Gå til innhold

Trenger god fuktighetskrem!!! Begynt med tretinoin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt uttørkende legemiddelkrem de siste ukene og trenger desperat en fuktighetskrem som pleier og gir MYE fukt! Problemet er at jeg får kviser av alle kremer som inneholder parfymelukt, alkohol, silikon/dimethicone og div andre vanlige hudkremingredienser. Huden min er kvisefri så lenge jeg bruker rene produkter. Nå sist kjøpte jeg La Roche Posay Toleriane som det står at er hypoallergen og passer for sensitiv hud, men den fremkalte masse verkende underjordiske kviser og når man ser ingredienslisten har den flere høyt acnetriggende ingredienser så skjønner ikke hvordan den kan markedsføres for sensitiv hud! (Se bilde under via analyse på cosdna.com. 5 er høyest, og alt over 2 kan fremkalle kviser og hudirritasjoner) 

Så har noen tips til meg til en god, gjerne naturlig krem med mye ceramider og fukt? 

Screenshot_20220328_174318.jpg

Anonymkode: bc115...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spenol. 

Anonymkode: 50894...8a5

AnonymBruker
Skrevet

Canoderm, den som fåes kjøpt uten resept. Bruker den hver dag. Syns det fungerer fint for meg 👍

Den er ganske fet, men jeg opplever personlig ikke å få mer urenheter enn vanlig, men utenom det vet jeg ikke helt hva som er i den, så kan ikke sie noe på innholdet. Det er jo en krem man kan få på resept med høyere prosent virkemiddel så regner med at den ikke er natur produkt 😅

Anonymkode: 4a55b...d14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Canoderm, den som fåes kjøpt uten resept. Bruker den hver dag. Syns det fungerer fint for meg 👍

Den er ganske fet, men jeg opplever personlig ikke å få mer urenheter enn vanlig, men utenom det vet jeg ikke helt hva som er i den, så kan ikke sie noe på innholdet. Det er jo en krem man kan få på resept med høyere prosent virkemiddel så regner med at den ikke er natur produkt 😅

Nydelig, tusen takk :)

Jeg vil tro den kan blandes inn i alt av fuktighetskremer? Bodylotion funker vel og? :) 

Anonymkode: 5cc15...ec5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips, men tror ikke jeg skal ta sjansen på det. Ser den har to typer alkoholer samt silikon som huden min ikke tolererer.. 

"Hypersensitivity reactions to ingredients or skin irritation are possible" 

Screenshot_20220328_200647.jpg

Anonymkode: bc115...e16

AnonymBruker
Skrevet

Alt kan fremkalle irritasjon og kviser hos folk. Det er ingenting som er 100% garantert å være helt trygt. 

Anonymkode: 2417f...fcc

• Liker 2
Gjest Bettys
Skrevet

Avene tolerance extreme er veldig bra, med få ingredienser, ingen parfyme eller silikoner. Jeg bruker også Tretinoin og tåler den bra. Den finnes som cream og som emulsion. Kremen er rikere og beregnet for tørr hud. 

Gjest Gratinara
Skrevet

Jeg har hatt samme problem men vet ikke om de kremene som funker for meg inneholder noe du ikke tåler. Jeg bruker A-creme uten parabener eller parfyme som nattkrem, gikk et par uker med kviser før huden vente seg til denne nå kan jeg ikke være for uten. Korres som dagkrem, dette er et godt naturlig valg men det er alkohol i noen av de. A-creme funker også som håndkrem, men er noe fet kanskje. Av fuktighetskrem til huden så bruker jeg canoderm eller cerave, begge disse trekker raskt inn og får en til å føle seg "hydrated". Ikke noe parfyme eller dritt heller...

AnonymBruker
Skrevet

A cream tettet porene mine etter noen dagers bruk. 

Anonymkode: e77c3...c28

AnonymBruker
Skrevet

COSRX snailcream! Gir masse fukt!

Anonymkode: e9df1...0d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spenol. 

Anonymkode: 50894...8a5

🤦

Anonymkode: e9df1...0d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gi deg forslag om denne her, jeg vasker ansiktet mitt med den morgen og kveld, og bare den gir meg såpass med fukt at jeg ikke alltid trenger krem, så den kan hjelpe deg når du må vaske av kremen om kvelden og sånn. Jeg har selv akne hud og la rovhe posay tolerane har bare gjort alt verre. Jeg liker avene! 

Avene lotion micellaire micellar lotion

Anonymkode: c422a...5bc

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Bettys skrev (På 28.3.2022 den 20.32):

Avene tolerance extreme er veldig bra, med få ingredienser, ingen parfyme eller silikoner. Jeg bruker også Tretinoin og tåler den bra. Den finnes som cream og som emulsion. Kremen er rikere og beregnet for tørr hud. 

Åh JA! Støtter denne 💯 Denne i emulsion er min HG. Hvis denne går ut av produksjon, så sliter jeg, men satser på at det aldri skjer!

Anonymkode: 1df38...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med ISO kuren er at huden skal tørke ut. Man skal IKKE bruke fuktighetskrem i ansiktet når man går på denne kuren. 

Anonymkode: 01bef...227

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele poenget med ISO kuren er at huden skal tørke ut. Man skal IKKE bruke fuktighetskrem i ansiktet når man går på denne kuren. 

Anonymkode: 01bef...227

Hvor i all verden har du dette fra? Har selv gått på iso og fikk streng beskjed av hudlegen å bruke en skånsom og god fuktighetskrem.

Anonymkode: 23bcd...dc8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La Roche-Posay Effaclar H. Den er laget for slike behandlinger. Det viktigste er at du bruker en krem som er vannbasert.

Anonymkode: 1ef89...51b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...