Gå til innhold

Hamburger til hovedrett

Umulia

Anbefalte innlegg

Gjest laPistola
Umulia skrev (8 minutter siden):

AKKURAT! Burger kan være digg og av kvalitet. Vi er et ungt par i begynnelsen av 20-årene, men en stor venneflokk på samme alder. Burger er altså midt i blinken. 

Det er litt vesentlig. Burger av god kvalitet er super digg, men hadde jeg kommet i bryllup kledd slik jeg pleier og gå kledd i bryllup hadde jeg ikke turt og spise det eller sittet ved siden av noen som spiser det 😅 hvis det er litt uformelt, men dresscode deretter , og menyen er gitt på forhånd blir det sikkert supert for dere og deres vennegjeng. 
ville i så fall gjort det gjenomført , med forrett og dessert i samme stil. 
Gode eksempler på alt er jo gitt over, bortsett fra rekecoctail og løksuppe kanskje 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et uformelt bryllup med dertil egnet kleskode og omgivelser kan skikkelige burgere sikkert funke som bryllupsmat, men det er ikke en rett som passer i en tre-retters meny. Vil du ha burgerbryllup så gå for det, men du kan ikke samtidig ha en tradisjonell fancy-festmiddag-feiring med hvite duker og smoking. Hvertfall ikke hvis du vil at gjestene skal snakke om noe annet enn akkurat det...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det folk tror kommer til å skje om man spiser det med kniv og gaffel? Og hvordan i alle dager er det dere spiser burger til vanlig hvor dere blir så grisete at dere ikke kan ha fine klær på? Man ikke spise ting med sølete grafsenever og dytte mere i kjeften enn det er plass til. Går an å spise som folk med bordmanerer selv om det er en burger. Nordmenn ass 😂

Anonymkode: 0c4f2...5ea

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geitis

Jeg går ut i fra det er mulig å benytte seg av kniv og gaffel selv om det serveres burgere, jeg skjønner derfor ikke at det at det griser noe mer enn en hvilken som helst annen middag skal være ett argument. 

Ett bryllup skal være en fest for brudeparet, at noen gjester skulle blitt så indignert at de pakker med seg gaven og reiser fordi de ikke likte maten får stå på deres kappe tenker jeg. 

Klart noen kommer til å snakke om at det serveres burgere når det er så uvanlig, noen liker det ikke og noen kommer til å synes det var skikkelig kult. Så det hadde jeg faktisk ikke brydd meg så mye om, det viktigste er at dere to får en fin og minnerik dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det folk tror kommer til å skje om man spiser det med kniv og gaffel? Og hvordan i alle dager er det dere spiser burger til vanlig hvor dere blir så grisete at dere ikke kan ha fine klær på? Man ikke spise ting med sølete grafsenever og dytte mere i kjeften enn det er plass til. Går an å spise som folk med bordmanerer selv om det er en burger. Nordmenn ass 😂

AHAH akkurat. Kan ikke huske sist jeg måtte bytte klær etter å ha spist en burger😛

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En forseggjort burger med masse godt tilbehør er jo fantastisk! Takke meg til dette foran rekka av kjedelige middager jeg har fått i bryllup; ekle gryteretter, tørr steik, og for ikke å snakke om det kjipeste av dem alle: Sodd! 

Anonymkode: c814c...e35

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Umulia skrev (1 minutt siden):

AHAH akkurat. Kan ikke huske sist jeg måtte bytte klær etter å ha spist en burger😛

Kanskje første gang blir brudekjolen 😅 

Vet jeg ikke er den eneste som har klart og miste « burgertilbehør» på klær, men i noen anledninger er det lettere og gå på do og vaske sånn noenlunde av , enn akkurat i den fineste kjolen kanskje kan reddes på rens. 
nå pleier jeg ikke og spise burger med kniv og gaffel da, så det er mulig det er der jeg og andre jeg omgås bommer 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En forseggjort burger med masse godt tilbehør er jo fantastisk! Takke meg til dette foran rekka av kjedelige middager jeg har fått i bryllup; ekle gryteretter, tørr steik, og for ikke å snakke om det kjipeste av dem alle: Sodd! 

Anonymkode: c814c...e35

🤣🤣🤣 i tilfellet sodd, så hadde jeg gjort som en i en kommentar over her skrev.. tatt med meg gaven og gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller tilbyr hamburger til kveldsmat utpå kvelden!  

Om du skulle gifte deg ute ved en låve kanskje, men som hovedrett i et bryllup.  Litt norske rednecks harry. 

Anonymkode: 0e92a...933

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en utrolig god jeger burger i et finere selskap en gang, kjøttet var av elg, tilbehør var bacon, rømme,tyttebær. Ved siden av ovnsbakte rot grønnsaker. Veldig godt

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Umulia said:

Tja....fine hamburgere som ville ha vært egnet til et bryllup er ikke i nærheten av din vanlig hverdags kjappeburger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heller tilbyr hamburger til kveldsmat utpå kvelden!  

Om du skulle gifte deg ute ved en låve kanskje, men som hovedrett i et bryllup.  Litt norske rednecks harry. 

Nattmat. I bryllupet til haakon og Mette- Marit var nattmaten kronprinsens favoritt rett - pølser i lompe 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja....fine hamburgere som ville ha vært egnet til et bryllup er ikke i nærheten av din vanlig hverdags kjappeburger. 

Nå vet vel du strengt tatt ikke hvilken type burger jeg spiser til hverdags. Vennegjengens faste spiseplass når noe skal feires, er en burgerrestaurant med skikkelig kvalitet, høye burgere og "grise-faktor", uten at jeg har til vane å måtte bytte klær etterpå. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Må si jeg lurer på det samme. Altså jeg spiser McDonald med hendene. Men når jeg har meg en skikkelig laget burger, da bruker jeg faktisk kniv og gaffel.

Jeg har spise en skikkelig hamburger, med dressing og alt, med hendene. Ja man får nok noe søl nedover hendene, men jeg har aldri sølt meg ut. Serviett blir brukt, men klærne er i behold.

Men tenker jo at man i et bryllup bruker kniv og gaffel.

Anonymkode: bc3be...b51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes mange slags matretter som kan lages med høykvalitetsråvarer uten at det gjør dem til bryllupsmiddag av den grunn. Hamburger er en av dem. Eneste gangen det er innafor å servere burgere i bryllup er hvis det er hagefest med grilling, og selv da vil det minne meg mer om en sommeravslutning med jobben enn et bryllup. 

Og så får jeg helt fnatt av dere "whatabouterne" som mener at eneste alternativ til burger er tørr steik eller trøndersodd. 

Men til spørsmålet ditt: til forrett kan du ha amerikanske pannekaker med maple syrup. Til dessert har dere milkshake. 

Anonymkode: 1ae32...db9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor ikke ha en fin dessert fordi om det er burger til hovedrett? Burger med lokalt kjøtt med gode grønnsaker og sauser er ikke noe mindre fint enn en stek, biff, fisk. 

Anonymkode: 9d5a5...532

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lokalt øl! Mange typer! Og Milkshake!

Faen, nå fikk jeg lyst å gifte meg igjen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Umulia skrev (1 time siden):

Nå vet vel du strengt tatt ikke hvilken type burger jeg spiser til hverdags. Vennegjengens faste spiseplass når noe skal feires, er en burgerrestaurant med skikkelig kvalitet, høye burgere og "grise-faktor", uten at jeg har til vane å måtte bytte klær etterpå. 

Hvilken resturant er det? Og hvor ligger den?

Anonymkode: 27c5f...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det blir litt rart med forrett til burger, det er jo vanligvis ikke del av noe tretetters. 

Ville heller som andre sier hatt masse tilbehør til. Mange forskjellige typer fries (vanlig, søtpotet, dirty fries, chili cheese), salat, mozarella sticks, jalapeno poppers, kanskje noe nachos, mange forskjellige dipsauser. Servert mer sånn family style på bordet, så kan de sultne forsyne seg grovt og de småspiste nøye seg med burger. Husk vegetarianere, glutenallergikere og lavkarbere, da.. :)

I mitt hode høres ikke dette veldig bryllup ut, men det spørs jo på stilen til bryllupet! 

Som andre synes jeg det høres noe grisete ut da, og ja man kan spise med kniv og gaffel, men burger og fries skal spises med fingrene, det smaker ikke det samme ellers 😄 Blir nesten som å spise pølse i brød med kniv og gaffel for meg, litt feil. 

Jeg er ikke en grisete burger, men det har rent fett og dressing nedover fingrene mine mang en gang altså :P

Anonymkode: 2d0df...170

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...