AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 har en liten som ikke får tak i puppen, vi har fått mye hjelp av helsestasjonen men det konkluderes med at han er for liten og svak. har et sterkt ønske om å amme, har derfor blitt rådet til å pumpe opp produksjonen hver 3t på dag og 4t på natt. håpet er at han i løpet av en stund vil ta puppen. Har noen erfaring med noe lignende? hvor lang tid tok det før din tok brystet? det hender han får koblet seg på, men er ikke sterk nok til å suge ut noe. lurer liksom på om dette tar en uke eller 3mnd? å hvor fort merker man økning i produksjon? tar gjerne imot flere tips på veien ☺️ Anonymkode: 8c7f3...de8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Ikke helt lik situasjon, men min var også sugesvak (prematur) og fikk flaske fra start. Jeg fullpumpet. Var helt uinteressert i puppen på dagtid (prøvde hver dag), men tok plutselig brystet når jeg prøvde på nattestid. Husker ikke hvor gammel baby var, men tror rundt 8-10 uker. Fra da av fikk vi til amming på natt, men på dag var det null interesse og jeg fortsatte å pumpe og gi på flaske på dagtid. (Jeg var heldig og hadde mye melk fra start av og pumpevennlige pupper og trengte ikke å pumpe for å øke - bare opprettholde). Hvor mye får du ut når du pumper? Anonymkode: ce8fa...3b5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke helt lik situasjon, men min var også sugesvak (prematur) og fikk flaske fra start. Jeg fullpumpet. Var helt uinteressert i puppen på dagtid (prøvde hver dag), men tok plutselig brystet når jeg prøvde på nattestid. Husker ikke hvor gammel baby var, men tror rundt 8-10 uker. Fra da av fikk vi til amming på natt, men på dag var det null interesse og jeg fortsatte å pumpe og gi på flaske på dagtid. (Jeg var heldig og hadde mye melk fra start av og pumpevennlige pupper og trengte ikke å pumpe for å øke - bare opprettholde). Hvor mye får du ut når du pumper? Anonymkode: ce8fa...3b5 rundt 30ml til sammen, så ikke mye å skryte av enda 😅 begynte med pumping fast i går Anonymkode: 8c7f3...de8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Ikke helt samme situasjon, men kjenner noen som har "fullpumpet" slik at barnet kun fikk morsmelk, men på flaske. Hun pumpet mye, men syntes det fungerte godt. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 7d994...32c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): rundt 30ml til sammen, så ikke mye å skryte av enda 😅 begynte med pumping fast i går Anonymkode: 8c7f3...de8 Det var ikke så mye nei. Ikke alle får ut noe ved pumping selv om de har mye melk så det kan godt være du har mer melk enn hva du får ut. Har du elektrisk dobbeltpumpe? Anonymkode: ce8fa...3b5
tussi84 Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 jeg har dårlig erfaring med dette vedr pumping. Barnet vårt slet med sugetak når det var født, og jeg prøvde mange teknikker for å få han til å ta bryst + fikk mye hjelp på barsel avdeling, helse stasjon og amme hjelpen. Stort sett tok han ikke bryst, og når han ikke fikk tak så ble han utålmodig og frustrert. De få gangene han tok tak, så kom det veldig lite. Jeg ble derfor rådet til å pumpe hver 3 time en halvtimes tid døgnet rundt, for å øke Produksjonen, for kanskje han ville ta brystet lettere da. Det viste seg å bli en vanskelig oppgave å pumpe hver 3 time, da gutten vår hadde mye vondt i magen de første mnd. Måtte ofte gå rundt å bære på han, og han våknet veldig ofte når han sov pga reflux problemer også. (fant ut i ettertid at han slet/sliter med dette). På dagtid kunne han feks sove 5 min, være våken 10 min, sove 15 min, våken 10 min, sove 5 min osv, og det ble stadig avbrytelser. I tillegg kom det nesten aldri noe melk ut når jeg pumpa. Jeg kunne sitte en 30 - 45 min, og ingenting kom ut av noen av brystene. Noen få ganger kom det kanskje 10 ml på hvert bryst. De spekulerte i om jeg hadde for treg melkeutdrivelse, så jeg fikk noen nesedråper som skulle stimulere det, men det hjalp heller ikke. Siden det aldri kom ut noe melk, og det å pumpe seg for å øke produksjonen ikke hjalp, så følte jeg meg bare mer og mer mislykket som ikke fikk det til. Jeg ville så gjerne! Jeg kastet håndkle ved å gi opp amming etter rundt 6 uker. Jeg fant ut at gutten min heller trengte en mamma som var i godt humør, istedenfor en mamma som var fortvilet og lei seg over det hun ikke får til. Gutten vår er derfor blitt et mme barn, og har det like godt for det. (han er 1,5 nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå