Gå til innhold

Hvordan er Alicante eller omegn, som reisemål? Tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er det å feriere der (alicante områden) med barn? Er det et fint sted? Mye å gjøre der? 
anbefalt sted å bo? 

Anonymkode: ea7bb...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det var HELT forferdelig der (har vært i Alicante og Torrevieja), og vil aldri tilbake. Folk som snakker norsk OVERALT, norske, svenske og danske menyer på alle restaurantene og alt er bare helkommerst og alt annet enn autentisk. Skikkelig usjarmerende, med andre ord. Hvis du først skal til Spania, er Costa del Sol veldig mye bedre. 

Anonymkode: 3bbcc...95b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye turister/skandinaver i området, som gjør noe med den autentiske biten. Samtidig kjekt med det kjente dersom man har barn.området rundt Albir/Alfaz er vel der aller flest nordmenn er, mye briter i Benidorm. Tar man turen mot Valencia er drt plutselig mer spansk. 

Mye å gjøre med barn i området, fine strender og  terra mitica, terra natura, aqualandia er parker som er veldig fine for barn.

Anonymkode: 74828...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er et flott område! Vi tok dagstur til Tabarca, den gamle piratøya litt sør for Alicante. Hadde vi visst hvor fint det var, ville vi prøvd å booke overnatting der. Vi liker å ha leiebil, da, så vi kommer oss på utflukter til byer i nærheten. Ellers er det fine strender overalt.

Anonymkode: 87a95...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte meg bedre der enn på Costa del Sol. Costa de Sol er stappfullt og overutbygd.

Men unngå Benidorm og Torrevieja. Det er finest rett sør for Alicante.

Anonymkode: bc315...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg synes det var HELT forferdelig der (har vært i Alicante og Torrevieja), og vil aldri tilbake. Folk som snakker norsk OVERALT, norske, svenske og danske menyer på alle restaurantene og alt er bare helkommerst og alt annet enn autentisk. Skikkelig usjarmerende, med andre ord. Hvis du først skal til Spania, er Costa del Sol veldig mye bedre. 

Anonymkode: 3bbcc...95b

Som om jeg skulle sagt det selv. Ikke noen stor fan av Costa del Sol heller, men Torrevieja må være det tristeste stedet jeg noen gang har vært.

Hvis du vil ha følelsen av å være i Norge når du er på ferie i utlandet, så go for it. Hvis du faktisk vil oppleve noe så er nesten hvilken som helst annen destinasjon i Sør-Europa et bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...