topp i litt romantisk bohemstil. La noen krøller henge litt løst ned mot ansiktet.

Skrevet

Når det gjelder frisører må man bare prøve og feile litt før man finner en man liker godt! Tror ikke det er så mye annet å gjøre med det...

Hvis frisøren sier at du må klippe av en del fordi håret har blitt veldig slitt, så ville jeg latt henne gjøre det, ettersom håret blir så mye finere når du får vekk det slitte!!

Har stripet det krøllete håret mitt mange ganger, og har alltid vært fornøyd med resultatet! Tror alle hårtyper kler striper egentlig... Gir mer liv til håret! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...