Gå til innhold

Hvor mange prosent skatt er normalt å betale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå la jeg sammen alt som regnes som inntekt på skattemeldingen og delte på beregnet skatt, da fikk jeg ca. 23% (600 000 i inntekt, 140 000 i skatt). Jeg har ca. 2,3 mill. i lån, tjener ca 600 000 med "alt" (lønn, renter, litt utleie, litt frynsegoder etc.). Aleneforsørger. Jeg hater baksmell så vurderer å ta i litt ekstra på skattekortet mitt. Har bl.a . litt utleie av en hytte, det er vanskelig å gjette seg til hvor mye blir på forhånd og også en bonus. Nå beskattes bonus så høyt ved utbetaling at det burde dekke opp for en ev. baksmell, men i tillegg blir det jo som regel en økning av lønn midt i året.

Anonymkode: 91fab...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 18.05):

Skatter 34%, tjener ca 550.000. Har billån og studielån. Skatter dog litt mer enn jeg må, slik at jeg er sikker på at jeg ikke får smell. I år får jeg igjen 26.000 på skatten

Har ingen andre lånn en pågående studentlån da jeg er student. Tjente litt under 300 tusen ifjor for første gang. Betalte 20-25 % skatt hele den perioden. Fikk tilbake 561,-. Virker det riktig?

Altså jeg har ikke peiling på skattegreiene her og blir gal når jeg oppner alltinn

Anonymkode: 4c4a9...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...