Gjest Chicchi Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 (endret) Hun er bare ikke interessert lenger. Jeg begynte med smaksprøver da hun var 4 mnd og hun er glad i grøt og i fruktmos, men spiser ikke hele porsjoner enda. Hun spiser ca hver andre-tredje time om natten, og er derfor ikke sulten når hun våkner. Hun viser aldri tegn til sult lenger, så jeg må bare regne ut når hun spiste sist. Hvis jeg prøver å tilby brystet når hun ikke er sulten, blir hun RASENDE! Det fører bare til gråt og dårlig stemning, og jeg blir urolig for om jeg gjør noe galt, om melken ikke er bra nok, om jeg holder henne feil, om hun har vondt i magen etc. Men egentlig, innerst inne, tror jeg bare hun ikke er sulten nok. Hun har alltid lagt bra på seg, og vi skal snart på kontroll igjen. Men jeg lurer på om flere har det slik? Jeg begynner å bli bekymra for at jeg vil miste melken om det fortsetter sånn. Jeg vet at jeg kan pumpe, men synes det er så styrete. Og hvorfor gidde når hun ikke er så interessert i bryst? Huff, amming er noe herk iblant altså... Endret 28. mars 2022 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Sønnen min ble også veldig vanskelig å amme da han var rundt fem måneder. Alt rundt han var mye mer interessant enn å ta brystet og få i seg melk! Var helt håpløst å forsøke og amme om det var noe å se på rundt oss, måtte være helst halvmørkt, kjedelig og helt stille rundt oss hvis han skulle gidde å ta til seg melk. Jeg tror du kan ta det med ro så lenge barnet ditt har våte bleier (får i seg nok væske) og legger på seg som hun skal og ikke går ned i vekt. Har du sjekket om hun lettere tar flaske enn bryst? Da kan det jo være verdt å pumpe seg likevel, for at hun skal få i seg den verdifulle morsmelken? Anonymkode: 90689...786
Gjest Chicchi Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sønnen min ble også veldig vanskelig å amme da han var rundt fem måneder. Alt rundt han var mye mer interessant enn å ta brystet og få i seg melk! Var helt håpløst å forsøke og amme om det var noe å se på rundt oss, måtte være helst halvmørkt, kjedelig og helt stille rundt oss hvis han skulle gidde å ta til seg melk. Jeg tror du kan ta det med ro så lenge barnet ditt har våte bleier (får i seg nok væske) og legger på seg som hun skal og ikke går ned i vekt. Har du sjekket om hun lettere tar flaske enn bryst? Da kan det jo være verdt å pumpe seg likevel, for at hun skal få i seg den verdifulle morsmelken? Anonymkode: 90689...786 Her må det også være mørkt og stille, men om hun ikke er i humør, skriker hun om jeg prøver å ta henne inn på soverommet for å amme i fred. Hun var vanskelig å få til å ta flaske. Nå er det litt lettere og hun godtar den. Hun biter for det meste på tuten, men iblant får hun i seg litt. Men som regel spytter hun det ut igjen 🤷♀️ Jeg ville så gjerne at ammestunden skulle være koselig, men den har egentlig vært skikkelig dritt helt siden fødselen. Alltid gråt og bæljing og hun vrir seg vekk fra meg. Får lyst til å gi opp jeg var så takknemlig for at jeg hadde masse melk og ikke sleit med såre brystvorter, men i stedet er det babyen og jeg som ikke er på bølgelengde.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Får hun grønnsaker? leser «grøt og fruktmos» overalt for tiden Anonymkode: 56a8b...822
Gjest Chicchi Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Får hun grønnsaker? leser «grøt og fruktmos» overalt for tiden Anonymkode: 56a8b...822 Ja da, jeg har gitt henne en del grønnsaksmos også. Hun spiser like mye av det som av alt annet, det vil si ikke så fryktelig mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå